دلایل گرم شدن بیش از حد گوشی های اندرویدی

عصر کالا- آیا گوشی شما بیش از حد داغ می شود؟ به نظر شما این اتفاق خود به خود رخ می دهد و یا اپلیکیشن هایی که در پس زمینه در حال اجراست و شما چیزی از آن نمی دانید باعث این مشکل می شود؟ شاید شما بیش از اندازه با گوشی خود بازی می کند و یا شرایط محیطی به گونه ایست که باعث این مشکل می شود. پیدا کردن دلیل قطعی این مشکل کار راحتی نیست.

دلایل گرم شدن بیش از حد گوشی های اندرویدی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از صبحانه، ممکن است دستگاه شما هنگام داغ شدن کند شود و یا حتی در مواقعی تا زمان خنک شدن خاموش شود. در هر صورت شما باید از این اتفاق جلوگیری کنید. پس بیایید دلایل گرم شدن بیش از حد گوشی را بررسی کرده و با روش هایی از آن جلوگیری کنیم.

     دلایل رایج

    معمولا وقتی شما به دنبال دلایل داغی بیش از حد گوشی خود می گردید، با مواردی مثل استفاده زیاد از گوشی و یا متصل ماندن طولانی به اسپیکر بلوتوثی برخورد خواهید کرد. ممکن است شما در اینترنت برای پیدا کردن روش هایی برای حل این مشکل جستجو کرده باشید و یا اپلیکیشن های مختلف را امتحان کرده باشید.

    تقریبا هر زمانی که شما در مورد این مشکل جستجو می کنید، با دلایل مشابه و قدیمی برای داغ شدن بیش از حد گوشی خود روبه رو می شوید. روشنایی بیش از حد صفحه نمایش، اتصال به وای فای برای مدت طولانی و بازی کردن زیاد با گوشی از جمله این موارد است.

    فعالیت زیاد دوربین گوشی

    من چند ماهی است که از گوشی Sony Xperia Z5 استفاده می کنم. همین هفته قبل بود که در حال ضبط یک فیلم با دوربین جلوی گوشی بودم که متوجه شدم گوشی به شدت گرم شد تا آن جایی که حتی یک پیغام هشدار نیز به نمایش در آمد.

    به طور خلاصه باید بگویم، گوشی دارای یک قاب محافظ با پوشش چرم مصنوعی بود. همچنین گوشی در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار داشت که البته توسط قاب مورد محافظت قرار گرفته بود.

    با وجود این که من فقط حدود 20 دقیقه با بالاترین کیفیت در حال ضبط فیلم بودم، نمایش پیغام هشدار مبنی بر اینکه گوشی به دلیل حرارت بالا خاموش خواهد شد واقعا برای من غافلگیر کننده بود.

    بنابر این می توان گفت که علاوه بر قابلیت های اتصال، روشنایی زیاد صفحه نمایش و استفاده زیاد از بازی ها روی گوشی، تنظیمات دوربین گوشی شما و کیفیت آن نیز می تواند در افزایش درجه حرارت آن تاثیر گذار باشد.

     بد افزار و ویروس ها

    بد افزار (نرم افزار مخرب) ها می توانند یکی از دلایل گرمای بیش از حد در گوشی های اندرویدی باشند. قطعا سازندگان برنامه های مخرب به سلامتی گوشی شما اهمیتی نداده و فقط جمع آوری اطلاعات از شما برایشان مهم است.

    بنابر این گوشی هوشمند خود را برای یافتن این برنامه های مخرب بررسی کنید. هر چند اگر شما گزینه "Allow installation of apps from unknown sources” را فعال نکرده باشید، احتمال نفوذ یک برنامه مخرب به گوشی شما بسیار کم است.

    آیا قاب گوشی مشکل ایجاد می کند؟

    تقریبا همه قاب های محافظ گوشی از پلاستیک ساخته شده است و یا دارای مقادیر زیادی پلاستیک است و حتی آن هایی نیز که از چرم ساخته شده دارای مشکل مشابهی است. این قاب ها مانند عایق عمل کرده و گرما را در خود نگه می دارد.

     وقتی گوشی بیش از حد گرم می شود (به خصوص در هنگام پردازش های سنگین)، برای رعایت مسائل ایمنی باید گرما از تلفن دور شود ولی قاب محافظ از انجام این کار ممانعت می کند. این اتفاق را می توان به ورزش کردن با یک کت ضخیم تشبیه کرد.

    در این مورد شما گزینه های زیادی در اختیار ندارید. اگر چه جدا کردن قاب محافظ از گوشی می تواند راه حل خوبی باشد، ولی اگر شما دوست ندارید این کار را انجام دهید (به عنوان مثال قصد دارید بعد از مدتی گوشی خود را بفروشید)، این گزینه نیز برای شما مناسب نیست.

    باتری و کابل شارژر خود را بررسی کنید

    مورد بعدی که باید در نظر بگیرید وضعیت باتری و کابل شارژر است. اگر شما یک گوشی نسبتا قدیمی دارید که مرتبا بیش از حد شارژ می شده است (برای مثال، شما هیچ گاه نباید گوشی خود را کامل و تا 100 درصد شارژ کنید و در عوض شارژ گوشی باید 80 تا 90 درصد انجام شود تا عمر باتری افزایش یابد)، ممکن است گوشی شما در طول استفاده بیش از حد گرم شود.

    همچنین شما باید کیفیت کابل شارژر خود را نیز چک کنید. گوشی در حال شارژ شدن نباید زیاد گرم شود و اگر این اتفاق رخ می دهد، نشان دهنده این است که کابل شارژر و یا باتری دارای مشکل است.

    بنابر این بهتر است کابل شارژر را تعویض کنید.

     آیا استفاده از وای فای می تواند باعث گرم شدن گوشی شود؟

    به طور کلی وای فای نمی تواند چنین مشکلی را ایجاد کند، مگر این که شما بیش از حد از آن استفاده کنید. سیستم عامل اندروید به گونه ای است که اپلیکیشن ها می توانند در پس زمینه اجرا شده و از پردازنده و یا اینترنت استفاده کنند. بنابر این اگر اپلیکیشن هایی در پس زمینه گوشی شما فعالیت دارند، می توانند باعث افزایش درجه حرارت آن شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر