باتوجه به مضرات موبایل صورت گرفت؛

دستورالعمل ایالت کالیفرنیا برای دوری از موبایل

عصر کالا- ایالت کالیفرنیا دستورالعملی برای افراد صادر کرده تا افراد برای حفظ سلامت خود از اشعه های موبایل دوری کنند. این دستورالعمل با توجه به شواهد مربوط به ارتباط سرطان با موبایل صادر شده است.

دستورالعمل ایالت کالیفرنیا برای دوری از موبایل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، ایالت کالیفرنیا دستورالعملی برای کاهش تاثیر اشعه های موبایل بر افراد صادر کرده است. این دستورالعمل درحالی صادر می شود که تحقیقات مختلف شواهد زیادی درباره ارتباط سرطان با موبایل، کاهش سطح توجه و سلامت ذهنی فرد کشف کرده اند.

    موبایل ها با استفاده از سیگنال های رادیویی فرکانس پایین اطلاعات را منتقل می کنند. این امر افراد را در معرض خطر اشعه های ناسالم قرار می دهد. به خصوص هنگام دانلود فایل های حجیم چنین خطری بیشتر می شود.

    البته تحقیقات تاکنون به طور دقیق نتوانسته اند خطرناکی اشعه های موبایل را تایید کنند اما شواهد به دست آمده از مطالعات برای صدور هشدار به خصوص برای کودکان کافی بوده است.

    درهر حال ایالت کالیفرنیا این هشدار را در حالی صادر می کند که برخی شهرها مانند برکلی و سانفرانسیسکو در سطح محلی هشدارهایی برای شهروندان صادر کرده اند.

    از سوی دیگر به نظر می رسد تولید کنندگان موبایل نیز خود با مضر بودن اشعه های موبایل موافق هستند. به عنوان مثال اپل در بخش تنظیمات آیفون درباره قرار گرفتن درمقابل اشعه های موبایل هشدار داده است.

    در این هشدار توضیح داده شده که میزان انتشار اشعه های موبایل آیفون در فاصله 5 میلی متری از بدن آزمایش شده و نتیجه آن نیز طبق قوانین آمریکا، استاندارد بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر