سامسونگ؛ رکورددار فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷

عصر کالا- گزارش سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی نشان می‌دهد که سامسونگ بیشترین میزان فروش از گوشی‌های هوشمند در جهان را از آنِ خود کرده است.

سامسونگ؛ رکورددار فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت gsmarena، کارشناسان و پژوهشگران آماری در موسسه تحقیقاتی گارتنر در تازه‌ترین گزارش سه ماهه چهارم سال گذشته 2017 میلادی خود اعلام کرده‌اند که مجموع و میزان کل فروش گوشی‌های هوشمند در جهان در فصل پایانی به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است اما در این میان، سامسونگ به موفقیت بزرگی دست یافته و در جایگاه نخست فهرست پرفروش‌ترین برندهای گوشی‌های هوشمند جای گرفته است.

    آماری که توسط موسسه گارتنر از سال 2004 تاکنون جمع آوری و منتشر شده است، نشان دهنده میزان فروش و سهم برندهای مختلف و غول‌های تکنولوژی از بازارهای جهانی است که در این میان، سامسونگ در رقابتی تنگاتنگ با اپل، رکورددار بیشترین فروش گوشی هوشمند و بالاترین سهم از  بازار مربوطه بوده است. 

    با توجه به جدول زیر، به راحتی می‌توان درصد موفقیت شرکت‌های سازنده گوشی همراه و سهم آنها از این بازار را مشاهده کرد:

    طبق جدول بالا، از موفق ترین شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند در فصل آخر سال 2017 می‌توان به ترتیب به سامسونگ با سهم 18.2 درصد، اپل با 17.9 درصد، هوآوی با 10.8 درصد، شیائومی با 6.9 درصد و اوپو با 6.3 درصد از بازار اشاره کرد. بنابراین می‌توان گفت در سه ماهه چهارم سال گذشته، فروش گوشی‌های هوشمند در انحصارِ غول‌های تکنولوژی کره جنوبی، ایالات متحده آمریکا و چین بوده است که در این میان نام‌های آشنایی همچون سونی، نوکیا، ال جی و بسیاری از برندهای دیگر دیده نمی‌شود.

    مجموع فروش گوشی‌های هوشمند در کل سال  2017 میلادی نیز بنابر جدول زیر است:

    این گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه چهارم سال 2017 در مقایسه با سال قبل از آن یعنی 2016 میلادی، شاهد کاهش 5.6 درصدی بوده است و این بدان معناست که 432 میلیون دستگاه گوشی هوشمند کمتر به فروش رسیده است.

    آنشول گوپتا  - مدیر بخش تحقیقات و گردآوری آمار در موسسه گارتنر - در باره علت کاهش میزان فروش گوشی‌های هوشمند در جهان می‌گوید:"یکی از مهم ترین عواملی که نرخ فروش گوشی‌های هوشمند را در فصل پایانی منتهی به تعطیلات سال نوی میلادی کاهش داد، فقدان و نبودِ گوشی‌های با قیمت پایین و مناسب بود. تمامی گوشی‌هایی که در نیمه دوم سال گذشته 2017 میلادی معرفی و سپس روانه بازار شدند، از قیمت بسیار بالایی برخوردار بودند که همین امر باعث شد کاربران از استقبال بالا از این محصولات حتی در زمان حراجی و تخفیفات قبل از سال نوی میلادی خودداری کنند چراکه در این صورت متحمل هزینه‌های گزاف و هنگفتی می‌شدند. بنابراین ما در این فصل شاهد افت 5.6 درصدی در میزان کل فروش گوشی‌های هوشمند در جهان هستیم".

    وی ادامه داد:" پرچمداران گلکسی اس 8 سامسونگ و آیفون 10 (ایکس) اپل از جمله گوشی‌هایی بودند که موجب ناامیدی کاربران از قیمت‌های فضایی گوشی‌های هوشمند شدند. کاربران بسیاری هم اکنون منتظرند که گوشی‌های رده بالای خوب با کیفیت عالی ولی با قیمتی مناسب‌تر معرفی و عرضه شوند".

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر