بهترین گوشی‌های شیائومی؛ از می‌میکس ۲ تا می‌نوت ۳

عصر کالا- در این بخش، بهترین گوشی های شیائومی در بازه‌های قیمت مختلف را معرفی خواهیم کرد. این لیست شامل پرچمداران، محصولات میان‌رده و موبایل های اقتصادی می‌شود.

بهترین گوشی‌های شیائومی؛ از می‌میکس ۲ تا می‌نوت ۳
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، در این بخش بهترین گوشی های شیائومی در بازه‌های قیمت مختلف را معرفی خواهیم کرد. این لیست شامل پرچمداران، محصولات میان‌رده و موبایل های اقتصادی می‌شود. شیائومی احتمالا در کشورهای غربی چندان شناخته‌شده نیست، اما طرفداران بسیاری در کشورهای آسیایی دارد. مطابق با گزارش‌های Counterpoint، سال گذشته شیائومی با غلبه بر اپل موفق شد تا از نظر سهم بازار، به چهارمین شرکت بزرگ در چین تبدیل شود.

    این کمپانی حتی در هند نیز عملکردی بهتر داشته و با غلبه بر سامسونگ طی سه ماهه چهارم سال 2017، به بزرگ‌ترین عرضه‌کننده تلفن هوشمند در این کشور تبدیل شده است. هرچند، سامسونگ این موضوع را قبول ندارد. یکی از مهم‌ترین عوامل در چنین موفقیتی را می‌توان نرخ بسیار عالی قیمت به عملکرد عنوان کرد. به همین بهانه، امروز نگاهی به بهترین گوشی های شیائومی در بازه‌های قیمتی مختلف خواهیم داشت که همین حالا می‌توانید آنها را خریداری کنید.

    بهترین گوشی رده بالا

    شیائومی می میکس 2

    لیست بهترین گوشی های شیائومی را با معرفی می میکس 2 آغاز می‌کنیم. طراحی را می‌توان ویژگی برجسته این تلفن هوشمند در نظر گرفت. می میکس 2 یکی از بهترین محصولاتی بود که سال 2017 معرفی شد و حاشیه‌های باریک، قاب پشتی مینیمالیستی و طلای 18 عیار که دور دوربین پشتی آن قرار دارد، پرچمدار شیائومی را به محصولی متمایز تبدیل می‌کند.

    از لحاظ فنی هم این گوشی عملکرد مناسبی داشته و سازندگان در آن از تراشه اسنپدراگون 835، 6 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده‌اند. البته انتخاب نسخه‌های 64 و 128 گیگابایتی هم امکان‌پذیر است. به علاوه، نسخه‌ای مخصوص از این گوشی در نظر گرفته شده که با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد. به علاوه، بدنه این گوشی بر خلاف نسخه معمولی که با قاب پشتی سرامیکی و فریم آلومینیومی تولید شده است، با بدنه کاملا سرامیکی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

    از دیگر ویژگی‌های کلیدی این گوشی با ابعاد 151.8 در 75.5 در 7.7 میلی‌متر و 185 گرم وزن، می‌توان به صفحه نمایش 5.99 اینچی +FHD با نسبت 18:9، دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی و باتری 3 هزار و 400 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی دستگاه نیز در حاشیه‌ پایینی تعبیه شده تا حاشیه‌های بخش بالایی به حداقل برسد. نسخه‌های استاندارد این گوشی با 6 گیگابایت رم و 64، 128 و یا 256 گیگابایت حافظه داخلی، به ترتیب با قیمت‌های 520، 570 و 630 دلار به فروش می‌رسند.

     

    شیائومی می میکس

    گوشی Mi Mix هم طراحی مشابه داشته اما با حاشیه پایینی بیشتر که دوربین سلفی در آن تعبیه شده، تولید شده است. به علاوه، ما با صفحه نمایش 6.4 اینچی بزرگ‌تر با وضوح پایین‌تر 1080×1920، تراشه اسنپدراگون 821 و 4 یا 6 گیگابایت رم رو به رو هستیم. دوربین پشتی 16 مگاپیکسلی و باتری 4 هزار و 400 میلی‌آمپر ساعتی و جک هدفون که در می میکس 2 نمی‌توانید آن را پیدا کنید، از دیگر موارد قابل توجه در مورد این گوشی هستند.

    این گوشی اکتبر سال 2016 در چین عرضه شد و بازار برخی کشورها مثل ویتنام و کره جنوبی هم میزبان آن بودند. متاسفانه می میکس در آمریکا و اروپا عرضه نمی‌شود، اما در صورت تمایل می‌توان آن را از طریق فروشندگان چینی همچون "GearBest” خریداری کرد.

    در لیست بهترین گوشی های شیائومی ، می میکس 2 بالاتر از همه قرار می‌گیرد.

    شیائومی می 6

    گوشی Mi 6 در آوریل سال 2017 معرفی شد و به صفحه نمایشی 5.15 اینچی و فول اچ دی با تراشه اسنپدراگون 835 و 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم تجهیز شده است. در بخش پشتی، سازندگان از سیستم دوربین دوگانه بهره برده‌اند که شامل یک سنسور 12 مگاپیکسلی عریض و یک سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو همراه با زوم دو مرحله‌ای اپتیکال می‌شود.

    شیائومی برای قاب پشتی از شیشه و برای فریم هم از آلومینیوم استفاده کرده است. به علاوه، باتری 3350 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی با یک بار شارژ، یک روز کامل در خدمت شما خواهد بود. می 6 به عنوان یکی از بهترین گوشی های شیائومی ، در بازار کشور چین و اسپانیا به فروش می‌رسد، اما خبری از ارائه آن در آمریکا نیست.

    بهترین گوشی میان رده

    شیائومی می نوت 3

    بعد از معرفی بهترین گوشی های شیائومی در کلاس پرچمداران، به می نوت 3 می‌رسیم که سپتامبر گذشته، در کنار می میکس 2 در چین معرفی شد. این گوشی میان رده به صفحه نمایشی 5.5 اینچی و فول اچ دی، تراشه اسنپدراگون 660 با پردازنده هشت هسته‌ای، 6 گیگابایت رم و باتری 3 هزار و 500 میلی‌آمپر ساعتی تجهیز شده است.

    یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این اسمارت فون خوش‌ساخت را می‌توان دوربین دوگانه پشتی در نظر گرفت؛ جایی که سازندگان از دو سنسور 12 مگاپیکسلی عریض و 12 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم دو مرحله‌ای اپتیکال بهره برده‌اند. سازندگان از لرزشگیر اپتیکال چهار محوره در این گوشی استفاده کرده‌اند که به شما اجازه می‌دهد تصاویر بوکه را با کیفیتی بالا ثبت کنید.

    علاوه بر این، سازندگان از سنسوری 16 مگاپیکسلی با چیزی که آن را Adaptable AI Beautify می‌نامند، برای دوربین سلفی استفاده کرده‌اند. شیائومی می‌گوید این حالت، یک "افکت زیباسازی واقعی” را ارائه می‌دهد که در نتیجه آن، کیفیت عکس کاهش پیدا نخواهد کرد. کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند چشمان خود را بزرگ‌تر یا چانه را کوچک‌تر کرده و لکه‌های مختلف را از روی پوست خود حذف کنند. البته این‌ها تنها بخشی از قابلیت‌های دوربین سلفی است.

    موبایل میان رده شیائومی با برخورداری از فرستنده اینفرارد و سیستم تشخیص چهره، در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی، به ترتیب با قیمت‌های 395 و 460 دلار به فروش می‌رسد. همچنین یک رنگ آبی جذاب هم در نظر گرفته شده که با 128 گیگابایت حافظه داخلی، 475 دلار قیمت دارد.

    دیگر گزینه‌های ارزشمند

    شیائومی می مکس 2

    گوشی Mi Max 2 به لطف بهره‌گیری از صفحه نمایش 6.44 اینچی HD در دسته فبلت ها قرار می‌گیرد. سازندگان، یک باتری بسیار بزرگ 5300 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از سیستم شارژ سریع Quick Charge 3.0 را به کار گرفته‌اند که ظرف تنها یک ساعت، تا 68 درصد شارژ می‌شود. اسنپدراگون 625، 4 گیگابایت رم و دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی، از موارد شایان ذکر در این گوشی هستند.

    از آنجایی که این‌بار خبری از طراحی بدون حاشیه نیست، حمل یک موبایل تقریبا 6.5 اینچی در مقایسه با محصولاتی که پیش‌تر معرفی کردیم، کمی مشکل خواهد بود. با این وجود، می مکس 2 قابلیت‌های بسیار مناسبی همچون باتری حجیم و قدرت پردازشی بالا دارد که آن را به محصولی متمایز تبدیل می‌کند. این گوشی در بازار کشورهایی همچون چین و هند در دسترس علاقه‌مندان است.

    شیائومی ردمی 5 پلاس

    دسامبر گذشته بود که ردمی 5 پلاس با نمایشگر 5.99 اینچی HD و 18:9 رونمایی شد. این گوشی را نمی‌‌توان یک موبایل بدون حاشیه در نظر گرفت، اما نسبت صفحه به پنل جلویی آن بیشتر از محصولات قبلی است. تراشه اسنپدراگون 625 قدرت‌بخش گوشی خوش‌قیمت چینی‌ها بوده و همراه با 3 یا 4 گیگابایت رم، باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی، دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی و سنسور اثر انگشت پشتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در حال حاضر، ردمی 5 پلاس در چهار رنگ آبی، طلایی، رز گلد و مشکی در چین به فروش می‌رسد و احتمالا قرار است در بازار هند و برخی کشورهای آسیایی نیز عرضه شود. کاربران کشورهای اروپایی و آمریکایی برای استفاده از این موبایل باید به راه‌هایی همچون واردات فکر کنند.

    بهترین گوشی اقتصادی

    شیائومی می A1

    می A1 یکی دیگر از بهترین گوشی های شیائومی و نخستین موبایل این کمپانی بر پایه اندروید وان است. این یعنی گوشی پیش رو با نسخه اصلی اندروید و بدون رابط کاربری MIUI شیائومی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اگرچه این یک تلفن هوشمند اقتصادی است، اما قدرت پردازشی بالاتری داشته و با اسنپدراگون 625، 4 گیگابایت رم و صفحه نمایش 5.5 اینچی فول اچ دی به فروش می‌رسد.

    در بخش پشتی، سازندگان از دوربین دوگانه با دو سنسور 12 مگاپیکسلی، یکی عریض و دیگری تله فوتو با زوم دو مرحله‌ای اپتیکال بهره برده‌اند که ثبت تصاویر باکیفیت را امکان‌پذیر می‌کند. از دیگر موارد قابل توجه در رابطه با این موبایل قدرتمند می‌توان به دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، 64 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه و باتری 3 هزار و 80 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که به لطف آپدیت اخیر، حالا از سیستم شارژ نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند اندروید 7.1.2 نوقا را به اندروید اوریو به‌روز کنند.

     

    شیائومی ردمی 5A

    اگرچه می A1 ویژگی‌های متنوعی دارد، ولی در بازه قیمتی محصولات اقتصادی و رده پایین، ردمی 5َA یکی دیگر از بهترین گوشی های شیائومی است که نوامبر سال گذشته معرفی شد و بیش از یک میلیون دستگاه از آن ظرف کمتر از یک ماه به فروش رسید. این گوشی که می‌توان آن را جایگزین ردمی 4A معرفی کرد، به تراشه اسنپدراگون 425 مجهز شده و در دو نسخه مختلف با 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه و همین‌طور 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد.

    از دیگر موارد قابل توجه در مورد این گوشی نیز می‌توان به باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی، دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی و اندروید 7.1.2 نوقا در کنار رابط کاربری MIUI اشاره کرد.

    شیائومی ردمی 5

    این گوشی در واقع نسخه کوچک‌تر و ضعیف‌تر ردمی 5 پلاس است که با صفحه نمایشی 5.7 اینچی و +HD توسعه پیدا کرده و به واسطه کاهش حاشیه‌های صفحه، سنسور اثر انگشت آن در بخش پشتی قرار گرفته است. زیر قاب، شما می‌توانید تراشه اسنپدراگون 450، باتری 3 هزار و 300 میلی‌آمپر ساعتی، دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی و 2، 3 و یا 4 گیگابایت رم را پیدا کنید. ردمی 5 با بدنه فلزی، در چهار رنگ آبی، طلایی، رز گلد و مشکی تنها در کشور چین به فروش می‌رسد.

    این‌ها بهترین گوشی های شیائومی هستند که همین حالا می‌توان آنها را خریداری کرد. اگرچه این کمپانی چینی مدل‌های بسیار متنوع و قدرتمند دیگری را نیز معرفی کرده است، ولی ما تلاش کردیم برخی از محبوب‌ترین و ارزشمندترین محصولت این شرکت را معرفی کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر