مقایسه گوشی آیفون SE و گوشی گلکسی S۶ edge

عصر کالا-در این مطلب قصد داریم گوشی آیفون SE شرکت اپل را در مقابل گوشی گلکسی اس ۶ ایج شرکت سامسونگ قرار دهیم.

مقایسه گوشی آیفون SE و گوشی گلکسی S۶ edge
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از  باشگاه خبرنگاران؛ در این مطلب قصد داریم این دو گوشی قدرتمند اندرویدی را با یکدیگر مقایسه کنیم.
    شرکت اپل، گوشی iphone SE را  در مارس 2016 به بازار عرضه کرد. گوشی ای که بی شباهت به گوشی های آیفون اس 6 و آیفون  اس 6 پلاس نبود.

    همچنین شرکت سامسونگ، گوشی گلکسی S6 edge را  در آوریل سال 2015  روانه بازار نمود. این گوشی به عنوان نخستین گوشی دارای دو لبه خمیده محسوب می شود. گوشی شیک و جذابی که به عنوان یکی از بهترین گوشی های این شرکت محسوب می شود.

    در این مطلب قصد داریم این دو گوشی را با یکدیگر مورد مقایسه قرار دهیم.

    طراحی
    جنس: جنس بدنه گوشی iphone SE از آلومینیوم و جنس بدنه گوشی گلکسیS6  ایج از فلز و شیشه است. 
    ویژگی: هر دو گوشی دارای سنسور اثر انگشت هستند.
    اینترنت: هر دو گوشی شبکه های اینترنت 2G، 3G و 4G را پوشش می دهد.
    وزن: وزن گوشی iphone SE حدود 113 گرم  و وزن گوشی گلکسی S6 edge نیز  132 گرم است.

    صفحه نمایش

    گوشی iphone SE دارای صفحه نمایش 4.0 اینچی  از نوع IPS LCD  با رزولوشن 640 در 1136 است.

    گوشی گلکسی S6 edge نیز دارای صفحه نمایش 5.1 اینچی از نوع Super AMOLED با فن آوری محافظ corning Gorilla Glass 4 با رزولوشن 2560 در 1440 است.

    دوربین

    گوشی iphone SE دارای  دوربین  12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 درعقب و دوربین 1.2 مگاپیکسلی جلو با دیافراگم f/2.4  است. ( توضیح اینکه هر چقدر عدد دیافراگم کوچکتر باشد نور بیشتری به سنسور دوربین می رسد و در نتیجه عکس هایی با کیفیت بهتر ثبت می شود).

    دوربین  این گوشی دارای  فوکوس لمسی، فوکوس خودکار، فوکوس خودکار تشخیص صورت و لبخند، dual-LED فلش و قابلیت تصویربرداری با کیفیت HDR است( این قابلیت برای کاربر امکان گرفتن عکس سلفی در نور کم را فراهم می کند). دوربین این گوشی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K را دارد. 

    گوشی  گلکسی S6 edge نیز دارای دوربین  16 مگاپیکسلی در عقب با دیافراگم f/1.9  و دوربین 5 مگاپیکسلی جلو با  دیافراگم f/1.9 می باشد. دوربین این گوشی نیز دارای قابلیت فوکوس خودکار، فوکوس تشخیص چهره ، فلش LED و همچنین قابلیت تصویربرداری با کیفیت HDR را داراست. همچنین دوربین گلکسی S7 ایج  توانایی ضبط ویدئوهایی با کیفیت 2160p با سرعت 30 فریم در ثانیه است.

    نرم افزار

    گوشی  iphone SE با ios نسخه  9.3.2  به بازارعرضه شده که قابل بروزسانی به نسخه 10.3.2 است.

    گوشی گلکسی S6 edge  نیز با اندروید نسخه لولی پوپ 5.0.2 به بازار عرضه شده  که قابلیت ارتقا به اندروید 7.0 نوقا را دارد.

    سخت افزار

    گوشی iphone SE مجهز به پردازنده Apple A9 است. باتری آن 1624 میلی آمپری و غیرقابل تعویض توسط کاربر است. این گوشی در چهار مدل با حافظه داخلی  16/32/64/128GB با رم 2 گیگ عرضه شده است.

    گوشی S6 edge نیز مجهز به پردازنده Exynos 7420 است. دارای باتری لیتیوم یونی 2600  میلی آمپری و  غیر قابل تعویض توسط کاربر است. این گوشی نیز در سه مدل با حافظه 32/64/128GB با رم 3 گیگ عرضه شده است.

    رنگ و قیمت

    گوشی iphone SE در رنگ های نقره ای، طلایی، رزگلد و طوسی با قیمت حدود 440 یورو در بازار موجود است.

    گوشی S6 edge نیز در رنگهای سفید صدفی، سیاه یاقوتی، طلایی پلاتینیومی، آبی کهکشانی و سبز زمردی  با قیمت حدود 420 یورو در بازار موجود است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر