چند درصد از سازندگان ضامن امنیت اپلیکیشن‌هایشان هستند؟

عصر کالا- مقابله با نفوذ به اطلاعات که توسط هکرها انجام می‌شود، به یکی از بزرگترین نگرانی‌های کاربران تبدیل شده است، با وجود این هنوز هم برخی از اپلیکیشن‌هایی که ساخته می‌شوند، امنیت تمام و کمال را برای کاربران فراهم نمی‌کنند.

چند درصد از سازندگان ضامن امنیت اپلیکیشن‌هایشان هستند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، امروزه تلاش‌های زیادی برای ساخت اپلیکیشن‌ یا برنامه‌های موبایلی انجام می‌شود و شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان سازندگان این اپلیکیشن‌ها نیز در تلاش برای جذب کاربر هستند. اما کدام یک از ویژگی‌ها در جذب کاربر اثرگذار است؟ کاربردی بودن؟ بازی‌های موبایلی؟ ظاهر زیبا؟ یا فراهم کردن امکان برقراری ارتباط به مخاطبان کاربران؟ در حالی که تمامی این جنبه‌ها مهم هستند، یکی از ویژگی‌هایی که به شدت نادیده گرفته شده است و همچنین در جذب کاربران هم اهمیت زیادی دارد، امنیت گوشی‌های موبایل است.

    نفوذ به اطلاعات کاربران در حال افزایش است و به نوعی به یکی از بزرگترین نگرانی‌های آنها تبدیل شده است. با توجه به تحقیقاتی که توسط شرکت IBM انجام شد و اطلاعات سایت فتا، در سال 2014 بیش از یک میلیارد اطلاعات شخصی توسط حملات سایبری هکرها مورد حمله قرار گرفت و در هر لحظه 6.11 میلیون دستگاه تلفن همراه تحت تاثیر بدافزارها قرار داشتند.

    در مواجهه با تقاضای کاربران، شرکت‌ها در حال ساخت اپلیکیشن‌هایی هستند که به سرعت وارد بازار می‌شوند اما آنها این اطمینان را ایجاد نمی‌کنند که برنامه‌شان به اندازه کافی برای کاربر در برابر نفوذ به اطلاعات محرمانه مطمئن و امن است.

    امروزه شرکت‌های بزرگ به طور متوسط سالانه 34 میلیون دلار برای توسعه برنامه‌های موبایل صرف می‌کنند و ما از آنها در مغازه، بانک و بیشتر جاها استفاده می‌کنیم. با وجود این، 50 درصد از شرکت‌ها هیچ بودجه‌ای را برای تامین امنیت برنامه‌های تلفن همراه خود اختصاص نمی‌دهند. به طور متوسط تنها 5.5 درصد از این بودجه هنگفت در تامین امنیت این برنامه‌ها در برابر هکرها و نقض‌کنندگان امنیت صرف می‌شود.

    بدین ترتیب مشخص شد از میان 400 سازمان، 40 درصد از شرکت‌ها کدهای مخرب برنامه‌های تلفن همراه را در مقابل آسیب‌پذیری‌های امنیتی اسکن نمی‌کنند. همچنین به طور متوسط شرکت‌ها کمتر از نیمی از برنامه‌های تلفن همراه ساخت خود را تست می‌کنند و 33 درصد از آنها هرگز برنامه‌های خود را برای اطمینان از ایمنی تست نمی‌کنند.

    چگونه منابع مالی در مقابل چیزهای دیگر هزینه می‌شود؟

    در حالی که در سال 2014 میلادی 330میلیون صرف لباس حیوان خانگی، دو میلیارد صرف شیرینی جشن هالووین، 13 میلیارد صرف بازی‌های ویدیویی، 14 میلیارد صرف انواع غذا، نوشیدنی، دکور و کالا، 18 میلیارد دلار صرف بلیط رویدادهای ورزشی و 70 میلیارد دلار صرف بخت‌آزمایی شده است، تنها 1.8 میلیون دلار در جهت امنیت برنامه‌های کاربردی هزینه شده است. نباید اقدامات بیشتری برای حفظ امنیت خود هنگام استفاده از برنامه‌های تلفن همراه انجام دهیم؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر