کنترل دمای یخچال‌ با موبایل

عصر کالا- شرکت آلمانی بوش به تازگی اعلام کرده است که یخچال‌های هوشمند این شرکت از این پس به فناوری بلاک چین مجهز خواهند شد که قابلیت‌های جدیدی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

کنترل دمای یخچال‌ با موبایل
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، این روزها که فناوری بلاکچین از محبوبیت و استقبال بی نظیری از سوی کاربران و همچنین شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی در جهان برخوردار شده است، به نظر می‌رسد که با گذر زمان کاربردهای بسیار بیشتری پیدا می‌کند.

    حالا با اعلام شرکت آلمانی بوش که در زمینه تولید و طراحی لوازم خانگی همچون یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف‌شویی و بسیاری دیگر از دستگاه‌های الکتریکی فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است، می‌توان گفت که حالا فناوری بلاک چین به منازل کاربران نیز راه یافته و به لوازم خانگی آنها ورود پیدا کرده است.

    این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد که متوجه شوند و انتخاب کنند که انرژی مورد نیاز یخچال از چه منبعی پنل‌های خورشیدی بادی یا برق تأمین شده است. در واقع می‌توان گفت که کاربران قادر خواهند بود با استفاده از یک اپلیکیشن در گوشی هوشمند خود تأمین انرژی مورد نیاز یخچال خود را از منابع الکتریکی موجود کنترل کنند.

    بر اساس گزارش گزارشی که در وب سایت دیجیتال ترندز آمده است، این یخچال‌ها همچنین امکانات دیگری برای کاربران به ارمغان می‌آورد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کنترل از راه دور دمای داخل یخچال هشدار در صورت باز ماندن درب آن و همچنین دریافت گزارش دقیقی از مصرف برق آن اشاره کرد که همگی آن توسط یک اپلیکیشن در گوشی‌های هوشمند کاربران قابل کنترل و بررسی خواهد بود.

    شرکت بوش که در این زمینه با شرکت وین انرژی (wien Energie) همکاری کرده است، می‌گوید تکنولوژی بلاک چین فرصت جدیدی به شرکت‌های فعال در حوزه فناوری می‌دهد از منابع انرژی موجود بهترین استفاده را در جهت حفظ محیط زیست کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر