اوپو R۱۱ و R۱۱ Plus با دوربین دوگانه و تراشه اسنپدراگون معرفی شد

عصر کالا- نزدیک به چند هفته است که گوشی‌های پرچم‌‏دار جدید شرکت اوپو یعنی R۱۱ و R۱۱ Plus به سوژه داغ برای شایعه‎پردازان مبدل شده و امروز، شرکت سازنده در نهایت از این دو گوشی رونمایی کرد.

اوپو R۱۱ و R۱۱ Plus با دوربین دوگانه و تراشه اسنپدراگون معرفی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از جی اس ام ؛‌ گوشی OPPO R11 و R11 Plus به عنوان اولین محصولات مجهز به چیپ‎ست اسنپدراگون 660 کوالکام وارد بازار می‎شود؛ این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که تنها چند هفته پیش شرکت کوالکام از این تراشه رونمایی کرد و گوشی‌های زیادی تا چند ماه آینده با این تراشه به بازار عرضه خواهد شد.

    طراحی اوپو R11 و R11 Plus

    از نظر طراحی، گوشی OPPO R11 شما را ناامید نخواهد کرد و اگر نتوان آن‌ها را جذاب‌ترین محصولات رده‌بالای بازار به شمار آورد، قطعاً جز بهترین محصولات از نظر طراحی خواهد بود. گوشی‏‌های اوپو همواره از یک طراحی مشابه با آیفون‌های اپل استفاده می‎کند و گوشی‌های جدید OPPO R11 و OPPO R11 Plus به این رویه ادامه داده است. اگر لوگوی شرکت اوپو نباشد و دکمه بیضی‌شکل Home جای خود را به یک دکمه دایره‎ای شکل بدهد، بعید می‌دانیم که تفاوت میان‎ OPPO R11 را با آیفون 7 پلاس شرکت اپل متوجه شوید؛ به خصوص آنکه هر دو از یک دوربین دوگانه با چینش افقی استفاده می‎کند.

     

    اگر شباهت قابل‌توجه گوشی‎های پرچم‏دار جدید OPPO را به آیفون 7 پلاس شرکت اپل نادیده بگیرید؛ بدنه فلزی ، طراحی نوارهای پلاستیکی آنتن به دلیل عدم اشغال پنل پشتی و رنگ‎بندی جذاب، گوشی‌های جدید OPPO R11 و OPPO R11 Plus را به انتخاب بسیار خوبی مبدل خواهد ساخت.

    شرکت اوپو، هر دو مدل را در رنگ‌های مشکی، طلایی و رز طلایی عرضه خواهد کرد و حاشیه‌های اطراف نمایشگر، نیز چندان زیاد نیست. البته، حاشیه‎های قابل‌‏توجهی در بالا و پایین نمایشگر وجود دارد و تنها حاشیه‎های سمت راست و چپ نمایشگر به نازک‌ترین حد ممکن رسیده است. سنسور تشخیص اثرانگشت نیز با دکمه فیزیکی Home ادغام شده است و این حسگر مانند OPPO R9S در حاشیه پایین نمایشگر قرار دارد. 

    مشخصات اوپو R11 و R11 Plus

    برخلاف بسیاری از سازندگان اندرویدی که مشخصات سخت‎افزاری را به عنوان یک فاکتور مهم برای فروش محصولات خود درنظر می‎گیرند، شرکت اوپو ترجیح می‌دهد به‌ جای عرضه گوشی‌های پرچم‌دار خود با تراشه رده‌بالا و حافظه رم زیاد، آن‌ها را با مشخصات سخت‎افزاری در حد میان‏‌رده‎های گران‎قیمت ارائه دهد.

    وضعیت برای گوشی اوپو R11 و R11 Plus چندان متفاوت نیست و هر دو مدل به تراشه اسنپدراگون 660 کوالکام مجهز شده است؛ این تراشه میان‌رده، بسیار قدرت‌مند بوده و از پردازنده هشت هسته‎ای با هسته‏‌های پردازشی Kryo 260 استفاده می‎کند. البته قدرت آن به اسنپدراگون 835 کوالکام نخواهد رسید!

    گوشی OPPO R11 و OPPO R11 Plus از نظر اندازه نمایشگر و مقدار حافظه رم با یک‎دیگر متقاوت هستند؛ OPPO R11 به نمایشگر 5.5 اینچی Full HD با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل مجهز شده و چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر، OPPO R11 Plus با صفحه‎نمایش 6 اینچی ارائه می‎شود که علی‌رغم افزایش اندازه نمایشگر، رزولوشن آن Full HD بوده و از شش گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‎کند.

    اندازه ظرفیت باتری، از جمله شاخصه‌‏هایی است که در آن، گوشی اوپو R11 و R11 Plus با یک‎دیگر تفاوت دارند؛ مدل کوچک‌تر تنها با یک باتری 3000 میلی‎آمپر ساعت عرضه خواهد شد و یک باتری 4000 میلی‎آمپر ساعت نیز در گوشی R11 Plus، وظیفه تأمین انرژی لازم برای پردازنده و نمایشگر را برعهده دارد. برای افزایش سرعت شارژ، فناوری شارژ سریع اختصاصی VOOC نیز برای آن‏ها در نظر گرفته شده است.

    خوش‌بختانه، امکان افزایش فضای ذخیره‎سازی در گوشی OPPO R11 و OPPO R11 Plus وجود دارد؛ البته حافظه سیم‎کارت، هیبریدی است و بدین صورت، می‌توانید فضای ذخیره‎سازی را افزایش دهید. هنگامی‌که از اسلات هیبریدی صحبت می‎شود، منظور آن است که یا باید از دو سیم‌کارت استفاده نمایید یا قید یک سیم‌کارت را زده و به جای آن، یک حافظه میکرو SD را قرار دهید. به عبارت بهتر، امکان استفاده از دو سیم‌کارت و کارت حافظه به صورت هم‎زمان وجود ندارد.

    دوربین اوپو R11 و R11 Plus

    برای اینکه تشخیص تفاوت میان این دو مدل (البته بدون درنظر گرفتن اندازه نمایشگر) دشوارتر شود، هر دو گوشی اوپو R11 و R11 Plus از یک دوربین مشابه استفاده می‎کند. برای دوربین اصلی، از ترکیب یک سنسور 16 مگاپیکسلی IMX398 سونی با گشودگی دریچه دیافراگم f1.7 و یک سنسور 20 مگاپیکسلی IMX350 سونی با گشودگی دریچه دیافراگم f2.6 استفاده شده است. در دوربین اصلی، از ترکیب یک لنز استاندارد و تله‌فوتو استفاده شده است و به همین جهت، می‌توانید تصاویر پرتره با افکت بوکه ثبت نمایید.

    فیلم‌برداری با رزولوشن 4K با استفاده از دوربین اصلی، امکان‎پذیر بوده و دوربین اصلی با زوم اپتیکال 2 برابری همراه شده است. برای دوربین اصلی نیز، یک شاتر 20 مگاپیکسلی درنظر گرفته شده است که عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت. برای تکمیل مشخصات‌فنی گوشی‌های OPPO R11 و R11 Plus باید اشاره کرد که هر دو مدل با سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.1.1 و رابط‌کاربری Color OS 3.1 ارائه می‌شود.

    در حال‌حاضر، قیمت و زمان عرضه این دو گوشی اعلام نشده است اما شرکت اوپو وعده داده تا چند روز آینده، جزئیات بیشتری را پیرامون گوشی‌های رده‌بالای اوپو R11 و R11 Plus ارائه خواهد داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر