اپل واقعا از مایکروسافت کپی می‌کند؟

عصر کالا- شرکت مایکروسافت اخیرا ادعا کرده اپل از تکنولوژی‌های این شرکت به شکلی کپی‌برداری می‌کند. در واقع طبق گفته‌های مسئولین این شرکت، اپل منتظر نشسته تا ببیند مایکروسافت چه ایده‌ای در سر دارد تا از آن ایده استفاده کند.

اپل واقعا از مایکروسافت کپی می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجی کالا، برای مثال اپل، آیپد پرو را عرضه کرد. تبلتی که بیشتر در ظاهرا به تبلت شبیه است و از نظر عملکرد به یک کامپیوتر نزدیک است. مایکروسافت معتقد است چنین ایده‌ای اول به این شرکت تعلق داشته.

    رایان گوین، یکی از مدیران بخش Surface شرکت مایکروسافت در این زمینه می‌گوید: سال‌ها است که ما در حال آموختن و کامل کردن محصولات‌مان در حوزه «2 دستگاه در یک دستگاه» بودیم. تقریبا همه از جمله اپل به این ایده مشکوک بودند. حال اپل با معرفی آیپد پرو دقیقا همان راهی را رفته است که مایکروسافت با معرفی لپ‌تاپ‌های هیبریدی سرفیس رفت.

    اما آیا واقعا می‌توان معتقد بود شرکتی مثل اپل که ایده‌هایی جادویی و انقلابی داشته از مایکروسافت تقلید کرده است؟

    گوین معتقد است وجه هوشمندانه معرفی سرفیس در این بود که از هیچ کدام از محصولات اپل تقلید نکرده بود. او می‌گوید در ساخت محصولات سرفیس اگر چشم‌مان به اپل بود هیچوقت نمی‌توانستیم سرفیس پرو یا سرفیس بوک بسازیم.

    به شکلی کلی این ایده که فلان شرکت از شرکت دیگر تقلید کرده، ایده‌ای بسیار آشنا است و روزی نیست که چیزی در این زمینه نشنویم.  شاید از اولین روزهایی که تکنولوژی بر ذهن بشر مسلط شد، بحث اینکه چه کسی اول چه چیزی را ساخته هم پیش آمد.

    در مورد آیپد پرو، شاید مایکروسافت حق داشته باشد. زمانی که این شرکت سرفیس را معرفی کرد، این محصول با سایر محصولات درون بازار واقعا متفاوت بود. تبلیغات و بازاریابی مایکروسافت هم آنقدر بد بود که زمانی طولانی صرف آشنا شدن و علاقه‌مند شدن کاربران به این محصول شد. خب وقتی این اتفاق بلاخره افتاد اپل هم از همین طرح و ایده استفاده کرد. حال اپل هم به جای آنکه درباره آیپد پرو بگوید کار کردن با آن راحت است از قدرتمند بودن این دستگاه حرف می‌زند. موضوعی که نشان می‌دهد ایده‌های کلی دو شرکت برای تبلیغات محصول‌شان هم به یکدیگر شبیه شده.

    البته با همه این حرف‌ها خیلی‌ها معتقدند معرفی محصولاتی که شبیه به محصولات شرکت‌های دیگر باشند اتفاق چندان عجیبی نیست. مثلا مایکروسافت هم همین چند وقت پیش لپ‌تاپی معرفی کرد که ظاهرا شبیه به مک‌بوک ایر است.

    شما چه فکر می‌کنید؟ فکر می‌کنید مایکروسافت حق دارد به اپل اتهام کپی‌کاری بزند یا استفاده از طرح‌های شرکت‌های دیگر در ساخت محصولات جدید اتفاقی معمول و بدیهی به حساب می‌آید؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر