با قابلیت لمس ۳ بعدی؛

فشار خون با گوشی هوشمند کنترل می شود

عصر کالا- محققان دانشگاه میشیگان برنامه تلفن همراهی تولید کرده اند که پس از نصب بر روی گوشی آیفون می تواند فشار خون افراد را اندازه گرفته و آن را تحت کنترل داشته باشد.

فشار خون با گوشی هوشمند کنترل می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از مهر  ، این برنامه با بهره گیری از قابلیت لمس سه بعدی گوشی آیفون اپل یا 3D Touch که از زمان عرضه گوشی های آیفون 6 اس و 6 اس پلاس در دسترس قرار گرفت، فشار خون هر کاربر را اندازه گیری می کند.

    فناوری لمس سه بعدی به کاربر امکان می دهد تا با اعمال فشار کم و زیاد بر روی نمایشگر گوشی از طریق لمس آن دستورات متنوعی را به اجرا بگذارد.

    کاربر برای اولین استفاده از این برنامه باید انگشت اشاره خود را بر روی بخش مشخص شده از یک صفحه مستطیل شکل سفید قرار داده و این صفحه را در زیر قاب گوشی قرار دهد. با این کار بخشی از نمایشگر در کنار دوربین سلفی به عنوان محل قرار دادن انگشت در استفاده های بعدی مشخص می شود. از این به بعد کاربر باید گوشی را در سطح قلب خود بالا آورد و انگشت خود را در محل قرار دهد به گونه ای که لنز دوربین هم پوشانده شود.

    با این کار دوربین قادر به کشف جریان خون بوده و برنامه یادشده می توانند فشار خون را اندازه بگیرد و در نهایت اطلاعات مذکور از طریق اپلیکیشن برنامه به نمایش درمی آید.

    برنامه یادشده از دقتی نزدیک به روش های آزمایشگاهی محاسبه فشار خون برخوردار است و انتظار می رود استفاده از آن تا اواخر سال 2019 ممکن شود. 
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر