ربات پوشیدنی "ال‌جی" برای جابه‌جایی اجسام رونمایی شد

عصر کالا- شرکت "ال‌جی"، نوعی محافظ پوشیدنی رباتیک ابداع کرده است که می‌تواند به کارگران در جابه‌جایی اجسام سنگین کمک کند.

ربات پوشیدنی "ال‌جی" برای جابه‌جایی اجسام رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، شرکت "ال‌جی"، پروژه جدیدی برای ابداع یک شبکه رباتیک ارائه داده است. این شرکت تاکنون، سرمایه‌گذاری های بسیاری در حوزه رباتیک انجام داده و اکنون باید دید که این ایده جدید چگونه تحقق می‌یابد.

    این پروژه موسوم به "SuitBot" که جدیدترین نمونه سرمایه‌گذاری ال‌جی در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی است، نخستین گام این شرکت به سوی ساخت یک جهان رباتیک انسان‌محور به شمار می‌رود. این ابزار، عضو جدیدی از محصولات خانوداه‌ "CLOi robotics" است.

    SuitBot، نوعی محافظ پوشیدنی رباتیک برای قدرت بخشیدن به پاهای کاربر و بهبود کارآیی آنهاست. ال‌جی این محافظ رباتیک را با همکاری شرکت "اس‌جی رباتیکز"(SG ROBOTICS) در سنگاپور، ابداع کرده است تا به افراد مبتلا به محدودیت‌های جسمی در انجام کارهایشان کمک کند.

    مهم‌ترین هدف ال‌جی از ابداع این فناوری، کمک به کارگران در بلند کردن اجسام سنگین و کاهش خستگی ناشی از کار است. این ربات پوشیدنی با قرار گرفتن در اطراف پاها و کمر، می‌تواند فشار ناشی از بلند کردن اجسام یا راه رفتن و نشستن طولانی مدت را کاهش دهد.

    ساختار درونی SuitBot بر مبنای هوش مصنوعی است؛ در نتیجه به مرور زمان، تکامل می‌یابد و داده‌های بیومتریک و حرکات کاربر را برای ارائه حداکثر کارآیی، تحلیل می‌کند.

    دکتر "آی‌پی پارک"(IP. Park)، مدیر ارشد فناوری شرکت ال‌جی گفت: اکنون ما می‌توانیم به افرادی که در راه رفتن دچار مشکل می‌شوند، کمک کنیم اما این، تنها کارآیی SuitBot نیست. این فناوری، در حوزه صنعت نیز کاربرد دارد و می‌تواند به بهبود خلاقیت، بررسی عملکرد و پیشگیری از آسیب کمک کند.

    SuitBot در کارخانه‌ها و حتی بیمارستان‌ها قابل استفاده است و طوری طراحی شده که به دیگر ربات‌های خدماتی ال‌جی مانند ربات راهنما و ربات پیشخدمت متصل می‌شود تا یک شبکه هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کند و کارآیی بیشتری داشته باشد.

    از این فناوری، در کنفرانس "2018  IFA" برلین رونمایی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر