رییس انجمن واردکنندگان موبایل :

محموله‌های بزرگ تلفن همراه بعد از عید وارد کشور می‌شود

عصر کالا- سید محمود صفار گفت: بعد از عید نوروز محموله‌های بزرگ تلفن همراه وارد کشور می‌شود تا بازار بعد از اجرای رجیستری به صورت کامل کنترل و تامین شود، بنابراین قیمت موبایل قبل از عید با بعد از عید تفاوت چندانی نخواهد داشت.

محموله‌های بزرگ تلفن همراه بعد از عید وارد کشور می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، سید محمود صفار، رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی درباره وضعیت طرح رجیستری موبایل گفت: طرح رجیستری موبایل به عنوان یک طرح ملی و بزرگ با هدف کنترل بازار و ایجاد آورده مالی برای دولت از افزایش واردات رسمی و کاهش واردات غیر قانونی تا به امروز عملکرد نسبتا مناسبی داشته است.

    وی گفت: یکی از مهمترین مسائل در این طرح عدم پوشش برندهای بزرگ بازار از جمله سامسونگ و هوآوی است که  بیش از 75 درصد از سهم بازار ایران را در اختیار دارند.

    صفار ادامه داد:‌ بر اساس مذاکرات انجام شده قرار است موبایل‌های برند هوآوی از 19 اسفند ماه وارد طرح رجیستری شوند و تلفن‌های همراه شرکت سامسونگ نیز بعد از تعطیلات نوروزی مشمول طرح ثبت تلفن همراه باشند که با مشمولیت این دو برند می‌توان گفت که رجیستری بالاخره به معنای کلمه اجرایی شده است.

    قرار بود سامسونگ وارد رجیستری شود اما برخی برای کنترل بازار مانع شدند

    رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با اشاره به عدم مشمولیت برند سامسونگ که قرار بود تا پایان سال جاری وارد طرح رجیستری شود، اظهار داشت: توافق شده بود تا تمامی گوشی‌های سامسونگ علاوه بر چهار برند اعلام شده یعنی هوآوی، نوکیا، سونی و تکنو تا پایان سال 96 مشمول طرح رجیستری شوند. همچنین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید داشت که رجیستری برای گوشی‌های سامسونگ تا 25 اسفند ماه انجام شود اما در این میان برخی از ترس عدم کنترل بازار و گرانی در شب عید تصمیم گرفتند تا آهسته پیش بروند و پروژه رجیستری برای سامسونگ در سال آینده اجرایی شود.

    وی تاکید کرد: یک نکته مهم برای کنترل بازار، نظارت بر فروشندگان عمده و خرد است که متاسفانه از سوی نهادهای ذی‌ربط بسیار ضعیف است و همین مسئله باعث واکنش‌های هیجانی در بازار می‌شود.

    صفار گفت: برای کنترل بازار، ارائه کالای با اصالت به مشتری و افزایش واردات رسمی که حمایت از واردکنندگان رسمی را به دنبال دارد، ضروری است. باید تمامی برندهای موبایل شامل طرح رجیستری موبایل شوند به خصوص برندی همچون سامسونگ که 55 درصد از سهم بازار ایران را دارد.

    مشمولیت تمامی برندهای تلفن همراه تا پایان فروردین ماه 1397

    وی افزود: توافقاتی شده است تا تمامی برندهای باقی مانده از جمله سامسونگ، اچ تی سی، ایسوس، لنوو، شیائومی و سایر برندها تا پایان فروردین ماه 1397 مشمول طرح رجیستری موبایل شوند تا از اردیبهشت ماه طرح رجیستری موبایل به صورت کامل اجرایی شده و بازار کنترل شود.

    رئیس انجمن واردکنندگان تلفن همراه درباره یکی از مهمترین پرسش‌های مردم برای خرید موبایل با قیمتی ارزانتر در بهمن و اسفند ماه یعنی خرید موبایل قبل از عید یا بعد از عید گفت:  موبایل کالایی نیست که فردی بتواند میزان سود کاذب یا بیشتری از آن چه عرف محسوب می‌شود دریافت کند. بعد از عید نوروز محموله‌های بزرگ تلفن همراه وارد کشور می‌شود تا بازار بعد از اجرای رجیستری به صورت کامل کنترل و تامین شود.

    صفار ادامه داد: قیمت موبایل قبل از عید با بعد از عید تفاوت چندانی نخواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر