اپل و فاکس کان قوانین کار چین را نقض کرده اند

عصر کالا- طبق گزارشی جدید شرکت اپل و کارخانه فاکس کان قوانین مربوط به حقوق کارگران را نقض کرده اند. تعداد کارگران موقت در بزرگترین واحد تولید آیفون در چین بیش از حد مجاز است.

اپل و فاکس کان قوانین کار چین را نقض کرده اند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، در هفته جاری موبایل های جدید اپل رونمایی می شوند. این در حالی است که گزارش های مختلف نشان می دهند اپل و کارخانه فاکسکان قوانین کار در چین را نقض کرده اند.

    یک سازمان ناظر بر حقوق  کارگران در نیویورک به نام CLW  با انتشار گزارشی ادعا می کند بیش از نصف نیروی کار فعال در بزرگترین کارخانه تولید آیفون در چین (واقع در ژنگژو) به طور  موقت استخدام شده اند که میان آنها دانش آموزان کارآموز نیز وجود دارد.

    فاکس کان تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده است. اما اپل در بیانیه ای اعلام کرده در تحقیقاتش متوجه شده تعداد کارگران موقت بالاتر از میزان استاندارد است. در بیانیه این شرکت آمده است: ما برای حل این چالش از نزدیک با فاکسکان همکاری می کنیم.

    طبق گزارش CLW تعداد کارگران موقت از 50 به 30 درصد کاهش یافته اما این اقدام همچنان خلاف قوانین کار در چین است.

    البته در گزارش این سازمان به تخلفات دیگر نیز اشاره شده است از جمله آنکه کارگران کارخانه در فصل های اوج تولید مجبور هستند حداقل 100 ساعت در ماه اضافه کاری کنند. این در حالی است که طبق قوانین چین آنها ماهانه نباید بیش از 36 ساعت اضافه کاری کنند.برخی از کاربران موقت نیز  پاداشی که به آنها وعده داده شده بود را دریافت نکرده اند. دانش آموزان کارآموزی که در این واحد کار می کنند نیز مجبور هستند در فصل اوج تولید اضافه کاری کنند.کارخانه تجهیزات حفاظتی مناسب برای کارگران فراهم نمی کند و آنها هیچ گونه آموزش شغلی و ایمنی دریافت نمی کنند.  در کنار این موارد کارخانه میزان جراحات کارگران را اعلام نمی کند.

    البته اپل بخش اعظم این گزارش را انکار کرد. در بیانیه شرکت آمده است: ما ادعاهای CLW را بررسی کردیم و بیشتر این اتهامات اشتباه هستند. تمام کارگران به طور مناسب دستمزد  دریافت می کنند که شامل دستمزد برای ساعات اضافه کاری و پاداش است.  اضافه کاری کارگران به طور انتخابی است و هیچ شواهدی از اجبار برای انجام آن وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر