مشخصات و اطلاعاتی از نمایشگر Xperia X Ultra فاش شد

عصر کالا- اخیرا در جریان اطلاعاتی پیرامون اندازه و نسبت ابعاد تصویر ویژه نمایشگر Xperia X Ultra قرار گرفته‌ایم. سونی اکسپریا ایکس اولترا علاوه بر بهره بردن از مشخصات سخت افزاری خوب، صفحه نمایش بزرگی خواهد داشت.

مشخصات و اطلاعاتی از نمایشگر Xperia X Ultra فاش شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، اگر اخبار مرتبط با گوشی های موبایل و مخصوصا پرچمداران معرفی شده در مدت زمان اخیر را دنبال کرده باشید، حتما به تغییر آهسته و پیوسته نحوه طراحی نمایشگرهای آن‌ها پی برده‌اید. به عنوان بارزترین نمونه‌ها باید به ال جی جی 6 (LG G6) و همچنین گلکسی اس 8 (Galaxy S8) اشاره کرد که به ترتیب دارای نسبت ابعاد تصویر 18:9 و 18.5:9 هستند. صفحه نمایش این دو گوشی موبایل، در مقایسه با دیگر محصولات دارای قدی کشیده‌تر و عرضی کمتر هستند. مزیت استفاده از چنین صفحات نمایشی مشاهده هر نوع محتوا اعم از متون و یا صفحات وب بدون نیاز به اسکرول کردن متناوب است. همچنین از آنجایی که امروز برخی فیلم‌های سینمایی در نسبت ابعاد تصویر 2:1 تهیه می‌شوند، تماشای فیلم در آن‌ها لذت‌بخش می‌شود.

    تعجبی نیست که سایر گوشی‌سازان نیز به زودی به این سبک از طراحی نمایشگر روی بیاورند. به عنوان نمونه می‌توان به سونی اشاره کرد که طبق اطلاعات اخیر فاش شده، نمایشگر Xperia X Ultra را همانند این دو گوشی موبایل دراز و لاغر طراحی کرده و از نسبت ابعاد تصویر 21:9 در آن بهره برده است.
    با در نطر گرفتن اندازه و نسبت ابعاد تصویر نمایشگر Xperia X Ultra باید انتظار معرفی یک محصول خاص را داشته باشیم، چرا که صفحه نمایش آن از قرار معلوم 6.4 اینچی بوده و با در نظر گرفتن نسبت ابعاد تصویر 21:9، نسبت طول به عرض آن حتی از ال جی جی 6 و گلکسی اس 8 نیز بیشتر خواهد بود. طبق اطلاعات اخیر به دست آمده، با وجود خاص بودن نمایشگر Xperia X Ultra سونی تصمیم ندارد تا با معرفی این محصول، به رقابت با پرچمداران ال جی و سامسونگ بپردازد و تنها شاهد معرفی یک محصول میان‌رده بسیار قدرتمند خواهیم بود.
    بعد از نمایشگر به مغز متفکر این دستگاه می‌رسیم. بر اساس اطلاعات فاش شده، چیپست Xperia X Ultra ساخت شرکت کوالکام است و به احتمال زیاد اسنپدراگون 660 خواهد بود. در بخش حافظه باید به مجهز شدن این گوشی موبایل به 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت ظرفیت داخلی اشاره کنیم. بنابر اطلاعات به دست آمده، نیرودهی به کل سخت افزار Xperia X Ultra توسط یک باتری 3 هزار و پنجاه میلی‌آمپر ساعتی انجام خواهد شد. به نظر می‌رسد سونی تصمیم ندارد دستی به سر و روی باتری‌های به کار رفته در محصولات خود بکشد و حتی در یک گوشی موبایل دارای نمایشگر 6.4 اینچی نیز از یک باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی استفاده خواهد کرد.
    به عنوان دیگر مشخصات احتمالی گوشی موبایل Xperia X Ultra باید به مجهز شدن آن به دوربین اصلی 19 مگاپیکسلی و دوریین سلفی 13 مگایپکسلی، مقاومت در برابر نفوذ آب (رطوبت) و گرد و غبار به لطف وجود استاندارد IP68، به کار رفتن اسپیکرهای دوگانه و مجهز شدن به اندروید نوقا اشاره کنیم. اگرچه اکنون اندازه و نسبت ابعاد تصویر احتمالی نمایشگر Xperia X Ultra را می‌دانیم، اما از وضوح تصویر آن خبری در دسترسی نیست. بعید می‌دانیم چنین صفحه نمایش ویژه‌ای دارای رزولوشنی کمتر از فول ا‌چ‌دی باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر