سامسونگ از سنسور های سونی و ایزوسل در گلکسی اس ۸ استفاده کرده است

عصر کالا- همان طور که میدانید سامسونگ به تازگی دو گوشی پرچمدار گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس را معرفی کرد که هم از نظر طراحی و هم از نظر سخت افزاری نسبت به نسل قبل تغییراتی داشته اند

سامسونگ از سنسور های سونی و ایزوسل در گلکسی اس ۸ استفاده کرده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» ؛ یکی از بخش هایی که پرچمداران سامسونگ همواره در آن قدرتمند ظاهر شده اند، بخش دوربین این دستگاه ها است. دو پرچمدار جدید سامسونگ از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/1.7 برخوردار هستند. در حالی که در جلوی دستگاه یک لنز 8 مگاپیکسلی قرار گرفته است تا دست کم روی کاغذ تفاوت در دوربین ثانویه ی پرچمدار جدید سامسونگ نسبت به نسل قبل بیشتر باشد. با این حال سامسونگ قول عملکرد بهتر دوربین پرچمداران جدید خود را نسبت به سال قبل داده است و این در حالیست که گلکسی اس 7 در میان همرده های خود یکی از بهترین دوربین ها را داشت. بنابراین پیش بینی میشد که سامسونگ از سنسور های دوربین جدیدی در گلکسی اس 8 استفاده کرده باشد.

    اکنون مشخص شده است که سامسونگ از سنسور های دو کمپانی در گلکسی اس 8 استفاده کرده است. برخی از پرچمداران کمپانی به سنسور های S5K2L2 ایزوسل مجهز شده اند که این سنسور ها توسط واحد LSI سامسونگ تولید میشود در حالی که برخی دیگر از گوشی های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس از سنسور IMX333 بهره مند شده اند. این اولین بار نیست که سامسونگ از دو نوع سنسور در گوشی های پرچمدار خود استفاده کرده است و دو نسل قبلی پرچمداران سری اس از همین موضوع برخوردار بودند. از نظر مشخصات و ویژگی ها این دو سنسور تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند. هر دو از رزولوشن 12.3 مگاپیکسلی با فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز دوال پیکسل به همراه تثبیت گر اپتیکال تصویر و گشادگی دیافراگم f/1.7 برخوردار هستند از ضبط ویدئو با کیفیت 4K پشتیبانی میکنند. بنابراین تصویر و ویدئو های به دست آمده از این سنسور احتمالا بسیار شبیه به یکدیگر خواهند بود.

    این موضوع در مورد دوربین جلوی پرچمداران جدید سامسونگ نیز صدق میکند و در این بخش نیز از دو سنسور دوربین مختلف استفاده شده است. یکی از سنسور ها از نوع S5K3H1 ساخت System SLI است و دیگری سنسور IMX320 است که توسط سونی ساخته شده است. این دو سنسور نیز از رزولوشن 8 مگاپیکسلی برخوردار هستند و با مکانیسم فوکوس خودکار همراه شده اند و قادر به ضبط ویدئو با رزولوشن QHD هستند. اگر چه دو سنسور توسط دو تولید کننده ی متفاوت ساخته شده اند اما باز هم بعید است که تفاوتی در کیفیت آنها وجود داشته باشد. احتمالا سامسونگ با این اقدام به دنبال این بوده است که تامین سنسور های پرچمداران خود را سریع تر و بدون تاخیر انجام دهد که کاری عقلانی محسوب میشود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر