اپل پشتیبانی از آخرین مک بوک با بدنه پلی کربناتی را متوقف کرد

عصر کالا- اپل به تازگی چندین مدل از مک بوک هایش را به فهرست محصولات «از رده خارج» و قدیمی خود اضافه کرده که در بین آنها مدل ۱۳ اینچی مک بوک تولید شده در سال ۲۰۱۰ نیز به چشم می خورد، دستگاهی که آخرین نسل لپ تاپ های مجهز به بدنه پلی کربناتی این کمپانی به شمار می رود.

اپل پشتیبانی از آخرین مک بوک با بدنه پلی کربناتی را متوقف کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر ، این مک بوک 13 اینچی در سال 2006 به عنوان جایگزین ارزان قیمت iBook معرفی شد و در روند طراحی مجدد از سال 2009، شاهد بدنه ای مدرن و یکپارچه بودیم که روکش ویژه پلی کربناتی اپل به رنگ مشکی یا سفید نیز روی آن قرار گرفته بود.

    اهالی کوپرتینو در سال 2011 مدل 13 اینچی پلی کربناتی را از ویترین فروشگاه ها بیرون کشیدند، چون کاربران به طراحی های جدیدتر آلومینیومی محصولاتی همچون مک بوک پرو و مک بوک ایر علاقه بیشتری نشان دادند. البته تا سال 2012 این دستگاه در اختیار مراکز آموزشی قرار می گرفت.

    محصولات قدیمی اپل فقط در کالیفرنیا و ترکیه خدمات سخت افزاری دریافت می کنند.
    طبق اسناد مرکز پشتیبانی اپل در مورد این محصولات، مک بوک 13 اینچی سال 2010 در ایالت کالیفرنیا و ترکیه، در دسته محصولات «قدیمی» (Vintage) و در دیگر کشورها در گروه «از رده خارج» (Obsolete) قرار گرفته اند. دستگاه های از رده خارج به هیچ وجه پشتیبانی سخت افزاری و تعمیر نخواهند شد، و مدل های «قدیمی» نیز فقط در مناطقی که قوانین سختگیرانه ای در زمینه پشتیبانی از محصولات الکترونیکی دارند، پذیرفته می شوند.

    فهرست لپ تاپ های اپل که به تازگی از رده خارج شده اند، از این قرار است:

    مک بوک 13 اینچی، مدل میانه 2010
    مک بوک پرو 13 اینچی، مدل میانه 2009
    مک بوک پرو 15 اینچی با پردازنده 2.53 گیگاهرتزی، مدل میانه 2009
    مک بوک پرو 15 اینچی، مدل میانه 2009
    طبق سیاست اپل، محصولاتی که بین 5 تا 7 سال از پایان تولیدشان می گذرد در رده «قدیمی» قرار می گیرند و با گذشت 7 سال از پایان تولید، محصول به طور کامل از رده خارج خواهد شد. فهرست کامل محصولات قدیمی و منسوخ اپل را می توانید در این صفحه مشاهده کنید

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر