گوشی‌های اپل از سامسونگ پیشی گرفت

عصر کالا- فروش گوشی‌های آیفون در ایالات متحده آمریکا به موفقیت چشمگیری دست یافته و گوی رقابت را از سایر رقبای قدرتمند خود همچون سامسونگ ربوده است.

گوشی‌های اپل از سامسونگ پیشی گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، براساس تازه‌ترین آمار موسسه تحقیقاتی کانتر پوینت (Counterpoint)، گوشی‌های آیفون در ایالات متحده آمریکا تقریبا دو برابر گوشی‌های سامسونگ به فروش رسیده‌اند.

    این آمار و ارقام که بر اساس میزان فروش واقعی گوشی‌های هوشمند در ایالات متحده آمریکا ثبت شده و سپس مورد تحلیل قرار گرفته است، نشان می‌دهد که در سه ماهه آغازین و نخست سال جاری 2018 میلادی، مجموعا 38.7 میلیون دستگاه موبایل در این کشور به فروش رسیده است که اپل از این میزان تقریبا سهمی معادل 42 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است.

    این در حالیست که بزرگترین و قدرتمندترین رقیب اپل، شرکت کره‌ای سامسونگ است که در بازار بسیاری از کشورها نفوذ بالایی داشته و به موفقیت‌های قابل ملاحظه از لحاظ فروش و محبوبیت دست یافته است. اما جالب اینجاست که در سه ماه نخست سال جاری 2018 میلادی، سهم سامسونگ از بازار فروش گوشی‌های هوشمند در آمریکا تنها 22 درصد، یعنی نصف سهم اپل بوده است. این بدان معناست که در نخستین فصل از آغاز سال نوی میلادی، این شرکت کره‌ای از همتای آمریکایی خود به میزان زیادی عقب افتاده است.

    این بررسی‌ها همچنین سهم فروش گوشی‌های هوشمند سایر برندهای تکنولوژی همچون ال جی، زد تی ای، موتورولا، آلکاتل، گوگل و غیره را نیز نشان می‌دهد. نمودار زیر به وضوح درصد و سهم این برندها از فروش گوشی‌های هوشمند در ایالات متحده آمریکا را نشان می دهد:

    طبق نمودار بالا، اپل با اختصاص 42 درصد، سامسونگ 22 درصد، ال جی 14 درصد، زد تی ای 10 درصد، موتورولا  4 درصد، آلکاتل 2 درصد، گوگل 1 درصد و سایر برندها نیز 5 درصد از سهم بازار به ترتیب در رتبه‌های نخست تا هشتم فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های این کشور جای گرفته‌اند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر