هواوی P۱۰؛ پادشاه جدید گوشی های چینی

عصر کالا- در مراسمی که هوآوی در بارسلون برگزار کرد نسل جدید خانواده P معرفی شد. این نسل در کنار ظاهری تقریبا تکراری جذابیت‌های جدیدی دارد که در این بررسی مختصرا به آن‌ها می‌پردازیم.

هواوی P۱۰؛ پادشاه جدید گوشی های چینی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر کالا» به نقل از جی‌اس ام، هوآوی که در سال‌های اخیر با تولید گوشی‌های ارزان‌قیمت و با کیفیت توانسته به‌خوبی خودش را بین کمپانی‌های گوشی ساز بالا بکشد و فروش خوبی را تجربه کند امروز نسل جدیدی از پرچم‌دارانش را معرفی کرد. نسل جدید پرچم‌داران هوآوی محصولی از خانواده P هستند که P10 نامیده شده می‌شوند در کنار P10 هوآوی فبلتی به نام P10 Plus را معرفی کرد. بیایید با P10 بیشتر آشنا شویم که با ظاهری تقریبا تکراری لوکس‌تر از نسل قبل است.

    Huawei P10

    همانند ال‌جی که بیشترین تمرکزش را روی طراحی G6 گذاشته است هوآوی هم تمرکز زیادی روی طراحی P10 کرده است. رنگ‌های جدیدی برای P10 در نظر گرفته شده است که تا کنون در هیچ گوشی هوشمندی ندیده‌اید. خاص‌ترین رنگی که در این گوشی می بنید رنگ سبز است. در کنار رنگ سبز خاص این گوشی رنگ‌های آبی، نقره‌ای، مشکی، طلایی و... هم برای گوشی در نظر گرفته شده است. به جز رنگ‌های خاص تغییرات زیادی از نظر ظاهری در گوشی نسبت به نسل قبلی دیده نمی‌شود و اگر پیش از این P9 را دیده باشید با نگاه به این گوشی حتما متوجه می‌شوید گوشی ساخت هوآوی است. جلوی گوشی صفحه‌نمایش 5.1 اینچی با کیفیت فول اچ دی و پایین آن کلید Home دیده می‌شود. برای اولین بار است که هوآوی از کلید فیزیکی در گوشی‌هایش استفاده می‌کند. این کلید علاوه بر اینکه نقش سنسور اثرانگشت را ایفا می‌کند برای بازگشت به عقب و باز کردن برنامه‌های اخیر هم به کار می‌رود.

    بار دیگر شاهد این هستیم که هوآوی همکاری نزدیکی با لایکا داشته تا برای P10 دوربینی خاص و متفاوت تولید کند. دوربین اصلی دوتایی است یعنی دو لنز دارد. یکی از لنزها که رنگی است سنسور 12 مگاپیکسلی و لنز دیگر که سیاه و سفید است سنسور 20 مگاپیکسلی دارد. همانند Mate 9 هر کدام از این لنزها می‌توانند جداگانه استفاده شوند اما استفاده همزمان از آن‌ها کمک می‌کند عکس‌هایی با جزئیات بسیار زیاد گرفته شود. دوربین دوم این گوشی سنسور 8 مگاپیکسلی دارد و نشان دهنده همکاری بیشتر هوآوی با برند لایکا است. با همکاری لایکا در تولید دوربین دوم شاهد بهبودهای خوبی در آن هستیم. یکی از ویژگی‌های جدید دوربین دوم adaptive selfie است. با کمک این ویژگی دوربین دوم تشخیص می‌دهد که کاربر عکس سلفی تکی می‌گیرد یا عکس دسته جمعی. اگر عکس دسته جمعی باشد زاویه دید لنز بیشتر می‌شود تا فضای بیشتری را پوشش دهد.

    تغییرات نرم‌افزاری متنوعی را در دوربین  P10 می‌بینیم. یکی از این تغییرات Highlights نام دارد. با کمک این ویژگی زمانی که شب گوشی خودتان را به شارژ متصل می‌کنید گوشی به سراغ عکس‌های شما می‌رود و با تطبیق دادن چهره‌ها برایتان آلبوم‌های مختلفی را می‌سازد. ساخت این آلبوم‌ها قابلیت شخصی‌سازی زیادی ازجمله انتخاب موشن های حرکتی توسط کاربر را دارد.

    پردازنده گوشی ساخت هوآوی است. پردازنده‌ کایرین 960 نام دارد که پردازنده‌ای 8 هسته‌ای است. حافظه داخلی 64 گیگابایت است و در کنار آن می‌توانید از کارت حافظه خارجی برای افزایش حافظه گوشی بهره ببرید.

    اندروید نسخه 7 پیش‌فرض روی گوشی نصب است که با جدیدترین نسخه رابط کاربری هوآوی به نام Emotion UI تزئین شده است. نرم‌افزار P10 بهبودهای خوبی نسبت به نسل‌های قبلی دارد. یکی از این بهبودها Ultra Response و مربوط به کارکرد صفحه‌نمایش است. این تکنولوژی جدید انگشت کاربر را دنبال می‌کند و با پیش‌بینی حرکت انگشت قبل از لمس گوشی حدس می‌زند می‌خواهید چه‌کاری انجام دهید.

    تکنولوژی دیگر Ultra Memory است. این تکنولوژی برای افزایش بهره‌وری پردازنده استفاده می‌شود و از الگوریتم‌های جدیدی استفاده می‌کند تا بخش‌هایی از حافظه را برای سود بردن سیستم‌عامل پاک کند و در نتیجه سرعت گوشی بالا رود. هوآوی می‌گوید با کمک این تکنولوژی برنامه‌ها 30 برابر سریع‌تر باز می‌شوند.

    به نظر می‌رسد امسال کمپانی‌ها علاقه زیادی به ایجاد تنوع در طراحی پیدا کرده‌اند. بعد از ال‌جی هوآوی هم با معرفی P10 نشان داد ظاهر برایش بیشتر از هر چیز اهمیت دارد. رنگ‌های زیبا و بهبودهای خاص نرم‌افزاری ازجمله ویژگی‌های خوب این گوشی جدید محسوب می‌شوند. بعد از ورود P10  به ایران اجمالا به بررسی تخصصی آن می‌پردازیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر