رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی خبر داد:

تنها ۷ شرکت از ۲۴ واردکننده مجاز آیفون فعال شدند

گارانتی واردکنندگان رسمی برای آیفون‌های قاچاق

عصر کالا- رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گفت: علی‌رغم اعطای مجوز رسمی واردات آیفون به ۲۴ شرکت، آنها برای واردات توجیه اقتصادی ندارند و از این رو برخی از شرکت‌هایی که ادعای واردات رسمی دارند برای آیفون‌های قاچاق کارت گارانتی صادر می‌کنند.

تنها ۷ شرکت از ۲۴ واردکننده مجاز آیفون فعال شدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از فارس، غلامحسین کریمی از وجود گوشی‌های قاچاق آیفون در بازار علی‌رغم صدور مجوز رسمی واردات به 24 شرکت برای مبارزه با قاچاق این کالا خبر داد و گفت: در حالیکه 24 شرکت مجوز رسمی واردات گوشی‌های آیفون را دریافت کرده‌اند، اما متأسفانه بیشتر از 6 یا 7 شرکت در زمینه واردات این کالا فعال نشدند.

    اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی افزود: علی‌رغم برنامه‌ریزی برای ساماندهی بازار آیفون و مقابله با گوشی‌های قاچاق آیفون، بازار دارای خلأ بسیاری برای ورود قاچاق است.

    وی گفت: در حال حاضر حتی برخی شرکت‌های مجاز واردکننده آیفون که ادعای واردات رسمی دارند، اقدام به صدور کارت گارانتی غیرمجاز برای کالاهایی به مراتب بیشتر از تعداد واردات رسمی خود می‌کنند.

    کریمی توضیح داد: برای مثال، یکی از شرکت ها 4 هزار گوشی آیفون وارد کرده بود، اما 100 هزار کارت گارانتی برای گوشی‌های قاچاق صادر کرد که این کارت‌ها به نام گارانتی اینتر (گارانتی اینترنشنال، بین‌المللی برای پوشش کالای قاچاق) صادر شده است.

    اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی افزود: مشکل فعال نشدن شرکت‌های دارای مجوز واردات آیفون، مشکل سرمایه و توان مالی نیست، بلکه این شرکت‌ها توجیه اقتصادی برای واردات ندارند و اعلام می‌کنند به دلیل وجود کالای قاچاق در بازار و اختلاف قیمت کالای قاچاق و کالای رسمی، پس از واردات رسمی نمی‌توانند آن را با قیمت بفروشند و از این رو حضور کمرنگی دارند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر