محدودیت نسخه بعدی iOS برای آیفون‌های قدیمی

عصر کالا- به‌روزرسانی‌های آینده برای سیستم عامل iOS ۱۰، آیفون ۵ و ۵c را کنار می‌گذارند.

محدودیت نسخه بعدی iOS برای آیفون‌های قدیمی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، وقتی اپل به‌روزرسانی بعدی خود را برایiOS 10  عرضه کند که همانiOS 10.3.2  خواهد بود، این به‌روزرسانی نرم‌افزار تنها قادر به اجرا برروی دستگاه‌هایی است که از ویژگی‌های یک پردازنده 64 بیتی بهره‌مند باشند، به عبارت دیگر، این به‌روزرسانی در iOS آینده تنها برای دستگاه‌های آیفون 5s و بعد از آن در دسترس است.

    همچنین برای کاربران آی‌پد نیز با به‌روزرسانی  iOS 10.3.2، تنها دستگاه‌های عرضه‌شده پس از اکتبر 2013 از این به‌روزرسانی بهره‌ خواهند برد.

    در حالی که این موضوع از مهم‌ترین تحولات پیش‌آمده نیست، به نظر بعید به نظر میرسد که اپل پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی‌تر را در اواسط چرخه قطع کند. اپل معمولا تنها زمانی پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی را متوقف می‌کند که به‌روزرسانی عظیم iOS در ماه سپتامبر عرضه شود.

    اما با اشتیاق اپل به استقبال از انحصار آینده 64 بیتی، این حرکت اجتناب‌ناپذیر بود. همچنین به نظر نمی‌رسد سیستم عامل iOS 10.3.2 یک به‌روزرسانی عمده باشد، بلکه تنها چند پیشرفت برای سیری و برخی ویژگی‌های جزئی دیگر را معرفی می‌کند.

    همزمان با انتقال همه‌جانبه اپل به دستگاه‌های 64 بیتی، نرم‌افزارهای 32 بیتی در اپ‌استور نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند. با عرضه iOS 11 ، تمام پشتیبانی‌ها از برنامه‌های 32 بیتی برداشته می‌شود. بنابراین کسانی که بخواهند همچنان از برخی برنامه‌های قدیمی‌تر 32 بیتی استفاده کنند، باید روی سیستم عامل iOS 10 باقی بمانند. تخمین زده شده که در حال حاضر 187 هزار برنامه 32 بیتی در فروشگاه آنلاین اپ‌استور وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر