سامسونگ حافظه UFS ۲.۱ را از مشخصات گلکسی S۸ در سایت خود حذف کرد

عصر کالا- سامسونگ با معرفی گلکسی S۸ و گلکسی S۸ پلاس اعلام نمود که این دو دستگاه به حافظه داخلی پرسرعت UFS ۲.۱ مجهز هستند. با این‌حال به نظر می‌رسد که این شرکت کره‌ای در برخی از مدل‌های تولیدی خود از حافظه داخلی UFS ۲.۰ بهره گرفته است.

سامسونگ حافظه UFS ۲.۱ را از مشخصات گلکسی S۸ در سایت خود حذف کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از شهر خبر ؛ براساس گزارشی جدید ظاهرا سامسونگ از حافظه داخلی UFS 2.0 ساخت شرکت توشیبا در محصولات خود استفاده می‌کند که مسلما سرعت پایین‌تری را نسبت UFS 2.1 در اختیار کاربر قرار می‌دهد. شاید این غول تکنولوژی برای جلوگیری از حملات برعلیه خود، عبارت UFS 2.1 را از صفحه مشخصات گلکسی S8 حذف کرده است.هنوز شاهد ارائه بیانیه رسمی از سوی سامسونگ نیستیم. شاید این شرکت تصور می‌کند با حذف این عبارت از مشخصات گلکسی S8 بتواند از ایجاد مشکلاتی که در گذشته برای هواوی رخ داده، جلوگیری کند. هواوی در گذشته به‌علت استفاده از دو نوع حافظه داخلی متفاوت در P10 از کاربران عذرخواهی کرده بود.

    براساس این گزارش احتمالا نمونه‌های مجهز به پردازنده اسنپدراگون 835 از حافظه داخلی UFS 2.0 بهره می‌برند. بعید به‌نظر می‌رسد که کاربران مبتدی قادر به تشخیص تفاوت سرعت این دو نوع حافظه مختلف باشند. اگرچه حافظه‌های داخلی UFS 2.1 دارای سرعت 800 مگابیت بر ثانیه بوده و حافظه‌های داخلی UFS 2.0 سرعتی برابر با 500 مگابیت بر ثانیه در اختیار کاربر قرار می‌دهد، ولی در اصل شاهد تفاوت کارکرد زیادی بین آن‌ها نیستیم.

    اگر هم‌اکنون به سایت رسمی سامسونگ مراجعه فرمایید در صفحه مربوط به مشخصات گلکسی S8، عبارت UFS 2.1 را مشاهده نخواهید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر