تمام ویژگیهای آپدیت جدید اپل؛

iOS۱۱ با ایموجی های متحرک می آید

عصر کالا- قرار است امروز اپل از iOS۱۱ رونمایی کند. گزارش ها نشان می دهد در این آپدیت قابلیت های مختلف مانند مزاحم نشدن هنگام رانندگی، ایموجی های متحرک و وای فای اشتراکی فعال شده اند.

iOS۱۱ با ایموجی های متحرک می آید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، پس از ماه ها انتظار بالاخره اپل قصد دارد از آیفون های جدید و همچنین از iOS11 رونمایی کند.

    چند نسخه بتای iOS11 از ماه ژوئن تاکنون عرضه شده اما در آخرین گزارش ها ویژگی های جدیدی از آن رونمایی شده است.

    برخی از این ویژگی ها عبارتند از قابلیت مزاحم نشدن هنگام رانندگی، ایموجی های متحرک، وای فای اشتراکی و قابلیت مشاهده موسیقی که دوستان کاربر گوش می کنند. در همین راستا طراحی مرکز کنترل iOS11 ارتقا یافته و در یک صفحه قابل مشاهده خواهد بود. کاربران می توانند با استفاده از قابلیت لمس سه بعدی بخش های بیشتری را کنترل کنند.

    قفل روی صفحه و مرکز نوتیفیکیشن نیز ترکیب شده اند. بنابراین کاربران می توانند بین آنها گذر کنند.

    همچنین اپلیکیشن جدید Files  در آپدیت iOS11 به آیفون افزوده می شود. این برنامه به کاربران اجازه می دهد در یک مکان به تمام اسناد و مدارک خود (از جمله مواردی که در آی کلاود ذخیره شده) دسترسی داشته باشند. این اپلیکیشن در اپ استور وجود دارد اما کاربران تا 12 سپتامبر نمی توانند آن را دانلود کنند.

    علاوه بر موارد گفته شدهMap Apple نیز در آپدیت جدید نقشه های فروشگاه و فرودگاه ها شامل می شود تا کاربران بتوانند راحت تر برنامه ریزی کنند.

    ابزار جهت یابی نیز خط راهنما و حداکثر سرعت مجاز در  جاده را نمایش می دهد.

    درکنار این موارد iOS11 دارای قابلیت «مزاحم نشدن هنگام رانندگی» خواهد بود. این قابلیت به وسیله حسگرهای مختلف حضور کاربر در خودرو را متوجه می شود و خودکار  از اعلام نوتیفیکیشن ها جلوگیری می کند.

    همچنین قفل صفحه آیفون  همچنین اجازه نمی دهد کاربر هنگام رانندگی به اپلیکیشن ها دسترسی یابد.

    حالت iOS11 GM نیز شامل ایموجی های متحرک می شود که Animoji نامیده می شوند. ایموجی های متحرک با استفاده از ردیابی حالات صورت و صدای کاربر پیام های انیمیشینی متحرک می سازند.

    اپل قابلیت High Efficiency Video Coding(HEVC video) را نیز عرضه می کند. در کنار آن کیفیت تصویر نیز با کمک تثبیت سازی بصری تصویر و HDR در نور کم بهبود می یابد.

    همچنین در iOS11 GM  ضبط ویدئو به صورت Full HD و 4K ارائه می شود.

    یکی از جالب ترین قابلیت های iOS11 آن است که برای استفاده از وای فای نیازی به دیگران نیازی به رمز  نیست. اپل قابلیت وای فای اشتراکی را در آپدیت جدید  عرضه می کند که به کاربران اجازه می دهد کلمه رمز روترهای خود را به موبایل کاربر دیگر ارسال کنند.   در این حالت دستگاه ها باید کنار یکدیگر باشند. البته قفل موبایل ها نیز باید باز شود.

    از سوی دیگر ARKit نیز به عنوان بخشی از iOS11 عرضه خواهد شد و به کاربران اجازه می دهد تا از قابلیت های واقعیت افزوده در اپلیکیشن ها استفاده کنند. واقعیت افزوده با استفاده از حسگرهای موبایل کاربر می توانند مواردی مانند عمق میدان و نور زیاد را ردیابی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر