ساخت مقاوم‌ترین صفحه گوشی موبایل

عصر کالا- اگر جزء افرادی هستید که همیشه نگران شکستن شیشه گوشیتان به علت سقوط ناگهانی یا خش افتادن آن به علت تماس با اشیای تیز هستید، با اختراع نوعی شیشه جدید می توانید این نگرانی را کنار بگذارید.

ساخت مقاوم‌ترین صفحه گوشی موبایل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از مهر،  شرکت ایندی گوگو در تلاش برای ساخت نوعی شیشه مایع برای گوشی های همراه است که از استحکام فوق العاده ای در برابر هرگونه ضربه و خش برخوردار است. ProtectPaxبا استفاده از فناوری نانو تولید شده و انتظار می رود علاوه بر شرکت های سازنده تلفن های همراه، شرکت های هوافضا و فعالان صنعت هوانوردی نیز از آن استفاده کنند. نانوذرات مورد استفاده در این شیشه از نوع دی اکسید تیتانیوم هستند و حالتی ژل مانند به خود گرفته و لذا در برابر ضربات و سایش انعطاف بیشتری دارند.

     

    شرکت سازنده مدعی است این شیشه ها به اندازه یاقوت مستحکم هستند و مانند یک فیلتر نوری عمل می کنند و لذا نمایشگر گوشی با استفاده از این ترکیب نانو، یکپارچه تر و زیباتر به نظر می رسد.

    این شیشه یک لایه نازک است که می توان بعد از خشک کردن سطح نمایشگر آن را به شیشه های فعلی گوشی ها چسباند و بعد از ده دقیقه مورد استفاده قرار داد تا در برابر سقوط ناگهانی، ضربه شدید و ساییدگی قدرتمندتر شود.

    ProtectPax با موفقیت بر روی تعدادی از گوشی های هوشمند، ساعت های عادی، عینک ها، صفحه تلویزیون ها، سیستم های جی پی اس، لپ تاپ ها، کتابخوان های الکترونیک و دوربین های دیجیتال آزمایش شده و انتظار می رود به زودی به قیمت 40 دلار روانه بازار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر