سامسونگ ارائه می دهد

اپلیکیشن جدید برای افرادی که مشکل کوررنگی دارند

عصر کالا- سامسونگ قصد دارد از یک اپلیکیشن جدید به منظور اصلاح دید در افرادی که مشکل بینایی و کور رنگی دارند، رونمایی کند تا کاربران بتوانند با تشخیص رنگ های موجود در تصاویر، از آن لذت ببرند.

اپلیکیشن جدید برای افرادی که مشکل کوررنگی دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، از آنجایی که شرکت کره‌ای سامسونگ به ایجاد نمایشگرهای باکیفیت و با وضوح تصویر بالا و رنگ آمیزی حرفه‌ای علاقه بسیاری دارد و برای جنبه‌های بصری محصولات خود و بهره مندی کاربران از آن اهمیت خاصی قائل است، یک برنامه جدید برای افرادی که مشکل بینایی و کور رنگی دارند، معرفی کرده است.

    این اپلیکیشن جدید که SeeColors نام دارد مخصوص کاربران و افرادی که مشکل بینایی و کور رنگی دارند و به طور معمول قادر به تشخیص رنگ‌های موجود و بکار رفته در تصاویر نیستند، طراحی و معرفی شده است. این برنامه جدید و کاربردی که توسط سامسونگ معرفی شده است، قابلیت اجرا بر تلویزیون های هوشمند QLED را نیز دارد و به افراد و کاربران مذکور، این امکان را می دهد تا از کیفیت بالای تصاویر و رنگ آمیزی های بکار رفته در فیلم های تلوزیونی لذت ببرند.

    همانطور که شرکت سامسونگ عنوان کرده است، طبق آمار بدست آمده، 300 میلیون نفر در جهان مشکل بینایی موسوم به کور رنگی دارند بنابراین این برنامه و اپلییکشن جدید به طور قطع برای این تعداد قابل توجه در جهان بسیار مفید و کاربردی محسوب می شود. طبق این آمار، بسیاری از افراد از چنین مشکلی آگاه نیستند.

    این اپلیکیشن همچنین قادر است وضعیت بینایی و حالت کور رنگی افراد را بسنجد و به آنها نوع و سطح این مشکل بینایی  را گزارش دهد.

    سامسونگ با کلارا ونزل - یکی از اساتید مشهور و بنام دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست – در طراحی و توسعه این اپلیکیشن همکاری کرده است. کلارا ونزل آزمایشی موسوم به C-Test را طراحی و توسعه داده است که از تعدادی فیلتر رنگی و مدل های ریاضی استفاده می کند تا افراد را از مشکل وضعیت بینایی و کور رنگی خود مطلع کند. وی بر این باور است که این تست بر روی گوشی و تلوزیون های هوشمند قابل اجراست.

    هم اکنون شرکت سامسونگ با همکاری با کلارا ونزل، قصد دارد چنین فناوری و برنامه جدیدی را در تلوزیون های جدید خود نصب کند.

    در صورتی که تلویزیون هوشمند و جدید شما چنین اپلیکیشنی را به صورت پیش فرض ندارد، می توانید از طریق فروشگاههای آنلاین پلی استور گوگل و اپ استور گلکسی آن را دانلود و بر تلوزیون خود نصب کنید. کاربران پس از یکبار اتصال گوشی اندروید خود به تلویزیون هوشمند ساموسنگ، قادر خواهند بود تصاویر را با کیفیت مخصوص این افراد نمایش دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر