گوگل هوش مصنوعی را به آیفون می آورد

عصر کالا- گوگل قصد دارد استفاده از دستیار هوش مصنوعی خود را در آیفون ممکن کند. جزییات این امر در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل که به زودی برگزار می شود اعلام خواهد شد.

گوگل هوش مصنوعی را به آیفون می آورد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از بی جی آر، این دستیار موسوم به گوگل اسیستنت تا به امروز بر روی طیف گسترده از وسایل الکترونیک نصب شده و در ابتدا برای گوشی پیکسل طراحی شده بود.

    اما از اوائل ماه مارس، گوگل ابزار یاد شده را در طیف گسترده ای از گوشی های اندرویدی به کار گرفت و به رقابت با بلندگوی صوتی هوشمند امازون پرداخت. این شرکت حالا در یک پیشروی آشکار قصد دارد از اسیستنت در سیستم عامل iOS استفاده کند و از این طریق به آشپزخانه ها و خانه های مردم نیز نفوذ کند.

    البته این سیستم هوش مصنوعی در آیفون قادر به دریافت و اجرای فرامین صوتی نیست و در عوض با ارائه مجموعه ای از  پرسش و پاسخ ها به کاربران کمک می کند. البته اسیستنت به طور پیش فرض بر روی گوشی های کاربران نصب نمی شود و کاربران آیفون باید آن را از App Store شرکت اپل بارگذاری و نصب کنند.

    Assistant گوگل برای آیفون با برنامه های دیگر این شرکت که بر روی گوشی مذکور قابل نصب هستند، سازگاری دارد و لذا با استفاده از آن می توانند دستور مشاهده ویدئو در یوتیوب و سازماندهی عکس ها در برنامه فوتو را صادر کرد.

    لازم به ذکر است که دستیار صوتی هوشمند مایکروسافت موسوم به کورتانا هم از طریق App Store قابل بارگذاری و نصب است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر