اپل فاتحه آیفون ۱۰ را می‌خواند

عصر کالا- تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که اپل به‌طور قطع قصد دارد تولید گوشی‌های آیفون ۱۰ و آیفون SE را متوقف کند.

اپل فاتحه آیفون ۱۰ را می‌خواند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، پیشتر شایعات بسیاری مبنی بر اینکه آیفون 10 با توجه به استقبال بسیار کم و قیمت و هزینه‌های تمام شده بالا، دیگر تولید نخواهد شد، در فضای مجازی به گوش می‌رسید.

    حالا تحلیلگران در حوزه تکنولوژی  که در موسسه تحقیقاتی بلوفین (BlueFin) فعالیت می‌کنند، برآورد و اعلام کرده‌اند که شرکت آمریکایی اپل تصمیم گرفته بعد از معرفی سه مدل جدید از آیفون‌های مدل 2018 که قرار است در رویدادی در ماه سپتامبر سال جاری 2018 میلادی رونمایی شوند، می‌خواهد برای همیشه تولید آیفون 10 را متوقف اعلام کند چراکه از نظر بسیاری از تحلیلگران، تولید و عرضه آیفون 10 دیگر صرفه اقتصادی برای اپل نخواهد داشت.

    اپل در سپتامبر سال گذشته 2017 میلادی بود که از گوشی پرچمدار و جدید آیفون 10 موسوم به آیفون ایکس بعنوان یک محصول شگفت‌انگیز رونمایی کرد و نظر بسیاری از علاقمندان و کاربران در جهان را به خود جلب کرد اما با توجه به قیمت بسیار بالا، سایز و اندازه نسبتا کوچک نمایشگر و بریدگی بالای صفحه نمایش نتوانست به میزان فروش موردنظر خود برسد و سودآوری این محصول به میزان قابل توجهی کمتر از رقبای آن شد.

    حالا به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد علاوه بر آیفون 10، به خط تولید آیفون اس ای ( SE) نیز خاتمه دهد و گوشی‌های جدیدتری را با آن جایگزین کند. درصورت خاتمه خط تولید آیفون 10، اپل موفق شده است تا پایان سال جاری 2018 میلادی به هدف فروش و عرضه 91 میلیون دستگاه گوشی برسد.

    پیش‌تر هم مینگ چی کو - تحلیلگر ارشد موسسه KGI securities - و همچنین نیل کمپلینگ - تحلیل‌گر موسسه‌ Mirabaud Securities - اعلام کرده بودند که احتمالا اپل در سال جاری میلادی، تولید گوشی هوشمند آیفون 10 را متوقف خواهد کرد.

    آنها بر این باورند که بزرگترین مشکل این گوشی قیمت بسیار بالای آن است؛ چراکه این پرچمدار قابلیت‌های اعجاب‌انگیز و چندان متفاوتی را برای کاربران فراهم نکرده است اما با این حال، آن‌ها برای خرید و استفاده از این محصول باید هزینه‌های گزافی را پرداخت کنند و همین هم موجب شده است میزان فروش استقبال از آیفون 10 در بازارهای جهانی قابل قبول و موفقیت‌آمیز نباشد.

    با اینکه طراحی بدون حاشیه و فناوری تشخیص چهره گوشی آیفون 10 سر و صداهای زیادی به پا کرد، اما با توجه به قیمت بالای آن، نتوانست عملکرد مناسبی داشته باشد.

    اپل قصد دارد آیفون‌های 2018 را در دو نسخه 5.8 و 6.5 اینچی با صفحه نمایش اولد و یک نسخه ارزان‌ قیمت‌تر 6.1 اینچی با نمایشگر ال سی دی معرفی و روانه بازار کند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر