بررسی کامل گوشی هوشمند گلکسی اس ۸

یک گوشی مناسب تمامی اقشار جامعه

عصر کالا- به عقیده بسیاری از کارشناسان، گلکسی اس ۸ را می‌توان بهترین گوشی ساخت سامسونگ و یا حتی در خوش‌بینانه‌ترین حالت، بهترین گوشی هوشمند موجود در بازار از لحاظ بسیاری از فاکتورها دانست. این محصول به‌رغم بهره‌مندی از ویژگی‌های بسیار خوب، چند روزی است که با قیمت‌های نجومی در بازار غیر رسمی داخلی به فروش می‌رسد

بررسی کامل گوشی هوشمند گلکسی اس ۸
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از فیسیت ؛ به عقیده بسیاری از کارشناسان، گلکسی اس 8 را می‌توان بهترین گوشی ساخت سامسونگ و یا حتی در خوش‌بینانه‌ترین حالت، بهترین گوشی هوشمند موجود در بازار از لحاظ بسیاری از فاکتورها دانست. این محصول به‌رغم بهره‌مندی از ویژگی‌های بسیار خوب، چند روزی است که با قیمت‌های نجومی در بازار غیر رسمی داخلی به فروش می‌رسد. عرضه گلکسی اس 8 این فرصت را برای سامسونگ فراهم کرده تا علاوه بر بازیابی اعتماد مشتریان پس از مشکلات نوت 7، به رقابت با سایر مدعیان بازار بپردازد. ما نیز بر همین اساس در ادامه از زاویه‌ای نزدیک به ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزار گلکسی اس 8 نگاهی خواهیم داشت.

    در ابتدا، نگاهی اجمالی به تمام ویژگی‌های سخت افزاری گلکسی اس 8
    بدنه : قاب آلومینیومی براق، قاب پشتی گوریلا گلس 5 ، استاندار IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب ، رنگ‌بندی نقره‌ای، ارغوانی، خاکستری، سیاه، طلایی و آبی

    صفحه نمایش : صفحه نمایش 5.8″/6.2″ اینچی با تکنولوژی Super AMOLED ، رزولوشن 2960×1440 پیکسل، نسبت صفحه 18.5: 9 (2.06: 1)، 571/529ppi  و  HDR 10

    دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل، دیافراگم 1.7F ، فوکوس خودکار دوگانه، کیفیت فیلم برداری 2160p/30fps

    دوربین سلفی : 8 مگاپیکسل، قابلیت فوکوس خودکار، فیلم برداری با کیفیت 1080p/30fps و دیافراگم 1.7F

    سیستم عامل و نرم افزار : اندروید 7 ، دستیار مجازی بیکسبی، رابط کاربری سامسونگ گریس، نرم افزار اتصال هوشمند.

    تراشه : اسنپ‌دراگون 835: سی پی یو هشت هسته‌ای (4xKryo 280 + 4xCortex-A53)، پردازشگر گرافیکی Adreno 540 و اگزینوس 8895: سی پی یو هشت هسته‌ای (4x2nd-gen Mongoose + 4xCortex-A53) و پردازنده گرافیکی  Mali-G71

    حافظه : 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی

    باتری : باتری با ظرفیت 3, 000 پشتیبانی از شارژ سریع نسخه 2.0

    اتصال و شبکه : تک سیم کارت

    قابلیت‌های کناره: اسکنر اثر انگشت، اسکنر عنبیه چشم، تشخیص چهره، اسپیکر تنها برای صحبت کردن در پایین، جک 3.5 میلی‌متری هدفون

    لوازم موجود در جعبه گلکسی اس 8 سامسونگ


    یک جفت ایرباد AKG با دو پد سیلیکون اضافی (با سایزهای L و M)
    شارژ دیواری سریع سامسونگ
    یک کابل USB C به USB A
    آداپتور میکرو USB به USB C
    آداپتور USB A به USB C
    خارج کننده سیم کارت
    دفترچه راهنما
    نکته قابل توجه آنکه تمام لوازم فوق به رنگ مشکی براق طراحی شده‌اند که در هنگام بازگشایی درب جعبه بسیار خودنمایی می‌کند. در کنار آداپتور و کناکتورهای مذکور،  یک جفت ایرباد برند AKG که به صورت معمول همراه گوشی‌های جدید شرکت سامسونگ در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت و می‌توانند به لطف آن‌ها از تجربیات صوتی باکیفیتی بهره‌مند شوند نیز بسیار جذاب است. دو پد سیلیکونی اضافی با اندازه‌هایی مناسب گوش‌های بزرگ و کوچک جهت نگه داری هرچه بهتر توسط گوش نیز در این جعبه تعبیه شده است.

    طراحی


    گوشی‌های ساخت کمپانی سامسونگ طی چند سال اخیر به بلوغ طراحی رسیده‌اند که این خصلت به وضوح در گلکسی اس 8 نمایان است. این محصول همچون نسل‌های پیش، دارای فریمی فلزی بوده که قاب پشتی آن توسط پوشش گوریلا گلس پوشانده شده است. هر چهار طرف این گوشی به صورت منحنی طراحی خواهد شد و این یعنی، علاوه بر دو قسمت منحنی کناری، بخش‌های بالایی و پایینی گوشی نیز ظاهری خمیده به خود خواهند گرفت. در حالی گزارش‌های اخیر خبر از حذف کلید فیزیکی هوم می‌دهد که احتمالاً سامسونگ در این حوزه از طراحی نیز به دنبال ارائه نوآوری است.

    طبق انتظار کلیدهای تنظیم ولوم و باز کردن قفل نمایشگر در سمت چپ بدنه جای گرفته‌اند و این در حالیست که یک دکمه اختصاصی با قابلیت شخصی سازی نیز در کناره راست بدنه تعبیه شده است. سامسونگ به طور پیش‌فرض این دکمه را برای فراخوانی دستیار هوشمند Bixby تنظیم کرده است. شرکت کره‌ای راه سایر کمپانی‌های سازنده اسمارت فون‌های اندرویدی را در پیش گرفته و سنسورر تشخیص اثر انگشت را از جلوی دستگاه به پشت منتقل کرده است. این سنسور به حدی کنار دوربین قرار گرفته که احتمال لمس لنز دوربین به هنگام باز کردن قفل دستگاه را بسیار بالا می‌برد و حداقل تا زمانی که به محل دقیق آن عادت کنید باید مدام لنز دوربین را تمیز نمایید.

    البته موارد فوق تنها تغییرات اس 8 نسبت به نسل قبلی نبوده، چرا که در این محصول دیگر خبری از کلیدهای ناوبری فیزیکی هم نیست و به جای آن از کلیدهای نرم افزاری با قابلیت شخیص سازی استفاده شده است. همچون دکمه هوم نیز به قابلیت شبیه به تاچ سه بعدی مجهز است و در سوی دیگر هنگام لمس شدن توسط کاربر، لرزش بسیار خفیفی را از خود بروز می‌دهد تا کاربر از صحت دریافت دستور مطمئن گردد. البته در نظر داشته باشید که بدنه گوشی بسیار بازتابنده بوده و لکه و کثیفی را به خود جذب می‌کند.

    همچون پرچم‌داران سال گذشته سامسونگ، گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس نیز در برابر آب و گرد و غبار مقاومت دارند. ممکن است بگویید در این بخش شاهد بهبود یا ارتقا نیستیم، اما به هر حال نباید از این نکته بگذریم که IP68 در حال حاضر بالاترین استاندارد مقاومتی در بین تلفن‌های هوشمند بازار به شمار می‌رود و قطعاً باید آن را یکی از 8 قابلیت برتر گلکسی اس 8 و نسخه پلاس آن در نظر گرفت.

    نمایشگر


    شاید بتوان اصلی‌ترین نقطه قوت گلکسی اس 8 را بهره‌مندی از نمایشگری کشیده و عریض با رزولوشن 2960×1440 پیکسل که البته حاشیه کناری دو طرف آن تقریباً به صفر رسیده دانست. سامسونگ از این نمایشگری با نام  Infinity Display یا کرده و نسبت تصویر متفاوتی در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند دارد. بنابر گفته‌های سازنده، به لطف وجود این ویژگی، نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه بالا رفته و می‌توان یک صفحه نمایش بزرگ را در بدنه‌ای کوچک جای داد. به دلیل نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه 84٫26 درصد، شاهد ارائه دو فبلت در اندازه‌های دو گوشی هوشمند هستیم. این ابعاد و نسبت تصاویر به لطف حذف حاشیه کناری نمایشگر ثبت شده است.

    می‌توان اندازه صفحه نمایش 5٫8 اینچی گلکسی اس 8 را تقریباً با فبلت‌های متداول 5٫7 اینچی یکسان دانست، اما همان‌طور که گفته شد نسبت نمایشگر به قاب جلویی این محصول تقریباً منحصر به فرد است. اگر در گلکسی اس 8 از نسبت ابعاد معمولی و متداول استفاده می‌شد، قطر آن دارای اندازه 5٫57 اینچ بود، اندازه‌ای که تقریباً با صفحه نمایش گلکسی اس 7 اج برابر است. تفاوت این دو گوشی در این است که گلکسی اس 88 به لطف حاشیه‌های کمتر در بالا و پایین صفحه نمایش، رد پای کوچک‌تری دارد.

    البته شاید جالب باشد که بدانید اگرچه نسبت تصویر صفحه نمایش گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس 18٫5: 9 است، اما اکثریت ویدیوهایی که بر روی این دو گوشی مشاهده خواهید کرد دارای نسبت تصویر 16: 9 هستند، به این ترتیب نواحی که در بالا با رنگ قرمز نشان داده شده‌اند، حین پخش محتوا دارای نسبت ابعاد 16: 9 با پیکسل‌های مشکی پر می‌شوند. اگر اصرار داشته باشید محتوا به صورت تمام صفحه یا همان فول اسکرین در گوشی شما پخش شود، بخش‌هایی از پایین و بالا آن بریده خواهند شد. محتواهای ویدیویی بسیار کمی با نسبت تصویر 18٫5: 9 وجود دارند. تنها مورد آزاردهنده‌ی نمایشگر‌های اولد این محصول،  دیدن دشوار محتویات، زیر نورهای شدید و مستقیم بود که در اس 8 با در نظر گرفتن چند نیت (nit) بیشتر و یک مرحله‌ی اضافی برای روشنایی نمایشگر حل شده است.

    سخت افزار
    چیپست جدید اگزینوس 8895 در بخش پردازنده گلکسی اس 8 مدل جهانی قرار دارد. این تراشه حالا با هسته‌های پردازنده‌ای جدید و پردازنده گرافیکی جدید Mali همراه شده است. در سوی دیگر مدل ارائه شده در بازار ایالات متحده گلکسی اس 8، از پردازنده اسنپ‌دراگون 835 بهره می‌برد. هردو تراشه مذکور با لیتوگرافی 10 نانومتری توسعه یافته‌اند و از این رو تا حد ممکن به صورت بهینه کار می‌کنند.

    در بیشتر تست‌های بنچمارک معروف نظیر AnTuTu و Vellamo Metal، دو تراشه اگزینوس و اسنپ‌دراگون در گلکسی اس 8 رقابت تنگاتنگی داشتند. در سرویس GFXBench دو گوشی هیچ مشکلی در پیش بردن تست T-Rex با سرعت 60 فریم بر ثانیه نداشتند، اما تراشه اگزینوس توانست تست Manhattan 3٫1 را با سرعت 41 فریم بر ثانیه به اتمام رساند؛‌ در حالی که تراشه اسنپ‌دراگون این بخش را با سرعت 35 فریم بر ثانیه پشت سر گذاشت. از طرفی تراشه اسنپ‌دراگون توانست در بخش‌هایی همچون تست Vellamo Browser و JetStream JavaScript نتایج بهتری را به دست آورد؛ بنابراین اگر به دنبال قدرت بیشتر در بخش وب‌گردی هستید، به نظر می‌رسد تراشه کوالکام انتخاب بهتری باشد.

    اما برتری تراشه اسنپ‌دراگون تنها در دو بخش مذکور نبود و این چیپست توانست در تست Basemark OS ll نیز با امتیاز 3420 در مقایسه با 3202 اگزینوس برتر باشد. به هر حال از آنجا که فناوری توسعه هر دو تراشه یکسان بوده و توسط یک شرکت صورت گرفته، تفاوت چندانی میان نتایج عملکرد اسنپ‌دراگون 835 با اگزینوس 8895 مشاهده نمی‌شود.

    شاید جالب باشد که بدانید پرچم‌داران جدید سامسونگ، اولین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار با پشتیبانی از ال‌تی‌ای گیگابیتی (Cat 16 LTE) و وای‌فای گیگابیتی (1024QAM) به شمار می‌روند. بدین معنی که در اتصال به وای‌فای یا LTE با سرعت 1 گیگابایت بر ثانیه مشکلی نخواهید داشت. فارغ از بحث عملکرد تراشه‌های مذکور، هر دو مدل گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس به طور پیش‌فرض با 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه شده و البته خوشبختانه استفاده از کارت حافظه جانبی در این گوشی‌ها تعبیه گردیده است.

    دوربین


    دوربین گلکسی اس 8 نسبت به مدل به کار رفته در اس 7 به‌روزرسانی چندانی را تجربه نکرده است. تصاویر استانداری که با استفاده از دوربین 12 مگاپیکسلی گلکسی اس 8 گرفته می‌شوند کیفیت قابل قبولی دارند. این تصاویر دارای جزئیات خوب و با رنگ‌های زیبا هستند و امکان به اشتراک گذاری سریع آن‌ها نیز وجود دارد. عکس‌های گرفته شده در نور کم نیز به نسبت روشن بوده و جزئیات را نمایش می‌دهند، اما هرچه نور کمتر شود نویز تصویر نیز بیشتر می‌شود. کیفیت سلفی‌هایی که با دوربین 8 مگاپیکسلی جلوی گوشی نیز گرفته می‌شود بسیار خوب است. فوکوس در دوربین جلو گوشی بسیار سریع است و الگوریتم شناسایی صورت در آن به خوبی کار می‌کند.

    قابلیت فوکوس خودکار جدیدی که در اس 8 تعبیه شده عملکرد مناسبی داشته و کاربر را از دست زدن به صفحه گوشی بی‌نیاز می‌کند. به علاوه حالت عکاسی حرفه‌ای و ابزارهایی برای ویرایش تصویر در این گوشی وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد تنظیمات رنگ، روشنایی و درجه تیرگی و سایه‌دار بودن عکس‌ها را به دلخواه خود تنظیم کند. کیفیت ویدئوهای ضبط شده با این گوشی اچ‌دی 1080p است که می‌توانید آن را تا حالت کواد اچ‌دی 1440p بالا ببرید. البته در این حالت برخی از امکانات دوربین مثل لرزشگیر ویدئو غیرفعال خواهند شد. قابلیت ثبت ویدئوهای صحنه آهسته و ‌هایپرلپس از دیگر امکانات این دوربین است.

    در اپلیکیشن دوربین گلکسی اس 8 نیز شاهد قابلیت‌های جدیدی هستیم. قابلیت جدیدی در این برنامه به شما امکان افزودن افکت‌های مختلف به تصاویر را می‌دهد؛ امکان استفاده از استیکرها زنده و یا روتوش‌های خودکار یکی از همین قابلیت‌ها است. گذشته از این موضوع، عملکرد کلی اپلیکیشن دوربین اس 8 همچون قبل بسیار مناسب است و رابط کاربری مدرن و تمیزی را شامل می‌شود. میانبر باز شدن این برنامه نیز تغییر کرده است؛‌ حالا با حذف دکمه فیزیکی هوم، با دو بار فشردن دکمه پاور گوشی، اپلیکیشن دوربین اجرا خواهد شد.

    دستیار صوتی


    دستیار صوتی هوشمند سامسونگ توسط افرادی ساخته شده که قبلاً سیری را برای آیفون طراحی کرده بودند. به همین دلیل خیلی‌ها انتظار دارند که دستیار صوتی S8 ویژگی‌ها جالبی داشته باشد و بتواند کارهای مختلفی انجام دهد. البته شرکت کره‌ای برنامه دراز مدتی را برای توسعه آن انجام داده و بودجه اولیه یک میلیارد دلاری را در نظر گرفته است. توجه داشته باشید که بیکسبی هنوز یک پروژه نوپاست و ویژگی‌هایی که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد، بدون شک به مرور زمان افزایش پیدا خواهند کرد. سامسونگ اعتقاد دارد کاربر باید بتواند هر کاری را که با لمس با گوشی خود انجام می‌دهد با بیکسبی نیز انجام دهد. دستیار صوتی Bixby در زمان عرضه رسمی از هشت زبان مختلف پشتیبانی می‌کند و سامسونگ امیدوار است با این کار بتواند بازار کشورهای مختلف را سریع‌تر به دست بیاورد. ویژگی جالبی که سامسونگ برای بیکسبی در نظر گرفته، تشخیص سوژه با استفاده از دوربین است. برای مثال، شما می‌توانید هنگام خرید، از بیکسبی بخواهید کالا را اسکن کرده و اطلاعات مرتبط با محصول را نمایش دهد. از دیگر قابلیت‌های این دستیار هوشمند، می‌توانیم به خواندن نوشته و تشخیص منطقه‌ جغرافیایی اشاره کنیم. در بیکسبی می‌توانید با کمک گرفتن از دوربین، متن را اسکن و ترجمه‌ آن را ببینید. البته گوگل و مایکروسافت نیز بر روی قابلیت پردازش تصویر در دستیاران هوشمند خود کار می‌کنند، با این حال به نظر می‌رسد  Bixby اولین نمونه ایست که این قابلیت را ارائه خواهد کرد.

    سنسور تشخیص چهره


    گلکسی اس 8 علاوه بر سنسور اثر انگشت، به فناوری تشخیص چهره مشابه با آنچه در نوت 7 نیز شاهد بودیم تجهیز شده است. البته کاربران این محصول علاوه بر استفاده از سنسور تشخیص چهره برای باز کردن قفل نمایشگر، می‌توانند از آن برای سیستمی در جهت احراز هویت برای پرداخت موبایلی نیز استفاده کنند. این کمپانی کره‌ای برای توسعه سیستم پرداخت موبایلی خود موسوم به سامسونگ پی تلاش زیادی دارد، ولی امنیت، مهم‌ترین بخش چنین سیستم‌هایی است. گلکسی اس 8 نیز برای تائید هویت کاربران هنگام انجام پرداخت‌ها از ترکیب موارد مختلفی مثل اثر انگشت، اسکن عنبیه چشم و تشخیص چهره استفاده می‌کند تا با خیال آسوده برای خرید اقدام کنید.

    باتری
    گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس به ترتیب از یک باتری با ظرفیت 3 هزار و 3500 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برند. به لطف وجود فناوری شارژ سریع سامسونگ با نام Fast Adaptive Charging در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، هر دو مدل طی زمان یک ساعت و چهل دقیقه به طور کامل شارژ می‌شوند. این میزان، سریع‌ترین زمانی نیست که تاکنون دیده‌ایم، اما با توجه به ظرفیت باتری کاملاً قابل قبول است. هرچند ظرفیت این باتری‌ها با توجه به نمایشگر پرچم‌داران جدید سامسونگ کمی پایین به نظر می‌رسد، با این حال نتایج عملی ثبت شده چیز دیگری را اثبات می‌کنند.

    طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط وب‌سایت جی‌اس‌ام آرنا، در حالت تنظیم نور نمایشگر بر روی حالت پیش‌فرض یا همان فول اچ‌دی پلاس، در شارژ کامل، باتری گلکسی اس 8 قادر است انرژی دستگاه را تا هفت ساعت و پنجاه دقیقه تأمین کند که در این رقم در گلکسی اس 8 پلاس با شرایط مذکور به هشت ساعت و دو دقیقه می‌رسد.

    داک DeX Station


    امکان اتصال گلکسی اس 8 و مدل پلاس آن را به مانیتور خارجی فراهم می سازد، ضمن اینکه از کیبورد و ماوس نیز پشتیبانی می کند. با استفاده از این وسیله جانبی، کاربران می توانند اپلیکیشن های سازگار را در محیطی شبیه دسکتاپ به کار گیرند.از جمله قابلیت های این داک می توان به اتصال ساده، سیستم خنک کننده داخلی، پشتیبانی از خروجی HDMI با حداکثر رزولوشن 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه، دو درگاه یو اس بی 2.0 و درگاه شبکه 100 مگابیتی اشاره کرد.

    رابط کاربری
    گوشی‌های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس هر دو از اندروید 7 نوقا بهره می‌برند و تمامی امکانات آن را ارائه می‌کنند. این دو همچنین دارای رابط کاربری موسوم به UX هستند که امکان ویرایش و شخصی‌سازی شرتکات‌ اپلیکیشن‌های مختلف در آن وجود دارد. نوع طراحی آیکون‌ها و انمیمیشن‌های محیط کاربری این نسخه با نسخه به کار رفته در گلکسی اس 7 تفاوت چندانی ندارد. استفاده از چنین طرحی برای گلکسی S8 و S8 پلاس باعث انسجام بیشتر شکل ظاهری آیکون‌ها و محیط کاربری دستگاه می‌شود.

    کاربران می‌توانند در صورت تمایل، به فروشگاه اپلیکیشن سامسونگ مراجعه کرده و تم‌های مورد نظر خود را دانلود کنند. پیش‌تر امکان انجام چنین کاری برای نسل قبلی گوشی‌های سری گلکسی نیز وجود داشت؛ درنتیجه چیز زیادی در این بخش تغییر نکرده است. هرچند تفاوت چندانی در نوع منو بندی و شیوه دسترسی به برنامه میان رابط کاربری پرچم‌دار جدید سامسونگ و نسل قبلی آن مشاهده نمی‌شود، با این حال تمام گزینه‌های پنجره تنظیمات در یک صفحه در بخش اکشن سنتر و دسترسی سریع گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس به خاطر صفحه نمایش بزرگ‌تر آن‌ها جای گرفته است.

     

    همچنین همچون نسل قبلی، امکان پین کردن اپلیکیشن‌ها و دسترسی از طریق منوی اچ (قسمت خمیده نمایشگر) در این دو محصول کماکان قابل دسترس است. اپلیکیشن‌های پیش‌فرض نیز در اس 8 تغییر چندانی به خود ندیده‌اند، با این حال اکنون به لطف نمایشگر بزرگ‌تر، می‌توان به اپلیکیشن‌های بیشتری در یک صفحه دسترسی پیدا کرد. در رابط کاربری گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ اجرای چند عملیات به صورت هم‌زمان (مالتی تسکینگ) بسیار راحت‌تر از قبل صورت می‌گیرد؛ در این گوشی می‌توانید هم‌زمان با تماشای ویدیویی از یوتیوب، پیام متنی برای مخاطبان خود ارسال کنید. در محصولات دیگری همچون اس 7 به محض باز کردن کیبورد شناور صفحه، پخش ویدیو یوتیوب متوقف شده و به گوشه‌ای از صفحه می‌رود. همچنین قابلیت جدیدی توسط کره‌ای‌ها طراحی شده است که به کمک آن می‌توانید بخشی از اپلیکیشن مورد نظرتان را جهت پین کردن در بالای صفحه مولتی تسک انتخاب کنید تا از بقیه قسمت‌های صفحه برای برنامه‌های دیگر بهره گیرید. به طور کلی به نظر می‌رسد سامسونگ هرچند همچنان به سمت ساده سازی رابط کاربری گوشی‌های اندرویدی خود پیش می‌رود، با این حال هنوز هم کمی پیچیدگی دسترسی به خصوص در بخش تنظیمات رابط کاربری گلکسی اس 8 مشاهده می‌شود.

    جمع‌بندی
    به طور کلی پس از جمع‌بندی نقطه نظرات کارشناسان و مقایسه امکانات ارائه شده توسط گلکسی اس 8 نسبت به قیمت بالای آن (در بازار حاشیه داخلی به حدود 4٫5 میلیون تومان می‌رسد) می‌توان گفت که این محصول بهترین گوشی ساخت سامسونگ و شاید زیباترین گوشی موجود در بازار باشد. البته فارغ از ویژگی‌هایی که در مطالب فوق به آن‌ها اشاره کردیم، بایستی بگوییم که اس 8 هنوز با یک گوشی کاملاً ایده‌آل فاصله دارد چرا که در برخی قسمت‌های طراحی از جمله محل قرار گیری سنسور اثر انگشت هنوز معایبی دارد.

    نقاط قوت

    بهره‌مندی از نمایشگری منحصر به فرد
    داشتن پردازنده بسیار قدرتمند
    امکان اتصال تبادل دیتا با سرعت 1 گیگابایت بر ثانیه
    مقاومت در برابر آب
    پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
    پشتیبانی از شارژر وایرلس

    نقاط ضعف

    جایگاه نامناسب سنسور اثر انگشت
    عدم دسترسی به دستیار صوتی برای تمامی کاربران
    دوربین اصلی رده متوسط
    لک گیری زیاد قاب پشتی

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر