اپل به دنبال ارائه اموجی‌های ویژه افراد معلول است

عصر کالا-کمپانی اپل به تازگی ۱۳ اموجی جدید را در رابطه با معلولیت های حرکتی، شنوایی و بینایی به «کنسرسیوم یونیکد» پیشنهاد کرده است.

اپل به دنبال ارائه اموجی‌های ویژه افراد معلول است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از اقتصاد آنلاین، در این مجموعه جدید اموجی هایی از قبیل سگ راهنما، افرادی با عصای سفید یا ویلچر، سمعک، علامت هایی درباره ناشنوا بودن فرد و اندام مصنوعی به چشم می خورد.
    علاوه بر این به منظور حفظ تنوع نژادی و برابری جنسیتی، کاراکترها در قالب مرد و زن و با رنگ های مختلف طراحی شده اند.
    در طرح پیشنهادی اپل به کنسرسیوم یونیکد که مسئول حفظ کیفیت استاندارد اموجی هاست، آمده:
         در حال حاضر اموجی ها گزینه های متنوعی را در برمی گیرند اما افراد دارای معلولیت در آنها نادیده گرفته شده اند. با ارائه گزینه های بیشتر می توان تجربه کامل تری را فراهم کرده و خلا موجود را از بین برد. اگرچه این لیست شامل تمام معلولیت های جسمی و حرکتی نخواهد بود اما گام مهمی برای ایجاد تنوع بیشتر در اموجی های محسوب می شود.
    کمپانی کوپرتینویی برای توسعه این 13 اموجی با «انجمن نابینایان آمریکا»، «بنیاد فلج مغزی» و «انجمن ملی ناشنوایان» همکاری کرده است.
    برخی از این اموجی ها ممکن است در ادامه حذف شوند اما مواردی که بتوانند مراحل تایید و ارزیابی نهایی را پشت سر بگذارند، در آینده به تلفن های همراه می آیند. کنسرسیوم یونیکد پیش از این 157 اموجی جدید را تائید کرده که شامل کاراکترهای مو قرمز و زنان ابر قهرمان است و احتمالا در تابستان سال جاری به موبایل ها راه پیدا خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر