قطع ۳۰ هزار گوشی آیفون با طرح رجیستری

عصر کالا- رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و تلفن همراه آخرین آمار قطع گوشی های آیفون در اجرای طرح رجیستری را ۳۰ هزار مورد عنوان کرد و گفت: بیش از نیمی از این تعداد دوباره به شبکه برگشت.

قطع ۳۰ هزار گوشی آیفون با طرح رجیستری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، مهدی محبی در مورد آخرین وضعیت اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه و قطع گوشی های قاچاق در این شبکه گفت: بر اساس آخرین آمار تا پایان هفته گذشته 30 هزار گوشی آیفون به دلیل آنکه در سامانه گمرک به ثبت نرسیده و شناسه خود را در شبکه مخابراتی وارد نکرده بودند، قطع شدند.

    وی افزود: یک چهارم از این تعداد گوشی ها مهمان بودند. نیمی از سه چهارم باقی مانده نیز با پرداخت عوارض گمرکی و حل مشکلات مربوط به گوشی های مسافری، بار دیگر فعال شدند. مابقی این تعداد هم اکنون از شبکه خارج شده و دیگر قابل استفاده نیست.

    رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و تلفن همراه با اشاره به اینکه با اجرای طرح رجیستری فعلا 4 گوشی آیفون، موتورولا، گوگل پیکسل و بلک بری رصد می شود، خاطرنشان کرد: تاکنون فقط قطع گوشی های آیفون از میان این برندها اجرایی شده است و سایر برندها نیز از چند روز دیگر مشمول قطع رجیستری می شوند.

    وی ادامه داد: از روز بیست و هشتم بهمن ماه نیز گوشی ال جی که سهم زیر 10 درصدی از بازار ایران را دارد، مشمول رجیستری خواهد شد و خریدارانی که این گوشی ها را می خرند باید نسبت به ثبت رجیستری آن اقدام کنند.

    محبی با اشاره به اینکه موارد شکایت از اجرای طرح رجیستری به دلیل تخلفاتی که فروشندگان گوشی ها انجام داده اند از سوی وزارت صنعت به اتحادیه دستگاه های مخابراتی و موبایل ارجاع شده است، گفت: از تعداد گوشی هایی که به دلیل عدم رجیستری قطع شده اند حدود 10 درصد شکایت کرده اند که شکایت آنها در اتحادیه پیگیری شد.

    وی افزود: از این تعداد برخی گوشی ها که به صورت شخصی وارد شده و عوارض گمرکی پرداخت نکرده بودند، با پرداخت عوارض گمرکی مشکلشان حل شد و برخی دیگر نیز با توجه به دستورالعمل صادرشده به فروشندگان موبایل، توانستند پول گوشی خود را از فروشندگانی که مبادرت به فروش گوشی قاچاق و عدم ثبت آن کرده بودند، دریافت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر