راهنمای خرید گوشی از ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان

عصر کالا- با اینکه معمولا عمده توجهات در ارائه پیشنهادهای خرید بر روی گوشی‌های رده بالا و پرچم دار قرار دارد، گوشی‌های میان رده پر فروش‌ترین دستگاه‌های کمپانی های سازنده تلفن های هوشمند هستند و بخش بزرگی از درآمدهای آنان از فروش همین گروه از گوشی ها تامین می شود.

راهنمای خرید گوشی از ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایران جیب، با در نظر داشتن گوشی های میان رده بسیار متنوعی که در بازار وجود دارند و البته بازه زمانی یک ساله برای عرضه مدل های جدید تر، انتخاب یک گوشی با مشخصات سخت افزاری مناسب برای کاربران به امری حیاتی تبدیل می شود. راهنمایی که در ادامه خواهید دید، بهترین پیشنهادها برای خرید گوشی موبایل با قیمت بین 600 هزار تا 1 میلیون تومان است.

    سامسونگ (A3 (2017

    این گوشی با وجود شباهت به نسل قبلی خود از ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر گردوغبار و آب تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه بهره برده است . سامسونگ برای تجربه‌  کاربری بهتر در گلکسیA3 2017 ، تراشه‌  64 بیتی اگزینوس 7870 را در نظر گرفته که 8 هسته‌  پردازنده‌ با معماری کورتکس A53 با قدرت پردازش 1.6 گیگاهرتز دارد؛ 2 گیگابایت رم در کنار این مجموعه سخت‌افزاری قرار دارد تا به هرچه روان‌ترشدن محصول کمک کند.

    گلکسی A3 2017 از حافظه‌  داخلی 16گیگابایتی بهره برده و می‌تواند کارت حافظه‌  جانبی تا 256 گیگابایت را پشتیبانی کند. طبق روال تمام گوشی‌های هوشمند، امکان استفاده از فناوری‌هایی مثل بلوتوث،  Wi-Fiو NFC هم در این محصول وجود دارد که تجربه‌  کاربری بهتری را برای کاربران A3 2017 به ارمغان خواهد آورد. نمایشگری با پنل OLED و فناوری Super AMOLED به‌اندازه‌ 4.7 اینچ و رزولوشن HD برای این گوشی عالی به نظر می‌رسد. این نمایشگر می‌تواند تصاویر را با اشباع رنگ چشم‌نواز و با تراکم مناسب 312 پیکسل بر اینچ به تصویر بکشد.

    برای محافظت از آن هم از جدیدترین نسخه‌  محافظ‌های گوریلاگلس استفاده شده است. این نمایشگر قابلیت دریافت 5 لمس هم‌زمان را دارد و برای بازی و فیلم‌دیدن کاملا مناسب خواهد بود. برای پاسخ به نیاز علاقه‌مندان به عکاسی با گوشی موبایل، سامسونگ دو سنسور 13 و 8 مگاپیکسلی را در A3 2017 به خدمت گرفته که با داشتن امکانات فراوان برای یک میان‌رده، عالی به نظر می‌رسد. دوربین اصلی که به فلشی از نوع LED مجهز شده است، می‌تواند در مکان‌هایی با نور کم هم عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد. گلکسی A3 از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده و از دو سیم‌کارت در سایز نانو پشتیبانی می‌کند. البته بد نیست بدانید جایگاه شیار دوم قابل‌استفاده برای سیم‌کارت و یا کارت حافظه جانبی بوده و می‌توانید بنابر نیاز خود یکی از این دو را در آن قرار دهید. از دیگر مشخصات ظاهری این گوشی می‌توان به ضخامت 7.9، طول 134.5 و عرض 66.2 میلی‌متری اشاره کرد که متناسب با نمایشگر 4.7اینچی‌ آن در نظر گرفته شده است. در نسل جدید گلکسی A3 اندروید مارشمالو ایفای نقش می‌کند و یک باتری 2350 میلی‌آمپرساعتی وظیفه‌  تأمین انرژی را بر عهده دارد. حسگر اثر انگشت از دیگر ویژگی های این گوشی جذاب است . قیمت این گوشی حدود 950 هزار تومان است .


    هوآوی honor 6X

    گوشی موبایل آنر 6X یکی از محصولات سری آنر شرکت چینی «هوآوی» است . استفاده از تراشه 64 بیتی هشت هسته ای سیلیکون کایرین به همراه 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی سبب شده تا این گوشی موبایل به یکی از گوشی‌های بدون رقیب این روز‌های دنیای اندروید تبدیل شود. استفاده از نمایشگر  5.5اینچی در آنر 6 ایکس باعث شده تا این گوشی برای انجام انواع عملیات از وب‌گردی، بازی و مطالعه گرفته تا فیلم‌دیدن مطلوب باشد. برای این نمایشگر رزولوشن FullHD در نظر گرفته شده است تا بتواند تراکم 401 پیکسل بر اینچ را به تصویر بکشد. این گوشی با ابعاد تقریبا بزرگش یعنی 150.9 در 76.2 میلی‌متر حدود 162 گرم وزن دارد؛ همچنین از دو سیم‌کارت و شبکه‌  4G هم پشتیبانی می‌کند. سه دوربین 12، 2 و 8مگاپیکسلی برای این محصول انتخاب شده‌ است که می‌تواند در تمام شرایط ممکن، تصاویر مناسبی ثبت کند. دوربین اصلی به فلشی از نوع LED مجهز شده تا حتی در مواقعی که نور محیط کم است، بتواند به ثبت تصاویر شفاف کمک کند.

    سنسور 12مگاپیکسلی آن عکس‌های خوبی ثبت می‌کند و می‌تواند با رزولوشن 1080×1920 پیکسل و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

    از طرفی استفاده از اندروید مارشمالو نسخه‌ 6 برای این محصول باعث شده تا آنر 6X کاربری‌ها و امکانات لازم مطابق با این نسخه اندروید را داشته باشد. از دیگر قابلیت‌های این گوشی موبایل می‌توان به باتری 3340 میلی‌آمپر ساعتی‌ اشاره کرد که بازدهی مطلوبی دارد. حسگر اثر انگشت از دیگر ویژگی های این گوشی جذاب است . قیمت این گوشی حدود 845 هزار تومان است .


    هوآوی Lite P9

    گوشی هوآوی Lite P9 هم با سخت‌افزاری ضعیف‌تر در مقایسه با گوشی هوآوی P9 روانه‌ بازار شده است . هوآوی، گوشی P9 لایت را به تراشه‌ جدید و اختصاصی های‌سیلیکون 650 مجهز کرده تا در حد یک گوشی‌ رده بالا قرار گیرد. هوآوی P9 لایت برای انجام بازی‌های سنگین و البته انجام کارهای روزانه مناسب به نظر می‌رسد؛ دو گیگابایت رم سرعت و روانی خاصی را به این گوشی بخشیده است. 16 گیگابایت حافظه‌ داخلی، امکان استفاده از کارت حافظه‌ جانبی تا حجم 128 گیگابایت، پشتیبانی از دو سیم‌کارت، امکان اتصال به اینترنت نسل چهارم، بلوتوث و Wi-Fi از دیگر امکانات سخت‌افزاری در  P9  لایت هستند. برای   P9  لایت نمایشگری 5.2 اینچی با رزولوشن fullHD که می‌تواند، تراکم 424 پیکسل بر اینچ را نمایش دهد، در نظر گرفته‌ شده است. این نمایشگر از پنل‌های LCD ساخته‌ شده و از فناوری IPS استفاده می‌کند. نمایشگر این گوشی در کنار سخت‌افزار مناسب و امکان اتصال به اینترنت نسل چهارم، می‌تواند در کنار مطالعه و مشاهده‌ فیلم و تصویر، پاسخ مناسبی برای بازی‌کردن و وب‌گردی هم باشد.

    دو دوربین 13 و 8 مگاپیکسلی برای دوربین‌های اصلی و سلفی P9  لایت انتخاب‌شده‌اند. در این گوشی برخلاف P9 از وجود دو دوربین در پشت‌گوشی خبری نیست و تنها یک سنسور 13 مگاپیکسلی وظیفه‌ ثبت تصاویر را به عهده دارد. این دوربین به فلشی از نوع LED هم مجهز شده است. برای دوربین سلفی، سنسور 8 مگاپیکسلی در نظر گرفته‌ شده است. این گوشی به باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی، حسگر اثرانگشت برای تامین امنیت کاربرانش و اندروید مارشمالو نسخه‌ 6.0 با پشتیبانی از زبان فارسی مجهز است. قیمت این گوشی در بازار ایران حدود 739 هزار تومان است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر