تولید گوشی با دوربین سلفی مخفی و اسکنر اثر انگشت بزرگ

عصر کالا- شرکت ویوو گوشی هوشمند جدیدی به نام اپکس تولید کرده که برای اولین بار در جهان اسکنر اثر انگشت نیمی از نمایشگر را به خود اختصاص داده است.

تولید گوشی با دوربین سلفی مخفی و اسکنر اثر انگشت بزرگ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، در حالی که اسکنرهای اثرانگشت گوشی های فعلی معمولا تنها یک دکمه بسیار کوچک در زیر نمایشگر هستند و شناسایی هویت مالک گوشی از همین طریق صورت می گیرد، اسکنر اثر انگشت گوشی اپکس برای اولین بار در دنیا تا بدان حد بزرگ طراحی شده که نیمه پایینی نمایشگر را به طور کامل دربرمی گیرد.

    مزیت چنین کاری تسهیل بازکردن قفل گوشی در زمان کشیدن نوک انگشت بر روی نمایشگر و کاهش زمان مورد نیاز برای تشخیص هویت کاربر است. فضای بزرگ طراحی شده برای این کار در عمل بسیاری از مشکلاتی که اسکنرهای اثر انگشت فعلی دارند را برطرف می کند.

    فضای بزرگ این اسکنر اثر انگشت به کاربران امکان می دهد تا به جای یک اثر انگشت دو اثر انگشت را برای ورود به گوشی تعریف کنند. با استفاده از این روش می توان حفاظت از داده های مشترک توسط دو نفر را با اطمینان خاطر ممکن کرد.

    دوربین سلفی این گوشی هم ماهیت منحصر به فردی دارد. این دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت نمایشگر مخفی شده و در صورت نیاز مانند پریسکوپ از پشت گوشی بالا آمده و فعال می شود. عکاسی با این دوربین به 0.8 ثانیه زمان نیاز دارد و سپس عکس تهیه می شود.

    از جمله دیگر ویژگی های این گوشی می توان به نمایشگر 6 اینچی OLED با دقت 2160 در 1080، ضخامت 1.8 میلیمتری در بالا و 4.3 میلیمتری در پایین و امکان پخش صدا با کیفیت بالای های – فای اشاره کرد. قیمت و زمان تولید انبوه این گوشی هنوز مشخص نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر