اپل بیست سالگی آی مک را جشن گرفت

عصر کالا- بیست سال پیش در چنین روزی استیو جابز موسس و مدیرعامل مرحوم اپل رایانه آی مک را معرفی کرد که در زمان خود انقلابی در دنیای فناوری به وجود آورد.

اپل بیست سالگی آی مک را جشن گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, تیم کوک مدیرعامل فعلی اپل به همین مناسبت پیامی در توئیتر ارسال کرده و اعلام کرد عرضه این رایانه نحوه تعامل و نگرش مردم به رایانه ها را برای همیشه تغییر داد.

    مهم ترین نکته در مورد رایانه آی مک این بود که این محصول هیچ شباهتی به رایانه های رومیزی ماقبل خودش نداشت و صرفا از یک جعبه بزرگ و یک نمایشگر نه چندان زیبا تشکیل نشده بود. کل سخت افزار این رایانه در قالب یک بسته شکیل در کنار نمایشگر جای گرفته بود که جنس آن از پلاستیک شفاف و دارای انحناهای زیبا بود.

    علاوه بر این اپل برای اولین بار آی مک را در رنگ های متنوع مانند آبی، سبز، نارنجی، قرمز و بنفش عرضه کرد و درایو سی دی، بلندگو، جک های هدفون و غیره را هم در سخت افزار آی مک و در زیر نمایشگر گنجاند.

    جذابیت آی مک باعث شد که بسیاری از مردم به استفاده از رایانه و به تبع آن اتصال به اینترنت عادت کنند. در واقع حرف آی در ابتدای آی مک مخفف اینترنت بود. آی مک به قیمت 1299 دلار عرضه شد و برای اولین بار دارای پرت یو اس بی بود. حذف فلاپی دیسک و فعالیت بی سروصدا بدون فن خنک کننده از جمله دیگر مزایای این رایانه بود.

    از نظر سخت افزاری هم آی مک یک محصول قدرتمند در مقایسه با رقبای خود محسوب می شد. پردازنده PowerPC G3 با سرعت 233 مگاهرتز، نمایشگر 15 اینچی با دقت 1024 در 768 پیکسل، 4 گیگابایت هارددیسک، 32 مگابایت رم قابل ارتقا به 128 مگابایت و امکان اتصال صفحه کلید و موشواره به سیستم از طریق پرت یو اس بی از جمله ویژگی های خاص این محصول بود.

    تنها شش هفته پس از عرضه آی مک بیش از 278 هزار واحد از آن به فروش رفت و سود 106 میلیون دلاری را در سه ماهه چهارم سال 1998 برای اپل به ارمغان آورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر