رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی:

گارانتی ۱۸ ماهه برای گوشی‌های موبایل الزامی شد

عصر کالا- رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گفت: طبق قانون حمایت از مصرف‌کنندگان، تمامی گوشی‌های وارداتی به کشور باید ۱۸ ماه خدمات پس از فروش به خریداران ارائه دهند.

گارانتی ۱۸ ماهه برای گوشی‌های موبایل الزامی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، مهدی محبی مهمترین دستاورد طرح رجیستری گوشی‌های موبایل را امکان نظارت بر خدمات پس از فروش گوشی‌های وارداتی عنوان کرد و گفت: تمامی شرکت‌هایی که به صورت رسمی گوشی موبایل وارد کشور می‌کنند و این گوشی‌ها رجیستر می‌شوند، باید نسبت به ارائه خدمات پس از فروش به خریداران گوشی نیز اقدام کنند.

    وی با تأکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم اصلی بودن گارانتی و خدمات پس از فروش گوشی‌ها نظارت دارد، اضافه کرد: واردکنندگان گوشی ملزم به دریافت مجوز از اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی هستند و این اتحادیه بر عملکرد صحیح این شرکت‌ها در ارائه خدمات به خریداران نظارت دارد.

    رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی با بیان اینکه مطابق با قانون سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، هر گوشی وارداتی باید دارای 18 ماه خدمات پس از فروش باشد، گفت: خریداران گوشی موبایل در زمان خرید باید علاوه بر دریافت کد فعال‌سازی طرح رجیستری و شناسه گوشی از فروشنده، نسبت به دریافت برگه گارانتی 18 ماهه نیز اهتمام ورزند تا امکان ارائه خدمات پس از فروش کالا برای آنها وجود داشته باشد.

    محبی تأکید کرد: هرگونه شکایت در این زمینه از طریق اعلام به اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

    به گزارش مهر، آخرین مرحله طرح رجیستری گوشی موبایل از اول اردیبهشت ماه 97 آغاز شد و هم‌اکنون پس از گذشت حدود 6 ماه از آغاز اجرای این طرح، تمامی گوشی‌های موبایل از مبادی رسمی وارد کشور شده و دارای گارانتی معتبر شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر