باگ دوربین اپل، کاربران را به سایت‌های آلوده به بدافزار می برد

عصر کالا- آسیب‌پذیری و باگ موجود در نرم افزار دوربین در محصولات اپل، کاربران را به سمت و سوی وب سایت های آلوده به بدافزار می‌کشاند.

باگ دوربین اپل، کاربران را به سایت‌های آلوده به بدافزار می برد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، اظهارات گروهی از کارشناسان ارتباطات و فناوری و متخصصان امنیت سایبری حاکی از آن است که به تازگی یک باگ و روزنه امنیتی جدیدی در سیستم عامل iOS 11 در محصولات اپل کشف شده است که کاربران این دستگاهها را بدون آنکه خودشان متوجه شوند، آنها و اطلاعاتشان را به سمت وب سایت و نرم افزارهای آلوده به بدافزار و خطرناک هدایت می کند.

    این گروه امنیتی در جدیدترین گزارش خود خطاب به کاربران گوشی های آیفون، آیپد و آیپاد هشدار داده و اعلام کرده است که در صورتی که سیستم عامل دستگاهشان نسخه جدید iOS 11 است، باید از این مساله آگاه و مطلع باشند چراکه نرم افزار دوربین این دسته از محصولات اپل مشکل دارد و به هنگام استفاده از حالت  QR code، فرایند این سواستفاده فعالسازی و آغاز می‌شود.

    حالت QR code که امروزه بر روی دوربین تمامی گوشی‌های جدید وجود دارد، یک قابلیت بسیار کاربردی برای انتقال سریع اطلاعات است که به صورت یک نماد سیاهرنگ مربع شکل بر روی بسیاری از محصولات وجود دارد. کاربران با گرفتن دوربین خود بر روی این نماد، قادرند اطلاعات مربوط به محصول یا مکان مورد نظر را به راحتی بدست بیاورند.

    حالا آسیب پذیری جدیدی که در نرم افزار دوربین محصولات اپل یافت شده است، به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌دهد تا با استفاده از URL موجود در قابلیت QR code، از حساب‌های کاربری آنها در فضای مجازی سواستفاده کرده و اطلاعاتشان را بوسیله انتشار بدافزارهای خطرناک و آلوده کردن دستگاه موردنظر، به سرقت ببرند

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر