نگاهی به ۱۰ تکنولوژی انقلابی آینده +تصاویر

عصر کالا- مدت‌ها است که تکنولوژی در شکل‌گیری نحوه کار و سبک زندگی انسان‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند. هرچه بیشتر دنیا به سوی زندگی دیجیتالی می‌رود، نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های بیشتری نیز در جهت تسهیل زندگی انسان‌ها ساخته می‌شوند.

نگاهی به ۱۰ تکنولوژی انقلابی آینده +تصاویر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آی تی ایران، تکنولوژی منحصر به‌فرد هرچه که باشد، تفاوتی ندارد، چرا که قدرت تغییر دنیا را خواهد داشت. برای اطلاع از تکنولوژی‌های انقلابی بعدی و نحوه تاثیرگذاری آنها بر زندگی انسان‌، از 10 کارآفرین عضو بنیاد کارآفرینان جوان سوالاتی را مطرح کردیم.
    چه تکنولوژی‌هایی در 5 سال آینده قابلیت ایجاد انقلاب در دنیای آی‌تی را خواهد داشت؟ تاثیرات آن بر کسب و کار شما چه خواهد بود؟

    هوش مصنوعی
    Murray Newsland از شــرکــت Sighted: هوش مصنوعی امروزه، به ایجاد انقلاب در دنیای دیجیتال و وب ادامه خواهد داد و انسان نیز بیش از پیش به ماشین‌ها اجازه انجام وظایفش را خواهد داد. با استفاده از دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی، انسان‌ها بیشتر از قبل با ماشین‌ها تعامل برقرار خواهند کرد آنها نیز بیشتر فعالیت‌های خسته‌کننده روزمره را برایمان انجام خواهند داد. هوش مصنوعی بر کسب و کار من تاثیر بسزایی خواهد داشت؛ چرا که حیطه فعالیت من در بخش تکنولوژی روبات‌های سخنگو است.

    واقعیت مجازی
    Matt Doyle از Excel Builders: واقعیت مجازی مدت‌ها است که به عرصه تکنولوژی وارد شده است. به نظرتان چه‌مدت طول می‌کشد تا کاربران از طریق واقعیت مجازی بتوانند درون وب‌سایت یا مکان‌های خدماتی قدم بزنند؟ برای مثال، اگر بخواهید خانه جدیدتان را بسازید، به نظرتان بهتر نیست که از وب‌سایتی استفاده کنید که به کاربران اجازه دهد از طریق هدست‌های واقعیت مجازی داخل خانه‌ای که قرار است در آینده بسازند، قدم بزنند؟ با استفاده از واقعیت مجازی افراد حتی می‌توانند قبل از اجاره اتاق یا منزل نیز درون آن را مشاهده کرده و در آن قدم بزنند.

    روبات‌های سخنگو
    Andrew O’Connor از مرکز American Addiction Centers: روبات‌های سخنگو در آینده به یکی از ابزارهای استاندارد در جهت کمک به مشتریان و کاربران شناخته خواهند شد و به‌زودی انجام بسیاری از وظایفی را که امروزه از اهمیت زیادی برخوردارند، برعهده خواهند گرفت. در حوزه فعالیت من، این روبات‌ها در کنار ارتباط هرچه بیشتر با مشتریان و جلب رضایت آنها، در زمینه جمع‌آوری دیتا و اطلاعات بیشتر نیز فعالیت خواهند کرد.

    دستیارهای صوتی هوشمند
    دیگو ارجولا از کمپانی Cables & Sensors: سیستم تشخیص دستورات صوتی با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و در کنار آن دستیارهای صوتی هوشمند نیز با انسان‌ها تعامل خوبی برقرار کرده‌اند. من بر این باورم که دستیارهای هوشمند صوتی با سرعت بسیار زیادی در دنیای دیجیتال گسترش پیدا کرده و موجب حذف ماوس، کیبورد و نمایشگرهای بزرگ در برخی از کسب و کارها خواهند شد. این تکنولوژی باعث سهولت در رفت و آمد بین دفاتر و شرکت‌ها و در ادامه موجب افزایش چشمگیر اشتغال از راه دور خواهد شد.

    WebAssembly
    ویک پاتل از شرکت Future Hosting WebAssembly: یک فرمت باینری استاندارد نوین در دنیای وب محسوب می‌شود. اپلیکیشن‌هایی که از طریق WebAssembly اجرا می‌شوند، سرعتشان برابر با سرعت اپلیکیشن‌های پیش‌فرض خواهد بود. این یعنی بازی‌هایی که از طریق وب انجام می‌شوند، سرعتشان با بازی‌های نصب شده روی اسمارت‌فون‌ها، بازی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برابر خواهد بود و اپلیکیشن‌های تحت وب نیز می‌توانند مانند اپلیکیشن‌های پیش‌فرض، امکانات مختلف را به‌راحتی به کاربران ارائه دهند. به‌عنوان یک ارائه‌دهنده، بی‌صبرانه منتظر ظهور نسل جدید اپلیکیشن‌های طراحی شده بر پایه این پلت‌فرم هستم.

    خبری از واقعیت مجازی نخواهد بود
    سایمون برگ از شرکت Ceros: دقیقا نمی‌دانم چه تکنولوژی بیشترین تاثیر را در آینده دنیای دیجیتال خواهد داشت اما شخصا معتقدم که واقعیت مجازی نقش بسزایی در آینده دنیای دیجیتال ایفا نخواهد کرد. واقعیت مجازی به دنیای عجیب و غریبی پا گذاشته که هنوز مشخص نیست کاربرد و تاثیر آن در صنعت و کسب‌وکارها چه خواهد بود. در حال حاضر تقاضا برای این تکنولوژی بسیار بالاست اما بسیاری از افراد هنوز نمی‌دانند که آیا تکنولوژی واقعیت مجازی تنها در زمینه گیم و سرگرمی کاربرد خواهد داشت یا در آینده نقش مهمی در دنیای دیجیتال ایفا می‌کند.

    پخش زنده از اینترنت (Live-Stream)
    Leila Lewis از Be Inspired PR: انتظار داریم که سرویس پخش زنده حتی از وضعیت فعلی نیز بهتر و گسترده‌تر شود. مشتریان با وجود اینکه مایل به دریافت اطلاعات مختصری از دنیا هستند، بیشتر به‌دنبال تجربه‌ای خصوصی از این سرویس هستند. در آینده نزدیک، مردم از محتوای تولید و آپلود شده در رسانه‌های اجتماعی خسته خواهند شد و بیشتر به محتویات معتبر و موثق از طریق اینترنت روی خواهند آورد.

    حمل کالا با پهپاد
    Firas Kittaneh از Amerisleep: در دنیای ما که تقاضا روز به روز افزایش پیدا می‌کند، باید انتظار داشت که حمل کالا از طریق پهپادها در آینده نزدیک عملی شود. برند Amerisleep که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند، می‌تواند روند به‌کارگیری پهپادها برای انتقال محصولات و خدمات متنوع به مشتریان را تسریع ببخشد. بدون شک تمام افرادی که مستقیما در زمینه ارائه محصول و خدمات به مشتریان فعالیت دارند، با پی بردن به کارآیی‌های پهپاد در این زمینه، شگفت‌زده خواهند شد.

    تلفن همراه
    Bryanne Lawless از شرکت BLND Public Relation: من معتقدم که تلفن همراه در حال ایجاد انقلاب در دنیای وب است؛ چراکه در حال حاضر 50 درصد جست‌وجوهای تحت وب از طریق تلفن‌های همراه انجام می‌شود. برای بسیاری از برندها به‌خصوص شرکت من، تمرکز روی پلت‌فرم‌های طراحی شده برای موبایل از جمله اینستاگرام یا اسنپ‌چت، باعث ایجاد فرصت‌های زیاد برای تعامل بیشتر با مشتریان و گسترش وفاداری کاربران به برندها خواهد شد.

    پوشیدنی‌ها
    Peter Bonac از شرکت Bonac Innovation: همین‌طور که هوش مصنوعی پیشرفته‌تر می‌شود، دنیای وب نیز پتانسیل بیشتری برای ورود و ایفای نقش در سبک جدید زندگی انسان‌ها پیدا می‌کند. گجت‌های پوشیدنی با ارائه اطلاعات مرتبط به کاربر و محیط اطراف، موجب به حداقل رسیدن تعامل مستقیم کاربران با دنیای وب می‌شوند. از این رو با شیوه نوین جست‌وجو، استفاده و ارائه اطلاعات از طریق گجت‌های پوشیدنی هوشمند ممکن خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر