علاقمندی تولیدکنندگان موبایل های اندرویدی به استفاده از سنسور تشخیص چهره

عصر کالا- بر اساس تحقیقات موسسه امنیتی «KGI» از زمان معرفی دوبین «TrueDepth» و فناوری Face ID در آیفون اکس، میزان مطالعات تولیدکننده های معتبر موبایل بر روی فناوری تشخیص چهره سه برابر شده است.

علاقمندی تولیدکنندگان موبایل های اندرویدی به استفاده از سنسور تشخیص چهره
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجیاتو، این تحقیق که توسط «مینگ-چی کو» تحلیلگر مشهور اپل صورت گرفته نشان می دهد که استفاده اپل از سنسور سه بعدی مبتنی بر دوربین باعث شده کاربران به حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش تمایل کمتری نشان دهند.

    در حال حاضر شرکت های کوالکام - هایمکس، «Orbbec»، و «Mantis Vision» در زمینه توسعه فناوری تشخیص چهره سه بعدی پس از اپل قرار دارند. به گفته مینگ - چی کو، کوالکام دو سال پس از اپل تحقیقات خود بر روی این پروژه را آغاز کرده است.

    این تحلیلگر برجسته عقیده دارد تا دو یا سال دیگر تولید اسمارت فون های اندرویدی مجهز به سنسور سه بعدی تشخیص چهره از موبایل های دارای حسگر اثر انگشت پیشی خواهد گرفت.

    دلیل این مساله سازگاری سنسور سه بعدی با نمایشگرهای LCD و منحصربودن اسکنر اثر انگشت به نمایشگرهای OLED است. از طرف دیگر سلطه سامسونگ بر پنل های OLED پیشرفته باعث می شود شرکت های دیگر استفاده از پنل های LCD ارزانتر را ترجیح دهند.

    کو تاکید می کند که پیاده سازی سیستمی مشابه Face ID و دوربین TrueDepth در اسمارت فون های اندرویدی به حدود دو سال و نیم تحقیق و توسعه نیاز دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر