چرا سرما می‌تواند تلفن همراهتان را خاموش کند؟

عصر کالا- در صورتی که دستگاه شما در دمای بسیار سرد بیرون قرار گیرد، احتمال زیادی وجود دارد که خاموش شود، دلیلش هم این است که باتری‌های لیتیوم‌یون در هوای یخ‌زده، نمی‌توانند انرژی دستگاه را تامین کنند.

چرا سرما می‌تواند تلفن همراهتان را خاموش کند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، ممکن است هنگام رویارویی با هوای سرد متوجه شده باشید که گوشی هوشمندتان به‌طور ناگهانی دچار افت باتری شده و خاموش می‌شود. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، شما نمی‌توانید کاری انجام دهید، زیرا به نظر می‌رسد که تلفن همراهتان به‌طور موقت مرده است.

    این اتفاق به این دلیل می‌افتد که سرمای شدید هوا برای باتری گوشی هوشمند شما طاقت‌فرساست، البته بسیاری از کاربران همچنین مسائل مشابهی را با دیگر ابزارهای باتری‌دار مانند هدست بلوتوثی نیز داشته‌اند.

    دلیل اینکه باتری‌های گوشی‌های هوشمند به سرعت در دمای شدید هوا، چه گرم و چه سرد، غیرقابل‌استفاده می‌شوند، ساده است. اکثر این گوشی‌های هوشمند در حال حاضر با باتری‌های لیتیوم‌یونی کار می‌کنند. باتری‌های لیتیوم‌یونی نیاز به الکترولیت مایع دارند که بین دو نوع الکترود در باتری قرار گیرند تا انرژی را فراهم کنند.

    وقتی‌که این نوع گوشی‌ها در معرض دمای شدید قرار می‌گیرند، الکترولیت‌های مایع منجمد شده و توانایی آنها را برای ارسال انرژی به تلفن کاهش می‌یابد. در نهایت اگر گوشی بیش از اندازه سرد شود، باتری ارسال انرژی کامل را متوقف خواهد کرد، که منجر به خاموش شدن گوشی می‌شود.

    بهترین راه برای جلوگیری از خاموش شدن دستگاهتان این است که آن را از سرد شدن بسیار دور نگه دارید. اما اگر این موضوع غیرقابل اجتناب است، کارشناسان توصیه می‌کنند که گوشی خود را در یک فضای عایق‌بندی‌شده و یا در جیب خود قرار دهید، جایی که به بدن شما نزدیک‌تر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر