گلکسی اس۸ نیامده آتش گرفت!

عصر کالا- سامسونگ می‌گوید برای گوشی هوشمند پیشرفته خود یک الگوریتم ویژه در اختیار گرفته است که در این نقطه از نمایشگر جلوی بروز هرگونه آتش‌سوزی را می‌گیرد.

گلکسی اس۸ نیامده آتش گرفت!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا»  به نقل از   باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز قبل برخی کارشناسان هشدار دادند نمایشگر «سوپر اِی‌ام‌اواِل‌ای‌دی» که در نمایشگرهای «گلکسی اس8» و «گلکسی اس8 پلاس» سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته است می‌تواند آتش بگیرد و بهتر است کاربران در این زمینه مراقب باشند. به گفته کارشناسان، سامسونگ برای آنکه جلوی آتش‌سوزی در این گوشی‌ها را بگیرد محل استقرار کلید اصلی مجازی خود روی نمایشگر گوشی‌های مذکور را اندکی تغییر داده است تا پیکسل‌هایی که برای خاموش کردن نمایشگر مورد استفاده قرار می‌گیرند آزادانه‌تر فعالیت کنند. سامسونگ با این کار جلوی احتمال آتش‌سوزی پرچمداران جدید خود را گرفته است.

    با این وجود یکی از سایت‌های خبری کره جنوبی امروز اعلام کرد صاحب یک دستگاه گوشی هوشمند «گلکسی اس8» در کشور مذکور تصویری را روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد بخش تحتانی نمایشگر گوشی او آتش گرفته است و دقیقا محل سوختگی شیشه نمایشگر در کنار کلید مجازی گوشی است.

    شرکت سامسونگ در این زمینه گفت برای گوشی هوشمند پیشرفته خود یک الگوریتم ویژه در اختیار گرفته است که در این نقطه از نمایشگر جلوی بروز هرگونه آتش‌سوزی را می‌گیرد. شرکت سامسونگ بدون اشاره به این مورد ویژه توضیح داد که تاکنون هیچ گونه مشکل اساسی برای «گلکسی اس8» وجود نداشته است.

    سخنگوی شرکت سامسونگ در این خصوص توضیح داد: «یک الگوریتم ویژه ارایه شده است که از آتش‌سوزی داخلی دستگاه جلوگیری می‌کند. اینکه ادعای کاربر مذکور درست یا غلط باشد هنوز مشخص نشده است. در حال حاضر ما هیچ گزارش دیگری مبنی بر آتش‌سوزی این گوشی هوشمند دریافت نکرده‌ایم».

    نکته اصلی که این مشکل را برای سامسونگ و کاربران آن بزرگتر می‌کند این است که گزینه‌های فراوانی برای تعمیر گوشی‌هایی که در این نقطه از نمایشگر دچار سوختگی می‌شوند وجود ندارد. کاربران در این زمینه دو راه پیش‌رو دارند. نخستین اتفاق این است که نمایشگر خود را عوض کنند و راه دوم این است که گوشی هوشمند آنها به طور کامل عوض شود. این اتفاق در حالی می‌افتد که سال گذشته آتش‌سوزی‌های مکرر «گلکسی نوت 7» و عدم توانایی سامسونگ برای حل مشکل آن باعث شد این گوشی هوشمند به طور کامل از بازار جهانی جمع‌آوری شود.

    البته باید اعتراف کرد این نخستین مشکل برای دو گوشی هوشمند «گلکسی اس8» و «گلکسی اس8 پلاس» نیست. پیش از این چند گزارش از نقاط مختلف جهان منتشر شده بود که نشان می‌داد کاربران با نمایشگر این دستگاه مشکل دارند و روی آن نقاط قرمر مشاهده کرده‌اند. شرکت سامسونگ با انتشار یک به‌روزرسانی نر‌م‌افزاری مشکل مذکور را برطرف کرد. در برخی دیگر از شکایت‌ها گفته شد که کاربران برای اتصال این گوشی هوشمند به شبکه بی‌سیم وای-فای دچار مشکل شده‌اند که سامسونگ با یک به‌روزرسانی دیگر این مشکل را هم پشت‌سر گذاشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر