با این گوشی ها از بازی کردن لذت ببرید

عصر کالا- قبلا که گوشی ها هوشمند نبودند و خبری از سیستم عامل های امروزی نبود، دنیای بازی های موبایلی هم چندان گسترده نبود و بیشتری بازی های دوبعدی با گرافیک پایین روی آن ها نصب می شدند و همین بازی دوست ها را از بازی با گوشی موبایل دلسرد می کرد.

با این گوشی ها از بازی کردن لذت ببرید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از هفته نامه همشهری جوان، گوشی های هوشمند این فرصت را به دوستداران گیم داده اند تا از هر فرصتی برای بازی کردن استفاده کنند.

    قبلا که گوشی ها هوشمند نبودند و خبری از سیستم عامل های امروزی نبود، دنیای بازی های موبایلی هم چندان گسترده نبود و بیشتری بازی های دوبعدی با گرافیک پایین روی آن ها نصب می شدند و همین بازی دوست ها را از بازی با گوشی موبایل دلسرد می کرد. از وقتی نسل جدید گوشی های به بازار آمد، به خاطر قابلیت های این نسل و پیشرفت های نرم افزاری و سخت افزاری، سازندگان گیم در سراسر دنیا توانستند بازی های پرحجم تر و باکیفیت تری را مخصوص این کنسول ها بسازند و حالا هر نوجوان و جوانی روی موبایلش چندین بازی دارد که می تواند ساعت ها با آن ها سرگرم شود.

    نکته ای که این وسط وجود دارد، این است که هرگوشی صرفا هوشمندی برای بازی مناسب نیست و بسته به سخت افزاری که دارد، می تواند در رده بندی بالا و پایین برود. حالا اگر می خواهید بدانید کدام گوشی هوشمند موجود در بازار جزء بهترین انتخاب هاست و بیشتر کارشناسان آی تی روی آن نظر مثبت دارند، نگاهی به این مطلب بیندازید و بعد از آن دست به انتخاب بزنید.

    برای صرفه جوها؛ Nexus 6P

    سخت افزار این گوشی آن قدر قوی است که افراد با بودجه متوسط هم بتوانند آن را بخرند و البته از رقبایش هم خیلی عقب نباشد. قیمت این گوشی تقریبا نصف گوشی های سامسونگ و اپل با همین سخت افزار است و این البته خاصیت گوشی های چینی است. پردازنده اسنپ دراگون 810، پردازنده گرافیک آدرنو 430 فاصله نکسوس 6p با گلکسی S7 Edge را نشان می دهد اما رم سه گیگابایتی و صفحه 15.7 اینچی AMOLED می توانند دلایل خوبی برای انتخاب به عنوان گوشی مناسب بازی باشد.
    قیمت جهانی این گوشی حدود 450 دلار است که تقریبا 300دلار از S7 Edge کمتر است و با وجود این، کسانی که تجربه بازی با این گوشی را داشته اند، شکایت چندانی از آن ندارند ولی خب باید انتظاراتشان را هم کمی پایین بیاورند. اگرچه مشخصات نکسوس 6p نسبت به رقبایش ضعیف تر است اما صفحه بزرگ آن برای بازی های باکیفیت بالا بسیار مناسب است و رنگ ها در آن کاملا زنده به نظر می رسند. با وجود این بزرگی، رزولوشن صفحه نکسوس با S7 Edge تقریبا یکسان است. 518 پیکسل در هر اینچ برای نکسوس 6p و 534 پیکسل در هر اینچ برای گلکسی S7 Edge.

    انتخاب گران قیمت؛ Samsung Galaxy S7 Edge

    با پردازنده اسنپ دراگون 820، پردازنده گرافیکی آدرنو 530 و چهار گیگابایت رم، گلسکی S7 Edge یکی از قدرتمندترین اسمارت فون هایی است که الان در بازار حضور دارد و همین باعث می شود اگر بهترین نباشد، یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای گیم بازها باشد. با وجود قیمت نسبتا بالا اما کسانی که از این گوشی برای بازی استفاده کرده اند از آن کاملا راضی بوده اند و از لحاظ سخت افزاری آن قدر قوی است که حدودا تا دو سال دیگر از رده خارج نخواهدشد و هر بازی ای که عرضه شود، قابلیت نصبت و بازی روی آن را خواهدداشت.
    خمیدگی صفحه در لبه ها و اندازه 15.5 اینچی آن بعلاوه کیفیت همیشه بالای تصویر گوشی های سامسونگ یکی از مهم ترین دلایل برای انتخاب این گوشی است؛ گوشی ای که از هر نظر از استانداردها بالاتر است. وجود برنامه Game Luncher روی این گوشی این قابلیت را به دارنده اش می دهد که مثل یک مرکز بازی چندین بازی را حفظ و دسته بندی کند. ابزار Game Tool هم باعث می شود تمام رکوردهای کاربر در تمام بازی ها تا وقتی که بخواهد حفظ شود و از بین نرود.

    با صدای بلند؛ HTC 10

    بعضی ها هستند که دوست دارند بازی را با صدای بلند و واضح انجام دهند و برای آن ها هیچ انتخابی بهتر از HTC10 نیست. این کمپانی از سال ها قبل به خاطر صدای محصولاتش مشهور بوده و این مدل نمایش کاملی از این هدف است، مثل مدل قبلی HTC باز هم از اسپیکرهای استریو استفاده کرده و علاوه بر آن اسپیکرهایی روی قابل و در کنار گوشی هم قرار گرفته اند. اسپیکر بالایی برای صداهای زیر و متوسط است و اسپیکر جدید درواقع نقش ساب ووفر را بازی می کند و برای فرکانس های پایین در نظر گرفته شده است.

    غیر از صدا، سخت افزار این گوشی شامل یک پردازنده اسنپ دارگون 820، پردازنده گرافیک آدرنو 530GPU و یک رم چهار گیگابایتی است تا بتواند با رقیب سامسونگی شانه به شانه رقابت کند، هر چند در عملکرد، همچنان عقب تر از رقیب کره ای است. بزرگ ترین نکته منفی درباه HTC10 نبود صفحه AMOLED است و تنها یک صفحه پنج اینچی معمولی در این گوشی وجود دارد که با وجود تعداد پیکسل های بیشتر در هر اینچ باز هم به کیفیت AMOLED نمی رسد.

    به خاطر عمر باطری؛ Moto Z Play

    یکی از بزرگ ترین مشکلات بازی با گوشی این است که باتری این گجت ها زود تمام می شود و گاهی در مواقع حساس، گوشی خاموش می شود و دست گیمر را در پوست گردو می گذارد. در چنین شرایطی برای کسانی که خوره بازی   هستند Moto Z Play بهترین انتخاب ممکن است.

    باتری mah 3150 چیزی است که باعث می شود استرس کم شدن شارژ خیلی دیرتر به جان کاربران بیفتد که البته وجود صفحه ای با کیفیت پایین تر نسبت به نمونه های ماشبه هم روی اعصاب نیست و وقتی بتوان با تنها 15 دقیقه زمان شارژ کامل که توسط شارژرهای TURBO POWER موتورولا ممکن نمی شود به نه ساعت زمان استفاده از گوشی رسید، می شود از پایین بودن نسبی کیفیت صفحه نمایش هم چشم پوشی کرد.

    به خاطر ارزش اقتصادی؛ One Plus X

    اسنپ دراگون 801 که در سال 2014 همه گیر شد، قطعا نمی تواند در سال 2017 چشم کسی را بگیرد اما One Plus X توانسته با قیمت عجیب 199 دلاری این کمبود امکانات را توجیه کند و در حالی که رقابت با اسنپ دراگون 820 اصلا مد نظر این گوشی نیست ولی همین قیمت پایین برخی را ترغیب می کند برای خرید این گوشی دست به جیب شوند؛ کسانی که با این گوشی بازی کرده اند گفته اند گاهی در بازی هایی با کیفیت بالا تصویر دچار پرش و لرزش می شود اما این اتفاق به ندرت می افتد و معمولا می شود با سرعت 40 فریم در ثانیه با خروجی گرافیکی خوبی رو به رو بود.

    صحفه 15.1 اینچی شاید برای بعضی ها کافی نباشد اما در این بازه قیمتی خیلی هم عالی به نظر می رسد و به این ترتیب One Plus X یک انتخاب مناسب برای گیمرهایی است که نمی خواهند پول زیادی خرج کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر