سامسونگ از Gear VR تا سال آینده ۱۰ میلیون دستگاه می‌فروشد

عصر کالا- گزارش جدید IHS Markit نشان از این دارد که فروش هدست واقعیت مجازی گیر وی آر سامسونگ تا سال ۲۰۱۸ به ۱۰ میلیون دستگاه خواهد رسید.

سامسونگ از Gear VR تا سال آینده ۱۰ میلیون دستگاه می‌فروشد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آخرین خبر، براساس جدیدترین گزارش منتشر شده توسط موسسه‌ی تحلیلی IHS Markit میزان فروش هدست واقعیت مجازی گیر وی آر سامسونگ تا سال 2018 میلادی به بیش از 10 میلیون دستگاه خواهد رسید. گزارش منتشر شده تمام نسخه‌های گیر وی آر را در نظر گرفته است. براساس اطلاعات ارائه شده انتظار می‌رود سامسونگ طی سال جاری میلادی نزدیک به 4.12 میلیون دستگاه گیر وی آر راهی بازار کند. کره‌ای‌ها در سال 2016 قریب به 4.56 میلیون دستگاه گیر وی آر راهی بازار کرده بودند که البته پیش‌بینی‌ها از کاهش میزان فروش در سال جاری میلادی حکایت دارند. دلیل کاهش فروش را باید در قیمت بالاتر نسل جدید گیر وی آر جستجو کرد که به همراه گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس راهی بازار شده است. به قطع یقین عبور از آمار 10 میلیون دستگاه امری حتمی است.

    سامسونگ از هدست واقعیت گیر وی آر خود در سال 2014 میلادی رونمایی کرد، اما این محصول تا سال 2015 بصورت تجاری راهی بازار نشد. بعد از سال 2015 به طور مداوم شاهد رونمایی از نسل جدید گیر وی آر به همراه پرچمداران سامسونگ هستیم، حال آنکه این موضوع در مورد گلکسی نوت 7 صادق نبود، اما سامسونگ گلکسی اس 8 را با نسل جدید گیر وی آر همراه کرد. اطلاعات موجود نشان از این دارد که گیر وی آر از زمان عرضه‌ی گلکسی اس 7 نقش بسیار پررنگی را در رابطه با بازاریابی گوشی‌های هوشمند سامسونگ بازی کرده است. سامسونگ با توجه به استقبال از گیر وی آر، با همکاری اپراتورهای مخابراتی و شرکای فروش گلکسی اس 8 در سراسر جهان، این گوشی هوشمند را در قالب بسته‌ای شامل گیر وی آر به کاربران می‌فروشند.

    هرچند انتظار می‌رود سامسونگ همچنان به عنوان بزرگ‌ترین بازیگر حوزه‌ی هدست واقعیت مجازی موبایل به کار خود ادامه دهد، اما گوگل با Daydream و عرضه‌ی بیش از 2.23 میلیون دستگاه طی سال 2016 میلادی نشان داده که رقیب قدرتمندی برای کره‌ای‌ها است. باید دید که آیا عملکرد سامسونگ همتراز با پیش‌بینی‌های انجام شده خواهد بود یا خیر.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر