محکوم شدن رییس سامسونگ به ۵سال حبس

عصر کالا- دادگاهی در کره جنوبی، لی جائه یونگ، گرداننده اصلی امپراطوری تجاری سامسونگ را به اتهام ارتشاء و سایر اتهامات فساد مالی مجرم تشخیص داد و به ۵ سال زندان محکوم کرد.

محکوم شدن رییس سامسونگ به ۵سال حبس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، لی، فرزند میلیاردر رئیس بیمار شرکت سامسونگ روز جمعه از سوی دادگاهی در کره جنوبی به 5 سال زندان محکوم شده، در حالی که مقامات دادستانی این کشور به دنبال صدور حکم حبس 12 ساله برای وی بودند.

    صدور این حکم محکومیت ضربه ای به اعتبار شرکت سامسونگ، بزرگترین تولید کننده تلفن های همراه هوشمند جهان و بزرگترین شرکت خانوادگی کره جنوبی به شمار می رود.

    این پرونده که به «محاکمه قرن» معروف شده بود، ماه ها رسانه های کره جنوبی را درگیر خود کرده بود. این پرونده همچنین بخشی از رسوایی سیاسی ای بود که موجب برکناری و محاکمه پارک گئون هی، رئیس جمهور سابق کره جنوبی شده است.

    لی در مورد اتهام پرداخت رشوه به به خانم پارک در قبال حمایت دولت کره جنوبی از یک ادغام جنجالی و کمک به وی برای تحکیم حکمرانی اش بر شرکت سامسونگ مجرم شناخته شده است. این مدیر 49 ساله که به نام جی وای لی هم شناخته می شود، گرداننده اصلی امپراطور تجاری سامسونگ به شمار می رود، زیرا پدر بیمارش به دنبال حمله قلبی سال 2014 عملا اختیار اداره شرکت را از دست داده است.

    دادگاه همچنین آقای لی را در مورد اتهامات ادای شهادت دروغ، پنهان کردن منافع مجرمانه، اختلاس و پنهان کردن دارایی هایش در خارج از کشور مجرم شناخته است. وکلای وی این حکم را رد کرده و اعلام نموده اند که درخواست فرجام خواهند کرد.

    بعد از انتشار خبر این محکومیت، ارزش سهام شرکت سامسونگ الکترونیکس، با سقوط 1.1 درصدی مواجه شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر