مشخصات جدید پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال گوگل فاش شد

عصر کالا- منابع آگاه مشخصات تازه‌ای ار گوشی‌های پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال گوگل منتشر کرده‌اند. این گوشی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ و ۶ گیگابایت رم بهره می‌برد.

مشخصات جدید پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال گوگل فاش شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از زومیت، گوگل قبلا طراحی فیزیکی و بعضی از مشخصات گوشی‌های پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال را تأیید کرده بود؛ ولی هنوز مشخصات بسیاری وجود دارد که گوگل درباره‌ی آن‌ها اظهارنظری نکرده است. اکنون منبعی معتبر جزئیاتی درباره‌ی ویژگی‌های گوشی‌های آینده‌ی گوگل فاش کرده که شامل مواردی است که تاکنون درباره‌ی آن‌ها مطلبی گفته نشده بود.

    بنابر اطلاعات منتشرشده، دو گوشی پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال وجود خواهد داشت که هر دو آن‌ها مشخصات کم‌وبیش یکسانی دارند. همان‌طورکه قبلا می‌دانستیم، هر دو گوشی در قسمت جلویی و پشتی با شیشه پوشیده شده‌اند و فضای بزرگی برای دوربین در پشت گوشی‌ها در نظر گرفته شده است. هر دو گوشی در قسمت جلویی حاشیه‌های نسبتا بزرگی در بالای صفحه دارند که برای قرارگرفتن رادار soli، اسپیکر، دوربین سلفی و حسگر بازگشایی قفل با شناسایی چهره به‌کار رفته است. از دیگر مشخصات ظاهری این دستگاه‌ها باید به دکمه‌ی رنگی قفل و لوگو G در پشت گوشی اشاره کرد.

    پیکسل 4 گوگل

    جالب‌ترین مشخصات این گوشی‌ها را باید در صفحه‌نمایش آن‌ها جست‌وجو کرد. گوشی‌های پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال به‌ترتیب صفحه‌نمایش 5.7 و 6.3 اینچی اولد دارند. صفحه‌ی کوچک‌تر از رزولوشن Full HD پلاس و صفحه‌ی بزرگ‌تر از رزولوشن Quad HD پلاس بهره‌مند است. طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، هر دو صفحه‌نمایش با فرکانس 90 هرتز کار می‌کنند که گوگل آن را Smooth Display یا «صفحه‌نمایش روان» خواهد نامید. این، یعنی گوشی‌های پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال گوگل نیز به صف دستگاه‌هایی مثل وان‌پلاس 7 و Razer Phone 2 می‌پیوندد که از نرخ تازه‌سازی بیشتری بهره‌مند هستند. بهره‌مندی از این قابلیت باعث می‌شود کل رابط‌ کاربری در هر ثانیه به‌جای 60 بار، 90 بار تازه‌سازی شود. این قابلیت در وان‌پلاس 7 پرو واقعا تأثیرگذار بوده و باعث روان‌ترشدن و سرعت‌گرفتن رابط کاربری گوشی شده است.

    تا قبل از عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند با نرخ تازه سازی 90 فریم‌برثانیه، گوگل همیشه در روان‌بودن رابط کاربری اندروید پیشرو بوده است. اکنون باید دید این ویژگی در دستگاه جدید این شرکت چقدر می‌تواند به افزایش سرعت رابط کاربری کمک کند. افزون‌بر‌این‌، مشخصاتی از دوربین‌های پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال گوگل نیز فاش شده است. در قسمت پشتی گوشی دو دوربین وجود دارد که یکی از آن‌ها به حسگر 12 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار مجهز است.

    پیکسل 4 گوگل پیکسل 4 گوگل پیکسل 4 گوگل پیکسل 4 گوگل
    طبق اطلاعاتی که پیش‌تر به‌دست ما رسیده بود، دوربین دیگر نیز از حسگر 16 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو استفاده می‌کند. خبر جالبی که می‌توان درباره‌ی دوربین این گوشی به آن اشاره کرد، این است که گوگل مشغول ساخت وسیله‌‌ای جانبی شبیه به دوربین DSLR است که می‌توان به گوشی پیکسل متصل کرد. احتمالا بتوان این وسیله را در آینده به‌عنوان لوازم جانبی گوشی خرید.

    پیکسل 4 گوگل

    از دیگر مشخصات این دو گوشی می‌توان به باتری 2,800 میلی‌آمپر‌ساعتی پیکسل 4 و باتری 3,700 میلی‌آمپرساعتی پیکسل 4 ایکس ال اشاره کرد. بنابراین، مدل کوچک‌تر در مقایسه با سال گذشته از باتری کم‌ظرفیت‌تر و مدل بزرگ‌تر از باتری پرظرفیت‌تر استفاده می‌کند. شایان ذکر است باتری‌های پرچم‌داران گوگل در سال گذشته به‌ترتیب 2,915 و 3,430 میلی‌آمپرساعت ظرفیت داشتند. ناگفته نماند هر دو دستگاه از تراشه‌ی اسنپدراگون 855 و 6 گیگابایت رم بهره‌ می‌برند و در دو نسخه‌ی 64 و 128 گیگابایتی روانه‌ی بازار می‌شوند.

    درنهایت، می‌توانیم بگوییم هر دو مدل گوشی پیکسل 4 گوگل از بلندگوهای استریو و ماژول امنیتی Titan M که در پیکسل 3 معرفی شده بود و آخرین نسخه‌ی اندروید با سه سال پشتیبانی نرم‌افزاری برخوردار هستند. همچنین، گفته شده است گوگل مانند سال گذشته، یکی از ویژگی‌های مرتبط با دستیار صوتی خود را به‌طور ویژه برای گوشی پیکسل 4 در نظر می‌گیرد.

    انتظار می‌رود گوشی‌های پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال گوگل مهر امسال در چهارمین رویداد Made by Google این شرکت رونمایی شوند. اگر شما از علاقه‌مندان به این گوشی‌ها هستید، برای اطمینان از مشخصات آن‌ها باید تا زمان رونمایی منتظر بمانید؛ چراکه گوگل نشان داده است همواره می‌خواهد شایعات منتشرشده از گوشی‌هایش را غلط از آب درآورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر