سامسونگ گلکسی اس ۹ ، اس ۹ پلاس و گلکسی نوت ۹ همگی با دوربین دوگانه معرفی می‌شوند

عصر کالا- سامسونگ گلکسی اس ۹ (Samsung Galaxy S۹)، گلکسی اس ۹ پلاس (+Galaxy S۹) و همچنین فبلت گلکسی نوت ۹ گوشی‌های پرچمدار سال آینده این کمپانی کره‌ای هستند که گفته می‌شود با دوربین دوگانه رخ نشان خواهند داد.

سامسونگ گلکسی اس ۹ ، اس ۹ پلاس و گلکسی نوت ۹ همگی با دوربین دوگانه معرفی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، تب تند استفاده از دوربین‌های دوگانه در گوشی‌های هوشمند به وضوح در بازار موبایل قابل مشاهده است. اخیرا کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند زیادی محصولات خود را با این ویژگی روانه بازار‌های جهانی می‌کنند، اما سامسونگ، یکی از بزرگترین رهبران بازار موبایل جهان، هنوز گوشی هوشمندی با این ویژگی خاص را به بازار عرضه نکرده است.
    البته شایعات متعددی به معرفی چند گوشی هوشمند در سال جاری از سامسونگ که به دوربین دوگانه مجهز خواهند بود، اشاره کرده‌اند، اما اطلاعات تازه‌ای که در فضای مجازی منتشر شده، نشان می‌دهد که پرچمداران آینده این کمپانی همچون سامسونگ گلکسی اس 9 ، گلکسی اس 9 پلاس و گلکسی نوت 9 همگی با این ویژگی همراه خواهند بود.
    Kim Rok-ho، یکی از تحلیلگران بازار موبایل اظهار داشته است که تامین سیستم دوربین دوگانه برای پرچمداران آینده سامسونگ بر عهده شرکت Samsung Electro-Mechanics خواهد بود. این شرکت، یکی از بال‌های اصلی کمپانی کره‌ای سامسونگ  است که سازنده ماژول‌های دوربین دوگانه است.
    شایعاتی که اخیرا درباره گلکسی نوت 8 سامسونگ منتشر شده، حاکی از آن است که این دستگاه با یک دوربین دوگانه با چیدمانی افقی خودنمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود که دوربین دوگانه این اسمارت فون ترکیبی از یک سنسور واید 13 مگاپیکسلی و یک سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسلی باشد. این ترکیب به کرابران اجازه خواهد داد تا در نور کم، عکس‌های باکیفیتی گرفته و قابلیت‌های پشتیبانی از واقعیت افزوده را نیز در اختیار داشته باشند.
    مینگ چی کو، تحلیلگر معروف چینی، پیش از این مدعی شده بود که دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 با لرزشگیر اپتیکال و زوم نوری 3X ارائه خواهد شد. با این وجود پیش‌بینی می‌شود که دوربین این فبلت جدید عملکردی بهتر از سایر گوشی‌های هوشمند با دوربین‌های دوگانه داشته باشد.
    Park Hyug-woo، تحلیلگر دیگری بوده که معتقد است سامسونگ اکترو-مکانیکس (Samsung Electro-Mechanics) در دو سال آینده سود بسیار زیادی به دست خواهد آورد. او همچنین اضافه کرد که سامسونگ گلکسی اس 9 و سامسونگ گلکسی نوت 9 به احتمال بسیار زیاد با ویژگی دوربین دوگانه تولید می‌شوند. او معتقد است که سامسونگ الکترو-مکانیکس در سال 2019 از تولید ماژول‌های دوربین دوگانه برای گوشی‌های سامسونگ چیزی در حدود 10 میلیارد دلار سود خواهد کرد.

    بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند مانند اپل، هواوی، وان پلاس، شیائومی و اوپو موفق به عرضه گوشی‌هایی با دوربین دوگانه شده‌اند، اما سامسونگ از این قافله عقب مانده است؛ هرچند که شایعات بسیاری گواه آن است که سامسونگ به زودی چهار گوشی هوشمند مجهز به دوربین دوگانه را روانه بازار خواهد کرد.
    گفته می‌شود که نسخه چینی گلکسی جی 7 مدل 2017 اولین گوشی سامسونگ است که با این ویژگی خودنمایی خواهد کرد. به جز این دستگاه، گلکسی نوت 8، گلکسی سی 7 مدل 2017 و گلکسی سی 10 مدل 2017 گوشی‌های دیگری هستند که با سیستم دوربین دوگانه معرفی خواهند شد.
    گزارشات دیگری نیز حاکی از آن است که گوشی‌های هوشمند بعدی سری گلکسی سی (2017) و سری گوشی‌های گلکسی A مدل 2018 همگی به دوربین دوگانه عقب مجهز خواهند شد. اگر این گونه باشد، سامسونگ به یکباره خود را به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های همراه با دوربین دوگانه مطرح می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر