لوازم خانگی ال جی و سامسونگ از راه قاچاق هم نمی‌توانند وارد ایران شوند

عصر کالا- سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: کالاهای قاچاق دو برند ال جی و سامسونگ نمی‌توانند وارد کشور شوند.

لوازم خانگی ال جی و سامسونگ از راه قاچاق هم نمی‌توانند وارد ایران شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرگزاری برنا، حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: کالاهای قاچاق شرکت‌های ال جی و سامسونگ به راحتی وارد بازار ایران نخواهد شد هرچند ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز متاسفانه یا خوشبختانه در حوزه اجرا حق ورود ندارد.

    دهقانی نیا گفت: مبارزه با قاچاق لوازم خانگی بر عهده کسانی است که اختیار تام و مستقیم دارند. وظیفه‌ای که ستاد بر اساس ماده سه قانون مبارزه با قاچاق کالا دارد این است که سیاست‌گذاری می‌کند و پس از برنامه‌ریزی‌های لازم با دستگاه‌ها هماهنگی به عمل می‌آورد و بعد نظارت بر حسن اجرا را در دستور کار خود دارد.

    به گقته دهقانی نیا میزان کشفیاتی که در حوزه لوازم خانگی داشتیم حدود دو میلیارد دلار بود و ضرورت ایجاب می‌کرد تا برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم. برای مقابله با ورود غیرقانونی لوازم خانگی از سال گذشته برنامه‌ریزی کردیم و بر همین اساس طرح شناسه کالا رونمایی شد.

    دهقانی نیا خاطر نشان کرد: سامانه جامع تجارت و سامانه جامع شناسه کالا به هم متصل شده و با وزارت صمت و اتحادیه‌های مربوطه هماهنگ کردیم و آموزش‌های لازم برای عملیاتی شدن آن را انجام دادیم تا کالای قانونی از غیرقانونی تفکیک شود.

    وی افزود: اگر روزی که خارجی‌ها از ایران رفتند می‌خواستیم تصمیم‌گیری کنیم تا کالای غیرقانونی آنها وارد کشور نشود کاری از پیش نمی‌بردیم اما توانستیم با یک برنامه‌ریزی جامع همه کالاهای مربوط به لوازم خانگی را دارای شناسه کالا کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر