چگونه از امواج تلفن های همراه خلاص شویم؟

عصر کالا- با توجه به اینکه فناوری بی سیم با دنیای امروز ما عجین شده و نمی توانیم آنها را از زندگی خود کاملا دور کنیم، پس بهتر است به برخی از نکات ایمنی توجه نشان دهیم.

چگونه از امواج تلفن های همراه خلاص شویم؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، اگر چه تمام محققان نسبت به مضر بودن تشعشعات ناشی از تلفن های همراه و ابزارهای بی سیم هم عقیده نیستند و معتقدند که در زمینه خطرناک بودن این فناوری باید تحقیقات بسیار دیگری انجام داد، اما محققانی که در تحقیقات خود به شواهدی مبنی به مضر بودن امواج متصاعد از این وسایل دست یافته اند، مردم را به مراقبت از خود تشویق می کنند.

    در این مقاله به برخی از راهکارهای محافظت از خود در برابر تشعشعات الکترومغناطیسی متصاعد از این ابزارها اشاره شده است.


    حفظ فاصله


    تلفن همراه تان را کنار خود یا در لباس تان قرار ندهید. هرگز تلفن تان را درون جیب تان نگذارید مگر اینکه آن را در حالت "هواپیما، airplane" گذاشته باشید. بنابر تحقیقاتی مشخص شده که زنان اگر تلفن همراه را درون لباس خود بگذارند، احتمال ابتلا به سرطان پستان در آنها افزایش می یابد. همچنین آویزان کردن تلفن به کمربند، می تواند منجر به عقیمی در مردان شود. زیرا تولید اسپرم و حرکت اسپرم ها کم می شود.

    استفاده از بلندگو


    به جای قرار دادن تلفن همراه کنار گوش خود، که ممکن است به غدد بزاقی تان صدمه بزند و احتمال ابتلا به سرطان غده پاراتیروئید را تا 4 برابر افزایش دهد، از بلندگوی تلفن استفاده کنید.

     

    خاموش کردن تلفن همراه


    مواقعی که از تلفن همراه تان استفاده نمی کنید، دستگاه تلفن همراه تان را خاموش کنید. بدین ترتیب از تشعشعات الکترومغناطیسی مدتی در امان خواهید بود.

    انتخاب جایگزین


    با استفاده از اینترنت کابلی می توانید از تلفن همراه و (البته وای-فای) در نتیجه تشعشعات الکترومغناطیسی دور بمانید و در عین حال ارتباط خود با دیگران را حفظ کنید

    استفاده از ابزارهای محافظتی


    یکسری جلدهای محافظتی در برابر امواج موبایل وجود دارد که مدعی اند می توانند اثر این امواج را به حداقل برسانند. می توانید از این سپرهای محافظتی استفاده کنید.


    استفاده از هدفون سیمی


    با استفاده از هدفون سیمی می توانید تلفن همراه تان را از خود دور نگهدارید و از تشعشعات دور بمانید.

     

    محدود کردن بلوتوث


    تا جایی که می توانید استفاده از بلوتوث را به حداقل برسانید و از ابزارهای سیمی استفاده کنید.

    استفاده از مواد خوراکی برای مقاوم کردن بدن


    با مصرف خوراکی هایی مانند دانه انار، رزماری، زغال اخته، گردو، دارچین، بروکلی، گردو، مارچوبه، آلوبخارا، گشنیز، ریحان، اسیدهای چرب امگا3، ویتامین D3، توت می توانید بدن تان را در برابر امواج الکترومغناطیسی حفظ کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر