احتمالا سامسونگ پردازنده A۱۲ آیفون سال ۲۰۱۸ را تولید خواهد کرد

عصر کالا- با این که دعواهای حقوقی طولانی و زیادی بین سامسونگ و اپل وجود داشته است اما سامسونگ همواره یکی از تامین کنندگان قطعات سخت افزاری محصولات اپل به خصوص آیفون بوده است.

احتمالا سامسونگ پردازنده A۱۲ آیفون سال ۲۰۱۸ را تولید خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آی تی رسان،حالا خبر جدیدی منتشر شده است مبنی بر این‌که احتمالا از سال آینده کمپانی سامسونگ مجددا تولید پردازنده A12 آیفون سال 2018 را بر عهده خواهد گرفت.مشکلات حقوقی سامسونگ و اپل هیچگاه بر همکاری این دو غول دنیای فناوری تاثیر نداشته و هم‌چنان سامسونگ یکی از تامین کنندگان سخت افزاری اپل شناخته می‌شود که قطعاتی مانند چیپست‌های سری A به کار رفته در آیفون‌ها را تولید می‌کند که البته اخیرا تولید کننده تایوانی TSMC هم در تولید این چیپ‌ها اپل را یاری می‌کند. اما اپل با گذشت زمان رفته‌ رفته کمپانی تایوانی TSMC را جایگزین سامسونگ کرد. حتی امسال هم انتظار می‌رود پردازنده 10 نانومتری آیفون 8 یعنی A11، به‌صورت انحصاری فقط توسط TSMC تولید شود.

    خبری که توسط ET News منتشر شده اعلام می‌کند که احتمالا در سال 2018 باز هم شرکت سامسونگ تامین کننده چیپ‌های سری A اپل برای آیفون خواهد بود که A12 نام دارد. بر این اساس، سامسونگ تمایل دارد مجددا قرارداد تولید چیپ‌ست‌های مورد نیاز اپل را به دست آورد. تا زمانی که اپل رسما تصمیم به این تغییر نگرفته، چیپست‌های A11 سال 2017 توسط TSMC تولید خواهند شد، اما با توجه به این که در ماه آینده سامسونگ سرمایه گذاری عظیمی روی تولید تراشه‌های 10 نانومتری خود خواهد داشت و در سال 2018 هم بر روی مدل‌های 7  نانومتری تمرکز می‌کند، می‌توان گفت این شرکت کره‌ای فرصت را به دست می‌آورد تا بار دیگر TSMC را کنار بزند و تامین کننده چیپ‌های A12 اپل شود.

    با برنامه‌های جدید سامسونگ برای گسترش خطوط تولید چیپ‌ست‌های موبایلی، بسیاریاز کارشناسان اعلام کرده‌اند که این شرکت سعی دارد سفارش ساخت چیپست‌های مورد نیاز برای آیفون سال آینده‌ را از اپل دریافت کند. گفته می‌شود آیفون 2018 اپل از چیپست 7 نانومتری A12 بهره خواهد گرفت. حال باید ببینیم که آیا اپل یک‌بار دیگر به طرف سامسونگ روی برمی‌گرداند یا خیر. باید اشاره کنیم که اپل و سامسونگ اختلافاتی در تولید چیپست آیفون 6 داشتند. گفته می‌شود چیپست‌های آیفون 6 که توسط سامسونگ ساخته‌ شده‌اند، نسبت به پردازنده‌های ساخت TSMC مصرف انرژی کم‌تری دارند و علاوه بر این قدرتمندتر عمل می‌کنند.

    برخی احتمال می‌دهند به دلیل رقابت سختی که همیشه بین اپل و سامسونگ در جریان بوده، تکیه دوباره اپل به سامسونگ اشتباه خواهد بود اما در سمت دیگر عده‌ای معتقدند که اگر اپل می‌خواهد به افزایش سود 20 درصدی که کارشناسان آن را Super Cycle می‌نامند برسد، اپل باید در این راه از فناوری‌های جدید سامسونگ کمک بگیرد.

    با همه این تفاسیر اپل و سامسونگ هم‌چنان همکار‌ی‌هایی با هم خواهند داشت؛ به‌عنوان مثال سامسونگ نمایشگرهای مورد نیاز اپل را برای این کمپانی تولید می‌کند. حتی انتظار می‌رود در سال جاری نمایشگرهای نسخه‌ اولد آیفون امسال توسط سامسونگ تولید شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر