آیا گوشی‌های آیفون ۱۲ در ایران رجیستر خواهند شد؟

عصر کالا- یکی از مباحثی که در هفته‌های اخیر در بازار موبایل ایران خیلی گرم بوده، بحث رجیستر شدن گوشی آیفون ۱۲ بوده است.

آیا گوشی‌های آیفون ۱۲ در ایران رجیستر خواهند شد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ با توجه به قانون منبع ورود گوشی‌های دارای قیمت بالای 300 یورو و البته تغییر جدید قانون رجیستری گوشی‌هایی که به صورت مسافری وارد ایران می‌شوند، نگرانی‌هایی در رابطه با رجیستر شدن گوشی‌های آیفون 12 در ایران وجود دارد که آیا آیفون 12 در ایران رجیستر خواهد شد یا ایرانی‌ها باید به استفاده از همان مدل قبلی آیفون 12 پرو مکس اکتفا کنند؟
    اخیرا گمرک جهموری اسلامی ایران اعلام کرده است که دیگر امکان رجیستر کردن غیرحضوری گوشی‌های مسافری به صورت غیرحضوری وجود ندارد و هر مسافر باید گوشی خود را در گمرگ رجیستر کند.

    با این حال نام گوشی‌های آیفون 12 و آیفون 12 پرو در سامانه گمرکی کشور مشاهده می‌شود، پس به احتمال زیاد این گوشی‌ها در کشور رجیستر خواهد شد و با ورود آیفون 12 معمولی و مینی نیز مشکلی برای رجیستر شدن آن گوشی‌ها نیز وجود نخواهد داشت؛ البته تاکنون هیچ اطلاعات دیگری مثل هزینه رجیستر شدن آیفون 12 در ایران در سامانه گمرکی دیده نمی‌شود.
    با گوشی آیفون 12 آشنا شوید
    جدیدترین سری گوشی‌های آیفون در چهار مدل آیفون 12 معمولی، مینی، پرو و پرو مکس توسط شرکت اپل با قیمت کارخانه‌ای پایین‌تر از قیمت آیفون 11 پرو مکس وارد بازار شد (توجه داشته باشید که منظور قیمت کارخانه‌ای محصول است).
    این گوشی‌ها دارای پردازنده A14 Bionic هستند که بسیار سریع‌تر از پردازنده A13 Bionic مورد استفاده در گوشی‌های آیفون 11 است. در ساخت این پردازنده از فناوری ساخت 5 نانومتری استفاده شده است که به روز‌ترین فناوری در ساخت تراشه‌های پردازنده می‌باشد.
    یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی‌های اپل، توانایی اتصال آن‌ها به شبکه اینترنت نسل پنجم (5G) است که به زودی در کشور ما راه اندازی خواهد شد.
    گوشی‌های آیفون 12 مجهز به محافظ صفحه نمایش سرامیکی ضد خش و بسیار شفاف و یک صفحه مغناطیسی MegaSafe برای اتصال به لوازم جانبی هستند، ولی بدون شارژر و هنزفری به بازار عرضه شده اند. دلیل این موضوع توسط شرکت اپل، زیاد بودن تعداد لوازم جانبی آیفون در بازار و در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی اعلام شده است.
    مدل‌های پرو و پرو مکس این سری از گوشی‌های آیفون در سه حافظه 128، 256 و 512 گیگابایت، و مدل‌های آیفون 12 معمولی و مینی در سه حافظه 64، 128 و 256 وارد بازار شده اند.
    دو مدل گران قیمت‌تر پرو و پرو مکس دارای سه دوربین پشتی و یک حسگر LiDar و دو مدل ارزان قیمت‌تر دارای دو دوربین پشتی هستند. رزولوشن عکس‌های دوربین‌های جلو و عقب تمامی این گوشی ها، 12 مگاپیکسل است و همگی این مدل‌های آیفون 12 می‌توانند با کیفیت 4K فیلم برداری کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر