هک کردن آیفون از طریق پورت USB

عصر کالا- سیستم چک کردن کلمه عبور سیستم عامل آی او اس آیفون دارای آسیب پذیری است که دور زدن آن را با استفاده از پورت یو اس بی ممکن می کند.

هک کردن آیفون از طریق پورت USB
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس, نسخه به روزشده سیستم عامل آی او اس موسوم به 11.4.1 دارای سازوکار نرم‌افزاری تازه ای است که جلوی سرقت کلمات عبور را با استفاده از برخی ابزار در دسترس نیروهای امنیتی و اطلاعاتی امریکا و دیگر کشورها می گیرد.

    این قابلیت که USB Restricted Mode نام دارد، ابزاری است که دسترسی به آیفون از طریق نرم افزارهای هک ثالث را بعد از قفل شدن نمایشگر گوشی به مدت بیش از یک ساعت می گیرد.

    با این حال محققان شرکت امنیتی الکام سافت متوجه وجود مشکلی در این ابزار شده اند که باعث می شود چرخه یک ساعته ابزار یادشده به تناوب تکرار شود و لذا می توان قبل از منقضی شدن مدت زمان یادشده با اتصال یک دستگاه یا ابزار هک به پرت  Lightning یو اس بی آیفون برای سرقت اطلاعات مورد نظر اقدام کرد.

    این شرکت با انجام آزمایش های مختلف به این نتیجه رسیده که USB Restricted Mode قابل ریست کردن یا بازیابی مکرر است و لذا نمی تواند جلوی سواستفاده های احتمالی را بگیرد.

    هکرها از همین طریق می توانند حتی از کابل آداپتور دوربین گوشی آیفون برای سرقت اطلاعات استفاده کنند. اپل هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر