ادامه ماجرای مشکل باتری آیفون ۸ پلاس

عصر کالا- پس از خبر انفجار باتری آیفون ۸ پلاس هنگام شارژ، هم اکنون خبر دیگری درباره جدا شدن صفحه و ورم کردن باتری این گوشی هوشمند جدید در رسانه‌های چین منتشر شده است.

ادامه ماجرای مشکل باتری آیفون ۸ پلاس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، ر اساس گزارش‌ها و اخبار منتشر شده در رسانه‌های دولتی چین، یکی از کاربران در این کشور به نام لیو، پس از آنکه گوشی هوشمند جدید، آیفون 8 پلاس خود را تحویل گرفته و جعبه آن را باز کرده است، متوجه شده که صفحه این گوشی به‌دلیل ورم کردن و بزرگ شدن باتری آن، از گوشی جدا شده است.

    به گفته این کاربر، هیچ نشانه ای از انفجار و یا آتش گرفتگی در گوشی دیده نمی‌شود و با توجه به اینکه او در لحظات آغازین خرید و بدون حتی یک بار شارژ کردن باتری با چنین مشکلی روبرو شده، احتمال انفجار این گوشی جدید به صفر می رسد.

    این کاربر پس از مشاهده چنین مشکلی، این محصول را به فروشگاه اینترنتی که آن را خریداری کرده، پس داده است. پیشتر هم کاربران آیفون 8 پلاس از چنین مشکلات مشابهی همواره شکایت داشته اند.

    نزدیک به یک هفته پیش بود که رسانه‌های تایوانی گزارش دادند که باتری یک آیفون 8 پلاس هنگام شارژ شدن دچار مشکل شده و در نهایت این گوشی منفجر شده است. البته انفجار این گوشی جدید در حد نابودی کامل آن نبوده و تنها به باز شدن و جداشدن صفحه نمایش و از بین رفتن باتری این گوشی منجر شده است. پس از این اتفاق، یک خانم تایوانی اعلام کرد که پس از خریداری گوشی آیفون 8 پلاس، باتری این گوشی به هنگام شارژ شدن، به یکباره منفجر شده و صفحه نمایش آن جدا شده است.

    اپل - شرکت سازنده گوشی های آیفون - سرانجام اعلام کرده است که بطور قطع مشکل باتری این گوشی جدید را که به تازگی در سپتامبر سال جاری معرفی و رونمایی شده، با به‌روزرسانی‌های آتی برطرف خواهد کرد. البته بنظر نمی‌رسد به‌روزرسانی نرم افزارهای این گوشی بتواند مشکل بزرگ شدن و ورم کردن باتری های آیفون 8 پلاس را حل کند. اما مشخص است که اپل با تمام قوا برای حل این مشکل تلاش خواهد کرد تا از ورشکستگی و عدم سودآوری خود جلوگیری کند.

    همچنین بطور قطع، مشکل بارز در باتری این گوشی جدید آن هم در آغاز معرفی و ورود آن به بازار ، صدمه و آسیب بزرگ و جبران ناپذیری به این غول تکنولوژی آمریکایی خواهد زد و اپل باید در این زمینه چاره ای بیندیشد.

    البته این نخستین باری نیست که مشکل باتری گوشی های هوشمند جدید مشکل آفرین می شود، سال گذشته هم پس از معرفی و رونمایی از گلکسی نوت 7 سامسونگ، باتری آن هنگام شارژ شدن منفجر شد و آتش آن دامان این غول تکنولوژی کره ای را گرفت و متحمل خسارت‌های بسیاری شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر