سامسونگ دکس دریچه‌ای را به زندگی موبایلی نوین باز می‌کند

عصر کالا- اپلیکیشن سامسونگ دکس از طریق یک وسیله جانبی کوچک و قابل حمل به نام دکس استیشن،‌ گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس شما را به یک کامپیوتر خانگی تبدیل می‌کند.

سامسونگ دکس دریچه‌ای را به زندگی موبایلی نوین باز می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، انتظار کاربر امروزی از گوشی های هوشمند، در حد دستگاهی است که در تمامی مراحل کار و سرگرمی همراه و کمک حال او باشد. گوشی های پرچمدار اخیر به ویژه خانواده گلکسی سامسونگ از نظر قدرت پردازش و قابلیت‌های عملکردی این انتظار را کاملا برآورده می‌کنند. اما هنوز هم افراد بسیاری هستند که ترجیح‌ می‌دهند بخشی از کارهایشان را روی کامپیوتر خانگی‌شان انجام دهند زیرا کار با موس و صفحه کلید برای فعالیت‌هایی مثل تایپ متن‌های بلند و ویرایش عکس بسیار ساده‌تر از کار با گوشی هوشمند است.

    تا پیش از این ترکیب قابلیت حمل ساده و همیشگی گوشی همراه با راحتی کار کامپیوترهای خانگی برای این دسته از افراد مانند یک رویا بود. اما اکنون شرکت سامسونگ با معرفی محصولی به نام دکس (Dex) این رویا را به واقعیت رسانده است. اپلیکیشن سامسونگ دکس از طریق یک وسیله جانبی کوچک و قابل حمل به نام دکس استیشن (Dex Station) گوشی گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس شما را به یک کامپیوتر خانگی تبدیل می‌کند.
    ایده سامسونگ دکس از یک نقاشی ساده شروع شد

    ایده اولیه چنین برنامه‌ای در سال 2014 در سامسونگ مطرح شد و به گفته یکی از مهندسان طراح این شرکت، کم بودن قدرت پردازش گوشی‌ها در آن زمان از دلایل اصلی عدم تحقق این طرح بوده است. اما طراحی گوشی های گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس با قدرت پردازش بسیار بالا باعث شد این رویا دوباره در شرکت مطرح شود. رویایی که به گفته این مهندس سامسونگ از یک نقاشی ساده روی تکه‌ای کاغذ آغاز شد.
    نتیجه نهایی این روند معرفی اپلیکیشن سامسونگ دکس و ابزار دکس استیشن بود که در ترکیب با هم گوشی شما را به یک کامپیوتر خانگی تبدیل می‌کنند. وقتی گوشی سامسونگ S8 خود را روی دکس استیشن قرار دهید صفحه‌ای کاملا شبیه ویندوز روی مانیتور متصل شده به دستگاه شما نمایش داده می‌شود که اپلیکیشن‌های اندرویدی موجود در گوشی‌تان را بسیار شبیه فضای ویندوزی پیش روی شما قرار داده و در این حالت با استفاده از موس و صفحه کلید می‌توانید همانند یک کامپیوتر خانگی کارهایتان را انجام دهید.
    ابزار دکس استیشن طراحی خاص و زیبایی داشته که با فشردن دکمه‌ای در زیر لوگوی سامسونگ بخش بالایی آن به سمت بیرون حرکت کرده و تبدیل به تکیه‌گاهی برای گوشی شما می‌شود. دکس استیشن دارای یک پورت اترنت، دو پورت USB از نوع A و یک پورت از نوع C است که امکان اتصال هر نوع موس و صفحه‌کلید با خروجی یو اس بی را فراهم می‌کند.

    قابلیت اتصال گوشی به تلویزیون از طریق دکس استیشن

    این وسیله همچنین یک خروجی HDMI دارد که با استفاده از آن می‌توانید دستگاه را حتی به تلویزیون‌های خانگی نیز متصل کرده و از تلویزیون به عنوان مانیتور استفاده کنید. ابعاد کوچک و وزن سبک 230 گرمی باعث می‌شود به سادگی بتوانید دکس استیشن را در هر جایی همراه خود برده و از آن استفاده کنید.
    پس از اتصال گوشی گلکسی S8 به این دستگاه، فن موجود در آن فعال شده و به عنوان خنک‌کننده گوشی شما عمل ‌کرده و در عین حال هم‌زمان گوشی شما را شارژ هم می‌کند. استفاده از دکس سامسونگ به معنی خارج شدن گوشی‌ شما از عملکرد اصلی خود یعنی استفاده برای تماس و ارسال پیام نبوده و شما می‌توانید در همان زمان اتصال هم از کاربردهای اصلی گوشی‌تان بهره ببرید.
    همچنین در فضای دکس می‌توانید با استفاده از راهکارهای زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI) مانند سیتریکس رسیور یا آمازون ورک اسپیس به صورت ریموت به یک دستگاه مجازی ویندوز نیز دسترسی داشته و حتی برنامه‌های ویندوزی را در آنجا اجرا کنید.
    همکاری شرکت سامسونگ با شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و هانکوم، آینده‌ای درخشان را برای تجربه کاربری دکس از طریق ارایه برنامه‌های بیشتر ترسیم می‌کند. هرچند برنامه‌نویسان اندروید نیازی به انجام هیچ اصلاح یا اقدام خاص برای سازگار شدن اپلیکیشن‌های خود با دکس سامسونگ ندارند.
    سامسونگ دکس دریچه‌ای به آینده زندگی موبایلی است که در ترکیب با دیگر نوآوری‌های این شرکت مانند بیکسبی و سامسونگ کانکت روش زندگی ما را دگرگون خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر